سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 10094 منتشر شده در مورخ: 1393/7/5 ساعت: 08:43 گروه: صفحه نخست  
بررسی هویت داعشی های اروپایی
با نگاهی به نوشتۀ عادل باخوان؛

بررسی هویت داعشی های اروپایی

براساس سخنان رسمی وزیر کشور فرانسه، بیش از 1000 شهروند فرانسوی در صفوف داعش مشغول مبارزه هستند. گستردگی جغرافیایی این شهروندان فرانسوی هم تمام فرانسه را دربرمی گیرد.از شهر مارسیلیا در جنوب تا شهر پاریس در شمال فرانسه گستره فعالیت داعشی های فرانسوی است.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم به نقل از بولتن نیوز؛بررسی هویت داعشی های اروپاییبراساس سخنان رسمی وزیر کشور فرانسه، بیش از 1000 شهروند فرانسوی در صفوف داعش مشغول مبارزه هستند. گستردگی جغرافیایی این شهروندان فرانسوی هم تمام فرانسه را دربرمی گیرد.از شهر مارسیلیا در جنوب تا شهر پاریس در شمال فرانسه گستره فعالیت داعشی های فرانسوی است.

مراد فارس، مراد فرانسوی یکی از این جهادی های تازه فرانسوی است که به نام امیر شکارچی معروف شده است.مراد یکی از جوانان تربیت شده شرق فرانسه است، منطقه ای که همیشه جبهه ملی راست ضد اسلامی همواره بخش اعظم آرای مردم این منطقه را به خود اختصاص می دهد.

بررسی هویت داعشی های اروپایی 
در سال 2014 بعد از پیگیریهای متعدد توسط سازمانهای امنیتی در ترکیه  دستگیر شد و در 11 سپتامبر 2014 در فرانسه برای اولین بار در مقابل قاضی ویژه ضد تروریسم قرار گرفت. امیر شکارچی، مراد فرانسوی، 5 ماه پیش از دستگیری اش گفتگویی با مجله فایس انجام داده بود. این افراد جهادی که اقدام به این گونه گفتگوهای رسانه ای می کنند و خود را در معرض رسانه های گروهی قرار می دهند برای همیشه فکر بازگشت به وطن را از سر خود خارج می کنند.

در این گفتگو، مراد فرانسوی در خصوص دلایلی صحبت می کند که سبب شد فرانسه را ترک کرده و به سرزمین جدید جهاد مراجعه کند.(آنچه اینجا قابل توجه است این است این اقدام یک بازگشت روانشناسی به سیستم و ارزشهایی است که سبب می شود جوان اروپایی و فرانسه در حالیکه عده ای در جهان در فکر بازگشت به اروپا و اقامت در آن هستند این کشورها را ترک کرده و به ناامن ترین مکان دنیا بروند و به تندروترین سازمان تروریستی در جهان (داعش و جبهه النصره ) بپیوندند.
بررسی هویت داعشی های اروپایی

چنین بازگشتی به گروههای جهادی و تندرو و رادیکال، ما را در مقابل بحث مهمی به نام هویت قرار می دهد.هویت قبل ازورود به این گروهها و هویت بعد از ورود به این گروههای تروریستی.آیا فردی که با یک چاقو در دست سر یک نفر را می برد و به عنوان یک بازیگر فیلم های سینمایی تصویر این سر بریدن را در شبکه های اجتماعی پخش می کند در زمانی قبل از آن آیا یک فرد عادی بوده است؟آیا این فرد در مرحله قبل تر صاحب خانواده بوده و زندگی معمولی را پشت سر می گذاشته است؟چرا در شرایطی که سوری ها و عراقیها تحت کنترل داعش از ترس جانشان سرزمین خلافت اسلامی را ترک می کنند این افراد به آنها می پیوندند؟
برای پاسخگویی به این سوالات که می تواند در یک پروژه تحقیقی انجام شود تحقیقات اجتماعی و روانشناسی، دو نوع از بازیگران فعال در این گروههای تروریستی را شناسایی کرده اند.
 
نوع اول جوانانی هستند که در حاشیه شهرهایی چون پاریس،لیون، مارسیلیا، استراتسبورگ و ... زندگی می کنند و اصالتا مسلمان هستند، آنها از همان اوان کودکی در بین یک سیستمی با ارزشهای دینی بزرگ شده اند.ازهمان اوان تولد نام خداوند و نام اسلام را می شنوند و وقتی بزرگ هم می شوند باز با همان تعریف مسلمانی هویت خود را جستجو می کنند .این افراد قوانین اسلام را رعایت می کنند تا هم به دیگران ثابت کنند مسلمان هستند و هم هویت خود را بازیابند.
از این رو برخی از آنها تبدیل به کارگاه تولید مقالات و مطالب تند رادیکالی می شوند.این تولیدات هم در شکل افراطی ترش تا سربریدن و منفجر کردن خود ادامه پیدا می کند.

بررسی هویت داعشی های اروپایینوع دوم هم کسانی هستند که در رده قشرهای متوسط جامعه به شمار می روند و از همان اوان کودکی در حاشیه های شهر بزرگ نمی شوند و در طبقات اجتماعی میانه تربیت می شوند.برعکس دسته اولی ها این طیف ها از طریق اینترنت وحضور در شبکه های اجتماعی با گروه داعش آشنا می شوند و در این مسلک پرورش می یابند.این گروههای تندرو رادیکال که به نام اسلامیسم رادیکال خود را معرفی می کنند یکی از اندیشه هایی هستند که می خواهند از طریق خشونت و جنگ مشکلات را حل و فصل کنند، این در حالی است که تمامی تفکرات تندرو در اروپا روی آوردن به خشونت مسلحانه را رد کرده اند..با این حساب می توان گفت که اگر در گذشته این گروهها در اروپا محلی برای گروههای تندرو و خشونت گرا بودند امروز داعش و جبهه نصره این جوانان را به خود جذب می کنند.

برگرفته از نوشته عادل باخوان از آژانس خبری باس نیوز

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
منبع: بولتن نیوز
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 14
  • :
  • 10
  • :
  • 20
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/0967 sec