سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 10131 منتشر شده در مورخ: 1393/7/8 ساعت: 19:22 گروه: صفحه نخست  
هواداران محمود احمدی‌نژاد زیر چتر یک تشکل جا نمی‌شوند!
تحلیلی از تکاپوی رسانه ای‌اخیر برای انعکاس فعالیت هواداران محمود احمدی‌نژاد

هواداران محمود احمدی‌نژاد زیر چتر یک تشکل جا نمی‌شوند!

چه فرصتی بهتر از این که به کمک برخی از حامیان احمدی نژاد فضایی بسازند تا در آن فضا آن چیزی که می خواهند نشان داده شود. نشان دادن تشکیلاتی عمل کردن جریان احمدی نژاد و ایجاد خطر برای مجموعه های مختلف و حساس کردن جمعی از مردم، شاید تنها گوشه ای از اهداف رسانه ای آنها باشد.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم به نقل از میدان 72؛ ساده انگاریست اگر گمان کنیم که همه هواداران محمود احمدی نژاد زیر چتر یک تشکل جا می شوند. اگرچه محمود احمدی نژاد خود هوادار گفتمان اصیل انقلاب اسلامی و ارزش های انقلاب است اما هواداران و دوستارانش او را به عنوان زنده کننده این گفتمان و ارزش ها در هشت سال گذشته می شناسند. هوادارانی که در سرتاسر جهان پخش هستند و حتی عده ی زیادی از آنها از داشتن اینترنت و دسترسی به اخبار محروم بوده ولی وقتی با آنها هم کلام می شویم هنوز هوادار احمدی نژاد هستند. از مردم بالاشهرنشین گرفته تا روستانشین هایی که بعد از شهید رجایی، احمدی نژاد تنها رییس جمهوری بود که او را از نزدیک دیده بودند. 

از همه ی این هواداران که نه عضو تشکلی هستند و نه در سایت و مجتمع رسانه ای خاصی فعالیت می کنند، تنها عده ی قلیلی آدرس دفتر رییس جمهور سابق را دارند. با این حال این عده ی قلیل آنقدر زیاد و پررفت و آمد هستند که به قول دکتر غلامحسین الهام، ترافیک دفتر احمدی نژاد را زیاد کند. دفتر احمدی نژاد پس از ریاست جمهوری آنقدر محل رفت و آمد دوستاران و هواداران احمدی نژاد بوده که ترافیکش خیلی عجیب و دور از انتظار نیست.

رییس جمهوری که در دوران ریاستش وقتی بین مردم می رفت مورد استقبال جمع زیادی از مردم قرار می گرفت، باید بعد از دوره ی ریاست جمهوری اش ترافیک محل کارش زیاد باشد؛ چرا که هوادارانش می دانند که حال راحت تر از گذشته می توانند با او در ارتباط باشند. البته این هواداران تنها از عامه مردم نیستند، بلکه تعداد زیادی از سیاستمداران در جایگاه های مختلف به ملاقات دکتر احمدی نژاد در دفتر ولنجک رفته و با ایشان دیدار می کنند.

این ترافیک تنها مربوط به دفتر احمدی نژاد نیست، مشهورتر از دفتر ولنجک، محل زندگی او در میدان 72 نارمک است. این محل به قدری معروف شده که در هر ساعتی در روز مراجعه کنندگانی از شهرستان های دور کشور دارد و غالبا دکتر احمدی نژاد در هنگام رفت و آمد به کارها و خواسته های مراجعه کنندگان رسیدگی می کند.میدان 72 در ماه های گذشته محل تجمع بسیاری از هواداران محمود احمدی نژاد در مناسبت های مختلف بوده است.

فاز جدید مقابله، تحریک حامیان محمود احمدی نژاد

شاید این روزها شما هم شنیده باشید که سایت های مخالف دولت سابق، آنهایی که تا دیروز دستاوردهای دولت سابق را “ویرانه” می دانستند، به فکر انعکاس ریز فعالیت رسانه ای هواداران محمود احمدی نژاد افتاده اند. گویی که این فعالیت ها آنچنان برای آنها مهم شده که به قول خودشان “ویرانه ها” را فراموش کرده و تیتر یک رسانه هایشان را مشغول انعکاس فعالیت های هواداران محمود احمدی نژاد کرده اند.

گویی فعالیت رسانه ای برای هواداران احمدی نژاد جرم تلقی می شود و این افراد به جرم احمدی نژادی بودن اجازه راه اندازی پایگاه خبری، وبلاگ، روزنامه و هفته نامه را ندارند! و اگر مرتکب این گناه بزرگ شوند، باید تاوانش را پس بدهند.

همچنین به نظر می رسد این رسانه ها درصدد القای مفاهیم خاصی از این فعالیت ها به جامعه می باشند. گویا اینطور القا می شود که احمدی نژاد با راه اندازی یک تشکیلات رسانه ای، با هدف تاثیرگذاری بر جامعه به دنبال کسب دوباره قدرت می باشد. احمدی نژاد توسط این رسانه ها، تشنه قدرتی معرفی می شود که با کمک جمعی “اندک” از هواداران خود به دنبال راه یابی دوباره به قدرت می باشد.

آنها بر این اصرار دارند که القا کنند احمدی نژاد و یارانش برای انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری آینده برنامه خاصی را تدارک دیده اند. اگرچه همین رسانه ها و اربابانشان خود بهتر از همه می دانند که احمدی نژاد اگر تشنه قدرت بود، مثل خودشان سکوت “وحدت بخشش” را تبدیل به “فریاد اعتراض” می کرد؛ و باز هم بهتر از هر کس دیگر می دانند که همه هواداران محمود احمدی نژاد زیر چتر یک تشکل جا نمی شوند. به همین خاطر اصرار دارند این فضای وسیع حمایت جامعه از تفکر احمدی نژاد یا همان تفکر اصیل انقلاب اسلامی را، محدود به تعدادی سایت حامی این تفکر، تشکل و جلسات خاصی کرده و این محدودیت را در جامعه منعکس کنند. گویا بدشان نمی آید اگر همه هواداران محمود احمدی نژاد را زیر چتر یک تشکل محدود جا بدهند، اگرچه جا نمی شوند.

حتی این سایت ها و روزنامه با پررنگ کردن انتخابات مجلس و نقش جریان احمدی نژاد در آن، سعی دارند تفکر احمدی نژاد و گفتمان اصیل انقلاب اسلامی را در سطح بازی های سیاسی و بدست آوردن کرسی های قدرت تنزل بدهند. با این وجود سکوت و آرامش احمدی نژاد باعث شده ترفند سیاسی اقتدارگرایان و انحصارطلبان بهم بریزد. اینطور به نظر می رسد که فاز جدید حرکات مخالفین این تفکر، به بازی گرفتن و منحرف کردن اذهان حامیان احمدی نژاد از موضوعات اصلی کشور و وظایف آنها در این راه می باشد. حتی این رسانه ها با جوسازی و تحریک برخی از حامیان، به وسیله ی اظهارنظرهایی نسنجیده به دنبال ذبح پیش از موعد جریان اصیل انقلاب اسلامی هستند.

بنا نبود احمدی نژاد زنده در بین مردم بماند!

اما با این حال چه فرصتی بهتر از این که به کمک برخی از هواداران محمود احمدی نژاد که بدون اراده درگیر بازی آنها شده اند، فضایی بسازند تا در آن فضا آن چیزی که می خواهند نشان داده شود. نشان دادن تشکیلاتی عمل کردن جریان احمدی نژاد و ایجاد زنگ خطر برای مجموعه های مختلف و حساس کردن جمعی از مردم، شاید تنها گوشه ای از اهداف رسانه ای آنها باشد، چرا که از نظر آنها بنا نبود احمدی نژاد زنده در بین مردم بماند. “مرده دانستن” احمدی نژاد و تفکرش از طرف مخترع “جریان انحرافی” این بار نتوانست موفقیتی بدست آورده و به نتیجه برسد. به همین دلیل حالا زنده احمدی نژاد را به بازی خواهند گرفت تا هر قدمی که او و حامیانش بر می دارند به سود آنها تمام شود.

اگرچه شاید آن شخص مخترع “جریان انحرافی” محاسبه ی تلاش جهادی همان هواداران محمود احمدی نژاد را نکرده بود که بدون هیچ چشم داشتی برای حمایت از تفکر او به پا خواهند ایستاد و جلوی موج رسانه ای مزدورانش را خواهند گرفت. مغز دنیاطلب و رفاه زده این شخص، از درک فعالیت رسانه ای جهادی و عدم وابستگی حامیان تفکر اصیل انقلاب اسلامی به کانون های قدرت و ثروت عاجز و درمانده است و بنا دارند به هر وسیله ای خط و ربط حامیان رسانه ای محمود احمدی نژاد را مشخص کرده و از آنها چهره ای تشکیلاتی بسازد. چرا که نقطه قوت احمدی نژاد و هوادارانش در بین مردم بودن است. از نظر آنها هدایت و مدیریت یک رسانه با هزینه های شخصی جمعی از جوانان انقلابی توهم بوده و باورکردنی نیست. افرادی که همه چیز را با پول و ثروت می سنجند از تلاش جوانان انقلابی برای رضای خداوند متعال و در راه امام زمان (عج) چیزی نمی فهمند.

نقطه قوت احمدی نژادی ها، بین مردم بودن است

احمدی نژاد با توجه به مقبولیت خود در بین مردم بهتر از هر سیاست مدار دیگری می توانست پس از دوران ریاست جمهوری به تشکیل حزب و دسته و تشکل اقدام کند؛ اما به جای این کار، به دنبال راه اندازی دانشگاه علمی و ارتباط هرچه بیشتر با مردم و طبقه ی پایین جامعه رفت.

به همین خاطر است که مخالفین او از پیوستن دوباره مردم به او هراس داشته و می خواهند به هر وسیله ای جلوی این ارتباط مردم و احمدی نژاد گرفته شود. حتی می بینیم که پس از اتمام دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد، عده ای با تکرار حرکات مردمی احمدی نژاد سعی در ایجاد یک تصویر جعلی از تفکر و کاریزمای مردمی احمدی نژاد دارند که خوشبختانه با هوشمندی مردم در این امر به موفقیت نرسیدند.

استفاده از توان جریان برای پیشبرد اهداف شوم

یکی دیگر از سناریوهای پیچیده دشمنان جبهه اصیل انقلاب اسلامی، استفاده از توان این جریان در جهت منافع خود است که با تحریک هواداران و اشخاص برجسته ی جریان و انداختن آنها در وسط بازی، از توان آنها جهت تخریب جریان مخالف خود استفاده کرده و خود در گوشه ای به تماشا می نشینند. این بازی با دو سر برد برای آنها جلو رفته و با یک تیر دو نشان را می زنند. در صورتی که این جریان اصیل انقلابیست که تلفات داده و هدر می رود و در زمان سرنوشت ساز نیرویی برای استفاده ندارد. با این حال این تاکتیک دشمن هم با سکوت مطلق و وحدت بخش احمدی نژاد و یارانش در مقابل سوال خبرنگاران و تکاپوی سیاستمداران ابن الوقتی تا به اینجا فلج مانده است. امروز هوشمندی این مرد سیاست، در سکوت یک ساله او بیش از پیش هویدا می شود.

بدون شک در این وضعیت که مخالفان تفکر اصیل انقلاب اسلامی از هر وسیله ای جهت پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند، حامیان این تفکر باید بیش از پیش مراقب سواستفاده دشمن از توان آنها باشند.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
منبع: میدان 72
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 2
  • :
  • 16
  • :
  • 44
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/4864 sec