سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 469 منتشر شده در مورخ: 1392/11/6 ساعت: 14:56 گروه: صفحه نخست  
زنجانی بازداشت شد؛ پرسپولیس ترکید!
درباره یک معادله سیاسی-اقتصادی-ورزشی

زنجانی بازداشت شد؛ پرسپولیس ترکید!

اعتراض پرسپولیس همزمان با بازداشت بابک زنجانی بالا گرفت و دیگر خبری هم از وعده‌های قبلی رویانیان نبود‏‏، حل این معادله کار چندان سختی نیست.

بابک زنجانی همان میلیاردی است که امروز همه دارایی اش به یک اتاق و یک باب سرویس بهداشتی محدود می شود. فردی که در همه حوزه ها ورود پیدا کرده و کمتر شخصیت سیاسی، فرهنگی، ورزشی و هنری را می توان یافت که با او عکس یادگاری نداشته باشد.
به گزارش گروه ورزشی صراط، حضور فعال او در عرصه رانت خواری و مفاسد اقتصادی از رانندگی مدیر کل بانک مرکزی آغاز و امروز به اوین ختم شده است.
زنجانی که تقریبا در عرصه های مختلف حضور فعال پیدا کرده بود‏،‏ در ورزش نیز نفوذ موثری داشت و پس از خرید امتیاز باشگاه راه آهن نام آن را به راه آهن سورینت تغییر داد و در لیگ برتر نیز حاضر شد.
وی فصل قبل طی یک کشمکش مدیریتی با رویانیان‏، با انتقال علی دایی به باشگاه پرسپولیس موافقت کرده بود‏. همان روزها هم از گوشه و کنار اخباری مبنی بر شرط و شروط زنجانی برای انتقال دایی به پرسپولیس به گوش می رسید اما رویانیان و زنجانی این اخبار را تکذیب کردند تا گذر زمان ثابت کرد قول های نانوشته ای بین طرفین رد و بدل شده بود.
هرچه زمان رو به جلو می رفت و فعالیت های اقتصادی رویانیان در پرسپولیس بیشتر سر و صدا راه می انداخت، شائبه همکاری رویانیان و زنجانی بیش از پیش قوت می گرفت تا اینکه همکاری این دو در ماجرای هواپیمای اختصاصی پرسپولیس علنی شد و سرانجام قول و قرارهای ابتدای فصل و گمانه زنی های رسانه ها رنگ واقعیت به خود گرفت.
اما چند وقت پیش ماجرای بدهی کلان زنجانی به وزارت نفت نام او را بر سر زبان ها انداخت. هرچند او خیلی زود بدهی کلان خود را با این وزارتخانه متمول تسویه کرد اما حساسیت ها بر روی نام بابک زنجانی بالا گرفت تا جائی که جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به سران سه قوه، خواستار برخورد با پرونده اتهام فساد مالی بابک زنجانی شدند. سرانجام در روز نهم دی ماه، محسنی اژه ای در گفت و گویی با رسانه ها خبر از بازداشت بابک زنجانی داد.
خبری که شاید بیشتر از همه رویانیان مدیرعامل پرسپولیس را شوکه کرد. رویانیان که حساب ویژه ای روی کمک های زنجانی باز کرده بود و حتی شایعه هایی مبنی بر تلاش وی برای حضور زنجانی در هیئت مدیره باشگاه نیز به گوش می رسد. هرچند رویانیان در جشن 50 سالگی پرسولیس این شایعه را تکذیب کرد اما وی بر همین اساس گفت: «آن دو نفر که من گفتم برای حضور در پرسپولیس هیچ مشکلی ندارند اما منظور من از حضور زنجانی نبود گرچه او هم به مملکت خدمت کرده و به پرسپولیس کمک‌هایی انجام داده است من کاری به مسائل قضایی او ندارم و قوه قضائیه خودش از افراد عادل تشکیل شده و آنها می‌دانند که چه کاری صحیح است.»
رویانیان در مصاحبه ای دیگر در رابطه با زنجانی گفته بود: «خداوکیلی زنجانی مرد است. حالا من به وضعیتی که او دارد کاری ندارم اما به پرسپولیس علاقه دارد و به ما هم کمک کرد. »
اما از سوی دیگر پرسپولیس که پس از چند سال ناکامی با علی دایی نتایج خوبی را گرفته بود، به یکباره متحول شد و با نتایج ضعیف عملا شانس خود را برای قهرمانی در لیگ برتر تا حد زیادی از دست. مصاحبه های گاه و بگیاه بازیکنان به دلیل مشکلات مالی، اعتصاب دست جمعی پیش از داربی تهران و ... بر حاشیه های پرسپولیس دامن زد تا جاییکه چند روز قبل محمد رویانیان نیز بدلیل مشکلات مالی از مدیرعاملی این تیم کناره گیری کرد و صندلی خود را به علی پروین سپرد.
مشکلاتی که شاید در ظاهر هیچ ارتباطی با بابک زنجانی نداشت اما سوالی که این روزها ذهن هواداران پرسپولیس را به خود مشغول کرده، این است که براستی چه ارتباطی بین ناکامی های اخیر پرسپولیس و بازداشت بابک زنجانی وجود دارد.
شاید به ظاهر جور شدن این معادله سیاسی-اقتصادی-ورزشی چندان معقول به نظر نرسد اما با توجه به اینکه فریاد اعتراضی پرسپولیسی ها به یکباره و همزمان با بازداشت بابک زنجانی بالا گرفت و از سوی دیگر خبری هم از وعده و عیدهای قبلی رویانیان نبود‏‏، حل نمودن این معادله چند وجهی ساده کار چندان سختی به نظر نمی رسد.
باید منتظر ماند و دید سرانجام پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی چه خواهد شد؟!

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 12
  • :
  • 59
  • :
  • 3
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/1538 sec