سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 4708 منتشر شده در مورخ: 1393/1/16 ساعت: 17:58 گروه: ورزشی  
جدایی نکونام از استقلال و رازی که افشا شد

جدایی نکونام از استقلال و رازی که افشا شد

شاید خود جواد نکونام هم تصور نمی‌کرد با یک تماس تلفنی سرنوشتش تغییر کند و به جای آنکه از امارات سر در بیاورد، در تهران ماندگار شود. در روزهای پایانی نقل‌وانتقالات لیگ سیزدهم بود که کاپیتان تیم‌ملی فوتبال کشورمان با باشگاه الشارجه امارات به توافق رسید، توافقی که بر اساس آن جواد نکونام پا به لیگی می‌گذاشت که نام جعلی "خلیج ع ر ب ی" را یدک می‌کشید. هر چند که ته دل نکونام راضی به رفتن نبود، اما شرایط به گونه‌ای پیش رفته بود که شماره 6 چاره‌ای جز جدایی از استقلال نداشت.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم - شاید خود جواد نکونام هم تصور نمی‌کرد با یک تماس تلفنی سرنوشتش تغییر کند و به جای آنکه از امارات سر در بیاورد، در تهران ماندگار شود. به گزارش بولتن نیوز به نقل از کیهان ورزشی، در روزهای پایانی نقل‌وانتقالات لیگ سیزدهم بود که کاپیتان تیم‌ملی فوتبال کشورمان با باشگاه الشارجه امارات به توافق رسید، توافقی که بر اساس آن جواد نکونام پا به لیگی می‌گذاشت که نام جعلی "خلیج ع ر ب ی" را یدک می‌کشید. هر چند که ته دل نکونام راضی به رفتن نبود، اما شرایط به گونه‌ای پیش رفته بود که شماره 6 چاره‌ای جز جدایی از استقلال نداشت.

 
مکالمه‌ای که بازی را عوض کرد
زمان پرواز نکونام به امارات ساعت 10 صبح چهارشنبه 26 تیرماه 1392 بود، وی چند ساعت قبل از پرواز برای خداحافظی با تلفن‌همراه حجت‌الاسلام علی‌پور دبیر ستاد منشور اخلاقی که اتفاقا یکی از دوستان نزدیکش به شمار می‌رود، تماس می‌گیرد اما در آن مکالمه صحبت‌هایی ردوبدل می‌شود که سرنوشت نکونام را به کلی تغییر می‌دهد. علی‌پور در آن گفت‌وگوی تلفنی از نکونام خواست به امارات نرود. در عوض این کار، خودش با کفاشیان مذاکره می‌کند تا پول قرارداد کاپیتان تیم‌ملی با استقلال از منابع این باشگاه در سازمان لیگ پرداخت شود. این پیشنهاد، باب میل نکونام بود، آن هم در روزهایی که استقلال با مشکلات مالی عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کرد و مدیریت باشگاه صراحتا اعلام می‌کرد، پولی ندارد تا قرارداد میلیاردی نکونام را پرداخت کند. علی‌پور به موازات مذاکراتش با کفاشیان، گفت‌وگویی نیز با علی فتح‌الله‌زاده داشت و در نهایت باشگاه استقلال تهران و نکونام را مجاب کرد که به همکاری‌شان ادامه دهند. پس از این توافق، نکونام در تمرینات استقلال حاضر و با استقبال گرم امیر قلعه‌نویی مواجه شد. کاپیتان تیم‌ملی هم در همان تمرین اول به محض دیدن لبخند بر لبان سرمربی آبی‌پوشان، قلعه نویی را در آغوش گرفت تا هواداران استقلال تصور کنند که این دو، فصل خوبی را در کنار یکدیگر تجربه خواهند کرد.
 
واکنش امیر
قطعی‌شدن بازگشت نکونام به استقلال در شرایطی بود که در اوج مذاکراتش با باشگاه استقلال، بهنام ابولقاسم‌پور _ وکیل نکونام در مذاکره با استقلال_  در گفت‌وگوهای دوستانه‌اش با خبرنگاران تاکید می‌کرد کاپیتان تیم‌ملی از این ترس دارد که در سال منتهی به جام جهانی، امیر قلعه‌نویی با او لج کند و جواد را به نیمکت استقلال تبعید نماید اما این اتفاق هرگز رخ نداد و نکونام علی‌رغم بازی‌های پرانتقادش در استقلال، همواره به عنوان یکی از 11 بازیکن اصلی به میدان می‌رفت. در این میان اما اتفاق دیگری نیز رخ داد که آن‌هم نامزد شدن نکونام برای انتخاب بهترین بازیکن آسیا بود.
 
حمایتی که نتیجه عکس داد!
شماره 6 تیم‌ملی و استقلال، به واسطه بازی‌های نسبتا قابل قبول خود در دیدارهای بین‌المللی، نامزد دریافت جایزه توپ طلای آسیا شد، اما این جایزه با ارزش در نهایت به ژنگ‌ژی چینی رسید تا نکونام در سال‌های پایانی دوران بازیگری خود نتواند صاحب عنوان بهترین بازیکن قاره کهن شود. البته بسیاری این انتخاب را حاصل لابی‌های پشت پرده چینی‌ها با سران AFC دانستند و در این میان نکونام تنها نقش یک قربانی را بازی کرد! در بازگشت نکونام به تهران سرمربی استقلال به حمایت از نکونام پرداخت و او را شایسته عنوان بهترین بازیکن آسیا دانست، اما به واسطه همین حمایت‌ها، به جای آنکه رابطه امیر قلعه‌نویی و نکونام گرم‌تر از گذشته شود، حالت عکس به خود گرفت و این دو روزبه‌روز از یکدیگر دورتر شدند.
 
نقش یک فرد در اختلافات
بسیاری معتقدند اطرافیان امیر قلعه‌نویی به ویژه شخصی به نام "منصور عظیمی" اصلی‌ترین نقش را در اختلافات سرمربی استقلال و کاپیتان تیم‌ملی ایفا می‌کرد و این رویه تا جایی ادامه داشت که یک هفته پیش از بازی برگشت استقلال و پرسپولیس، جواد نکونام از استقلال جدا و سر از باشگاه الکویت درآورد. در این میان البته استقلالی‌ها نیز تا حدودی راضی به جدایی نکونام بودند، رقم سنگین قرارداد او از یک‌سو و اختلافاتش با قلعه‌نویی از سوی دیگر دست به دست هم داد تا نکو براحتی آب‌خوردن از استقلال جدا شود.
 
فاز تازه‌ای از اختلافات
فاز تازه‌ای از اختلافات جواد نکونام و باشگاه استقلال تهران تازه پس از پیوستن او به الکویت آشکار گردید، درست در روزهایی که استقلال نتایج خوبی در لیگ بدست می‌آورد، نکونام به گفتگو با یکی از نشریات پرداخت و انتقادات تندی را متوجه امیر قلعه‌نویی کرد. کاپیتان تیم‌ملی در این مصاحبه تاکید کرده بود: "اگر بعضی‌ها به حرف‌زدن‌هایشان ادامه بدهند، مجبور می‌شوم حرف‌هایی بزنم که باب میل‌شان نباشد. مجبور می‌شوم قضیه ایمان موسوی‌ها و قضیه سربازی رفتن اطرافیان را بگویم تا مردم بفهمند در استقلال چه خبر است." قلعه‌نویی هیچ زمانی به انتقادات نکونام پاسخ نداد اما در این میان برخی کارشناسان فوتبال به انتقاد از رفتار آماتورگونه هافبک سابق آبی‌پوشان پرداختند و تاکید کردند که جدایی نکونام از استقلال و رفتاری که پس از آن نشان داد به هیچ عنوان با قواعد حرفه‌ای فوتبال سازگاری نداشت!
 
پیشنهاد عجیب
در این میان اما ماجرایی که مغفول واقع شد و کمتر کسی به آن توجه کرد این بود که در اوج اختلافات سرمربی و هافبک استقلال، برخی افراد تلاش داشتند از آب‌گل‌آلود ماهی بگیرند اما نقشه‌هایشان نقش بر‌آب شد. به گفته یکی از نزدیکان باشگاه استقلال، نکونام پیش از ترک استقلال در جلسه‌ای با علی فتح‌الله‌زاده شرکت کرد و در آن جلسه مدیرعامل استقلال تلاش بسیاری داشت تا او را متقاعد به ماندن در این تیم کند. از آنجا که فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو با نکونام متوجه شده بود که او اختلافات عمیقی با قلعه‌نویی و نزدیکانش پیدا کرده به کاپیتان تیم ملی پیشنهاد داد هرطور شده شرایط این فصل را تحمل کند تا برای سال آینده، علیرضا منصوریان را جایگزین قلعه‌نویی کند تا نکونام هم به عنوان بزرگتر تیم به کارش در استقلال ادامه دهد! پس از این جلسه نه تنها نکونام با مواردی که فتح‌الله‌زاده عنوان کرده بود، موافقت نکرد بلکه نزد امیر قلعه‌نویی رفت و صحبت‌های مدیرعامل استقلال را تمام و کمال به او انتقال داد! قلعه‌نویی که انتظار شنیدن چنین صحبت‌هایی را نداشت، خیلی سریع به باشگاه استقلال رفت و واکنش تندی را به نسبت به اظهارات فتح‌الله‌زاده نشان داد. مدیرعامل استقلال وقتی عصبانیت بی‌سابقه قلعه‌نویی را دید، برای آن‌که شرایط را تلطیف کند خیلی سریع دستور تشکیل جلسه شورای معاونین را داد و در خلال جلسه از یکی از معاونان خود خواست شهادت دهد که او چنین حرف‌هایی را به نکونام نزده است. آقای معاون هم که در برابر عمل انجام شده قرار گرفته بود، خواسته مدیرعامل باشگاه را اجابت کرد تا کمی از عصبانیت قلعه‌نویی فروکش کند. امیر کمی آرام و پرونده در ظاهر مختومه می‌شود اما شاید تبعات این اتفاقات در آینده همه افراد درگیر با ماجرا تاثیرگذار باشد و ...!ه قرار گرفته بود، خواسته مدیرعامل باشگاه را اجابت کرد تا کمی از عصبانیت قلعه‌نوعی فروکش کند. امیر کمی آرام و پرونده در ظاهر مختومه می‌شود اما شاید تبعات این اتفاقات در آینده همه افراد درگیر با ماجرا تاثیرگذار باشد و ...!
twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 12
  • :
  • 8
  • :
  • 10
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/0832 sec