سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 4886 منتشر شده در مورخ: 1393/1/23 ساعت: 13:46 گروه: سیاسی  
۸ نکته نگران کننده درباره ثبت نام متقاضیان یارانه نقدی
20 فروردین و روز ملی فناوری هسته‌ای با طعم اعتدال و تدبیر

۸ نکته نگران کننده درباره ثبت نام متقاضیان یارانه نقدی

بی شک و برا اساس شواهد موجود ؛ ملت ایران با توجه به گرانی هایی که حتی پیش از اجرای مرحله دوم رخ داده است (همچون گرانی برق و گاز و آب و تلفن و البته زمزمه های قطعی گرانی سوخت و...) برای ثبت نام یارانه اقدام خواهند کرد و از آن طرف به نظر میرسد دولت تلاش دارد که این طرح بزرگ و مهم را در ایام جـام جهـانی فوتبال که از قضا بخاطر حضور تیم ملی کشورمان در این رقابتها تب آن به اوج خود خواهد رسید ؛ اقدامات خود را در پوشش وسیع رسانه ای حامیان پرشمار خود به پـیش برد.

سایت “میدان ۷۲″ نوشت :۲۰ فروردین روزی است که در تـقویم ایرانیان به نام “روز ملی فناوری هسته ای” نامگذاری شده است و در سالهای گذشته همواره توسط دولت وقت مبشر خبرهای خوش هسته ای و موفقیت های بزرگ دانشمندان هسته ای بوده است ؛ ملت ایران نیز در آن سالها با شعار “انرژی هسته ای حق مسلم ماست” راه دولتمردان خود را برای گرفتن حق خود از قلدران و ابرنکبت های عالم هموار می نمود و حمایت های صریح خود را از برنامه هسته ای جمهوری اسلامی با وجود همه تهدیدها ، فشارها و مشکلات باصدای بلنده به جهانیان اعلام می کرد.

اما با روی کار آمدن دولت اعتدالگـرای حسن روحـانی به عرصه مدیریت کشور؛ این روز که همواره بعنوان روز امید و نشـاط ایرانـیان و افتخار ملی آنان مطرح بوده است به دلنگرانی و ناامیدی ملی به آینده این فناوری صلح آمیز که خون شهدای دانشمند زیادی نیز به پای نهال آن ریخته شده است مبدل شده است ؛ این امر وقتی رنگ جـدی تری به خود می گـیرد که به نظر میرسد پس از توافقنامه ژنو در ۳۰ دی ماه سال گذشته و اظهارات نگران کننده و گستاخانه مقامات گروه ۳+۳ و با عنـایت به سکوت عجیب مسئولین ایرانی از مفاد این قطعنامه ، دیگر نباید منتظر خبرهای خوش هسته ای باشیم و متاسفانه و براساس شواهد موجود باید اعلام کرد که ترمز روند پرشتاب پیشرفت در عرصه هسته ای به مدد تدبیر دولتمردان اعتدال کشیده شده است و انتظار شنیدن خبرهای خوش هسته ای امری تقریبا محال است.

پلمـپ رسمی تاسیسـات هسته ای پس از توافقنـامه ژنو

دکتر روحانی : توافـق ژنو یعنی تسلیم قدرت های بزرگ در مـقابل ملت ایران و شکـستن تحریم های ظالمان

اما فارق از روز ملی فناری هسته ای ؛ ۲۰ فروردین ۹۳ آغاز فرآیند مقدمات اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه هاست که متاسفانه یا خوشبختانه با عجله و شتابزدگی زیادی توسط دولت یازدهم درحال وقوع است. بی شک این قانون و اثرات و تبعات آن با زندگی تک تک ایرانیان دخیل است و نقش بسزایی در آینده کشور خواهد داشت و انشاالله در صورت اجرای صحیح و عالمانه آن ، موجب مستحکم شدن قدرت مردمی و پایه های اقتصادی نظام جمهوری اسلامی و خدایی ناکرده در صورت انجام ناصحیح و غیرعالمانه تبعات شدید “اقتصادی” و “سیاسی” و “امنیتی” برای نظام مقدس اسلامی در پی خواهد داشت.

اما شواهد موجود حکایت از شتابزدگی و غیرعالمـانه بودن تدبیر دولتمردان دولت یازدهم درباره روند اجرای این طرح دارد.

در اینجا و به اختصار ۸ نکته مهم و نگران کننده را درباره اجرای این قانون بیان می دارم :

۱- پرداخت یارانه توسط دولت ، نه یک امری از سر لطف و دلسوزی بلکه وظیفه دولت و حق قانونی و شرعی مردم از منایع عمومی کشور و بیت المال است. فراموش نکنیم که در قانون هدفمندی یارانه ها آمده است در صورت آزادن نمودن قیمت ها ، باید بجای آن مقداری یارانه و سوبسیت  به مردم پرداخت شود ؛ متاسفانه این دولت برخلاف دولت قبل ، پرداخت یارانه را نه تنها وظیفه خود وحق ملت بلکه بسته کمک دولت به محرومان و نیازمندان وامری از سر دلسوزی و با چاشنی منت می داند و تلاش دارد از راه های گوناگون (همچون تشویق و تطمیع و حتی تهدید) مردم کشور را به انصراف و نگرفتن یارانه ترغیب نماید! این مدعا را میتوان به تبلیغات عجیب و بعضا دون از شان رسانه ملی – بعنوان تنها تریبون رسمی مستضعفین ملت ایران – عنوان نمود که حتی این امر به سریال های نوروزی نیز کشیده شد و شخصیت چینی مجموعه “پایتخت ۳″ انصراف از یارانه را امری مثبت و سازنده برای پیشرفت کشور و کاهش هزینه ها در عرصه درمان کشور دانست! البته به حق نمیتوان از زیرنویس های بیش از حد و بعضا مضحک تلویزیون چشم پوشی نمود که امروز بازخورد آن در جامعه و با ارسال پیامک های طنز به خوبی مشهود است.

۲- همگان به نیکی می دانند دکتر حسن روحانی ، مورد حمایت اکبر هاشمی رفسنجانی و جریان کارگزار و سید محمد خاتمی و جریان دوم خرداد است و راه و منش این دو شخص و جریان را ادامه داده و از گفتن آن نیز ابایی ندارد. اگر به حافظه تاریخی خود مراجعه فرمایید به یاد می آورید که مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ به هر نفر ایرانی وعده پرداخت ۵۰ هزار تومان یارانه نقدی را داد ، پس از ایشان نیز آقای هاشمی رفسنجانی که خود را در رقابت با محمود احمدی نژاد شکست خورده می دید در جریان سخنان انتخاباتی خویش ، وعده پرداخت ۱۲۰هزار تومان را بصورت ماهانه به مردم کشور داد. حال سوال اینجاست که این وعده و عید مربوط به حدود ۱۰ سال قبل میشود و با احتساب میزان تورم و ارزش ملی پول و… اگر این حضرات مثلا امروز در عرصه اجرایی کشور بودند باید حداقل ۵۰۰ هزار تومان به هرنفر بصورت ماهانه یارانه نقدی پرداخت می نمودند ؛ حال چه شده است که امروز حسن روحانی که به شدت از وی حمایت می کنند و تفکرات وی را به خود نزدیک میدانند قصد دارد که همین ۴۵۵۰۰ تومان ناچیز را از زندگی مردم حذف کند و اقایان سکوت اختیار نموده اند؟!

ناگفته نماند که همین آقایان وعده پرداخت ۲۵۰ هزار تومان دکتر احمدی نژاد و دولت دهم را در دو سال اخیر (که حتی از وعده ۵۰ هزار تومانی کروبی و ۱۲۰ هزار تومانی هاشمی کمتر بود) به شدت به باد انتقاد می گرفتند و آن را امری محال میدانستند؟ پس باید اینگونه نتیجه گرفت که  یا آقایان در سالهای پیش وعده های سرخرمن به مردم میدادند یا الان توان پرداخت یارانه را حتی به مقدار بیشتر به تک تک مردم عزیز ایران دارند ولی به دلایلی خودداری می نمایند!

۳-  مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی خود در مشهد مقدس به گوشه کوچکی از منابع طبیعی و موقعیت استراتژیک ایران در دنیا برای پیشرفت در عرصه اقتصادی اشاره کردند. ایشان فرمودند :

یکی از ظرفیّتهای مهمّ کشور ما منابع طبیعی است. من سال گذشته در همین‌جا راجع به نفت و گاز گفتم که مجموع نفت و گاز ما در دنیا درجه‌ی یک است؛ یعنی هیچ کشوری در دنیا به‌قدر ایران، بر روی هم نفت و گاز ندارد. مجموع نفت و گاز ما از همه‌ی کشورهای دنیا ــ شرق و غرب عالم ــ بیشتر است. امسال که من دارم با شما حرف میزنم، کشفیّاتی درمورد گاز شده است که نشان میدهد که از آن مقداری که سال گذشته در آمارهای ما بود، از آن مقدار هم منابع گازی ما و ذخیره‌های گازی ما افزایش پیدا کرده است؛ این وضع نفت و گاز ما است. بیشترین ذخیره‌ی منابع انرژی ــ که همه‌ی دنیا روشنی خود، گرمای خود، صنعت خود، رونق خود را از انرژی دارد، از نفت و گاز دارد ــ در کشور ما است. علاوه‌ی بر این، معادن طلا و معادن فلزّات کمیاب در سرتاسر این کشور پراکنده است و وجود دارد. سنگ آهن، سنگهای قیمتی، انواع و اقسام فلزهای لازم و اساسی ــ که مادر صنایع محسوب میشوند ــ در کشور وجود دارد؛ این هم یک ظرفیّت بزرگی است.
ظرفیّت دیگر موقعیّت جغرافیایی ما است؛ ما با پانزده کشور همسایه هستیم که اینها رفت‌وآمد دارند. حمل و نقل ترانزیت یکی از فرصتهای بزرگ کشورها است؛ این برای کشور ما هست و در جنوب به دریای آزاد و در شمال به آبهای محدود منتهی میشود. در این همسایه‌های ما، در حدود ۳۷۰ میلیون جمعیّت زندگی میکنند که این مقدار ارتباطات و همسایه‌ها، برای رونق اقتصادی یک کشور یک فرصت بسیار بزرگی است. این علاوه بر بازار داخلی خود ما است؛ یک بازار ۷۵ میلیونی که برای هر اقتصادی، یک چنین بازاری بازار مهمّی است.

با توجه یه این سخن رهبر معطم انقلاب اسلامی و با توجه به شواهد موجود ، ایران یکی از غنی ترین و بی نظرین ترین نقاط دنیا از لحاظ دارا بودن منابع معدنی و طبیعی است و به نظر میرسد که دولتی با این ذخایر طبیعی و مادی و با قرارداشتن در این موقعیت استراتژیک جغرافیایی ، احتیاجی به انصراف چند میلیون مردم کشورش از دریافت یارانه ناچیز نباشد تا آن پول را در جاهای دیگر خرج همین مردم نماید.

javanenghelabi - khatami jannati -1 22ـ

۴- در فرم تهیه شده توسط دولت محترم در سایت رفاهی (www.refahi.ir) نکته ای درج شده است که نگران کننده می باشد و مقدمات تبعیض عمومی بین مردم و فقیرتر شدن عده ای و چاق و فربه  شدند عده ای دیگر را به واسطه استفاده و بهره مندی بیشتر از منابع به دنبال خواهد داشت. در این بند آمده است : “ بانک‌ها، موسسه‌های مالی و سایر دستگاه‌های اقتصادی می توانند اطلاعات مندرج در فرم تقاضای یارانه نقدی را مبنای ارزیابی توانایی مالی و رتبه سنجی اقتصادی اینجانب برای اعطای وام و یا هر نوع تسهیلات دیگر قرار دهند.”

اجازه دهید با ذکر مثالی این مطلب را روشن تر نمایم : فرض کنید که شخصی در گروه ۵ یارانه ای (درآمد ۶۰۰هزارتومان و کمتر) قرار دارد. اگر این شخص برای دریافت وامی برای ازدواج یا ایجاد یک بنگاه کوچک اقتصادی به بانکی مراجعه کند با توجه به این بند ، بانک میتواند به استناد به گروهک این شخص از دادن وام لازم به دلیل احتمال عدم توان پرداخت اقساط خودداری نماید و تا سقف مشخصی وام به متقاضی ارائه دهد ؛ در مقابل افراد دیگر که مثلا در گروه ۱ یارانه ای (درآمد ۲/۵ میلیون به بالا) هستند میتوانند از مبالغ بیشتری بهره مند شوند.

۵- همانگونه که میدانید قرار است سایت رفاهی به آدرس (www.refahi.ir) مسئولیت ثبت نام ۱۸ میلیون ایرانی را در ۱۰+۲ روز برعهده داشته باشد ؛ به عبارتی دقیقتر یعنی این سایت باید روزانه حداقل پذیرای ۱/۸ میلیون نفر باشد! حال سوال اینجاست این سایت و زیرساخت آن ، چگونه تحمل ورود این مقدار مراجعه کننده را در این مدت محدود خواهد داشت؟ برای نمونه می توان به عملکرد سایت سنجش – بعنوان یکی از سایت های پربازدید در روزهای خاص و متمرکز – که برای مثلا جمعیتی با حداکثر تعداد ۸۰۰هزار نفری کنکور اشاره نمود که بارها و بارها شاهد از دسترس خارج شدن آن به دلیل بازدید بالا هستیم ؛ حال باید پرسید این سایت که حـداقل روازنه ۱/۸ میلیون مراجعه کننده خواهد داشت چگونه خواهد توانست که این سطح بازدید را تحمل نماید؟ ذکر این نکته ضروری میرسد که این سایت ۳ روز قبل از آغاز رسمی ثبت نام ، به دلیل بازدید بالا از دسترس خارج شد!

اما مطلب مهمی که در این باره به ذهن مردم می آید این است که با توجه به برنامه اعلام شده توسط دفتر ریاست جمهوری ، اگر “نیازمندان” دریافت یارانه تا در این مدت بازه ۱۲ روزه ثبت نام نکنند به منزله انصراف از دریافت یارانه ها می باشد! حال سوال از دولتمردان تدبیر و امید که مدعی تدبیر هستند این است که اولا تکلیف کسانی که به دلیل مشکلات احتمالی سایت رفاهی موفق به ثبت نام در روز خاص خود نمیشوند و حتی در روز ۳۰ و ۳۱ فروردین نیز موفق به ثبت نام اینترنتی نشوند باید چه کنند؟ بسیاری از افراد بیمار ، پیر ، کم سواد و بی سواد و یا صاحب اینترنت با سرعت کم (Dial-up) و… در این بین که قدرت ثبت نام ندارند چه باید بکنند؟ شاید پاسخ دهند که ما پیش بینی کرده ایم که مثلا به مراکز کمیته امداد و بهزیستی و پست بانک و… مراجعه کنند؟ اما همگان بارها در روزهای عادی که کارشان به ادارات می افتد با مشکل قطعی سیستم روبرو هستند! حال آیا در این روزها که تعداد مراجعه مردم از سرتاسر کشور به این سایت بالاست می توان امیدی به حل این مشکل توسط این مراکز داشت؟

از طرفی مسئولین دولت تدبیر که در برنامه یکشنبه پایش حضور داشتند عملا برای اکثر سوالات مهم و کاربردی مردم پاسخی نداشتند و اکثر پاسخ میدادند که لیست های ما در سایت رفاهی تا ۹۳/۱/۱ به روز شده است و هرگونه طلاق و وفوت و ازدواج و تولد فرزند و… بعد این تاریخ را باید در آینده پیگری نمود! وسوالات مهم دیگری که مسئولین عملیاتی آن از پاسخ قانع کننده عاجز بودند.

۶- نکته دیگری که در ثبت نام این یارانه ها مشهود است این اسـت که دولت روحانی برای پرداخت یارانه به مردم از انها خواسته است که خود را “نیازمند” اعلام کنند! همانگونه که اشاره شد پرداخت یارانه نه یک امر از سر منت و لطف بلکه وظیفه دولت و حق قانونی و شرعی دولت است ؛ حال برای چه دولت محترم بصورت مکرر هم در متن پیش از ثبت نام و هم در تبلیغات و… مدام از لفظ “نیازمند” استفاده می نماید؟  آیا این مصداق گداپروری و زدن برچسب به مردم شریف و عزیز ایران اسلامی نیست؟

۷- دولت محترم از “مردم نیازمند” دریافت یارانه خواسته است که میانگین خالص درآمد سرپرست خانوار و دیگر اعضا خانواده (همچون همسر) را بر روی هم به دولت اعلام کنند ؛ باتوجه به استفتا از مراجع معظم تقلید درباره این موضوع و پاسخ این حضرات به اینکه “در مورد زنانی که مشغول کار هستند، اگر با اجازه‌‌ی شوهر باشد شوهر در این صـورت نمی‌تواند که در مورد حقوق زنش چشم داشتی داشته باشد چون مال خود زن است و مرد خودش به او اذن داده که کار کند. و مرد در مورد حقوق و درآمد او هیـچ حقی ندارد و وظیفه‌ی خود اوست که مخارج خانواده را پرداخت نمـاید مگر اینکه زن با رضایت خود مقداری از حقوق خود را برای کمک به هزینه‌ی زندگی مشترک به همسرش اختصاص دهد ولی این امر برای زن واجب نیست. “

حال چگونه این قانون و دولتی که رئیس آن مزین و ملبس به لباس روحانیت است حکم خداوند متعال را نقـض میدارد؟

این نکته را ضروری میدانم در حالی دولت از مردم میخواهد که لیست اموال و دارایی های خود را برای دریافت یارانه در سایت دولتی رفاهی ثبت نمایند که هنوز شخص رئیس جمهور و اکثر وزار و معاونین و مدیران ارشد دولیت لایحه اعلام دارایی های خود را به قوه قضاییه ارسال ننموده اند!

۸ - بی شک و برا اساس شواهد موجود ؛ ملت ایران با توجه به گرانی هایی که حتی پیش از اجرای مرحله دوم رخ داده است (همچون گرانی برق و گاز و آب و تلفن و البته زمزمه های قطعی گرانی سوخت و…) برای ثبت نام یارانه اقدام خواهند کرد و از آن طرف به نظر میرسد دولت تلاش دارد که این طرح بزرگ و مهم را در ایام جـام جهـانی فوتبال که از قضا بخاطر حضور تیم ملی کشورمان در این رقابتها تب آن به اوج خود خواهد رسید ؛ اقدامات خود را در پوشش وسیع رسانه ای حامیان پرشمار خود به پـیش برد.

rohani

درپایان ذکر دو مطلب را ضروری می دانم :

الف) دولت تدبیر و امید در کارنامه ۸ ماهه خود بعضا خواسته یا ناخواسته باعث ایجاد سوظن ها و نگرانی برای مردم کشور و شادمانی هایی برای دشمنان ملت ایران شده است ؛ بعنوان مثال پیش از انجام مذاکرات با ۳+۳ بارها اعلام می نمایند که خزانه ملت ایران خالی است و به قولی این پیام به طرف غربی داده میشود که ما با دست خالی به مذاکره شما می آییم! از طرفی در روزهایی که ابرنکبت ها ملت ایران را گستاخانه به حمله نظامی تهدید می کنند وزیر امور خارجه در دانشگاه تهران و در جمع هزاران دانشجو ایرانی از قدرت دفاعی کشور را اینگونه معرفی می نماید : ” آیا شما فکر می‌کنید که آمریکا نمی‌تواند سیستم دفاعی ما را از کار بیندازد؟ واقعا شما فکر می‌کنید که آمریکا از سیستم نظامی ما می‌ترسد!”

 یا همزمان با جنجال رسانه ای غربی برای پرداخت قسط اول اموال بلوکه شده ایرانی به دولت ایران ، انان در دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی ملت را با وضعیت نگران کننده ای برای دریافت مقداری ناچیز سبد کالا به خیابان می اورند و این پیام را به دنیا مخابره می کنند که ایران اسلامی بعنوان تنها کشور مبارزه گر با استکبار جهانی در سالروز پیروزی انقلاب کشورشان اینگونه همچون افراد گرسنه و فقیر برای دریافت مقداری خوراکی که از پول پرداختی توسط ما خریداری شده است صف بسته اند و بعضا کشته نیز داده اند! و حال در ۲۰ فروردین که روز ملی غرورآمیز فناوری هسته ای است و مردم شعار “انرژی هسته ای حق مسلم ماست” را یادآور همه پیروزی های دانشمندان خود بر زیاده خواهی دشمنان میدانند باید آن را فراموش و شعار “یارانه دولتی حق مسلم ماست” را سر دهند!

ب) جناب اقای هاشمی رفسنجانی بارها و بارها دولت قبل را به دلیل پرداخت یارانه ملی و تحقق شعار رئیس دولتش مبنی بر آوردن پول نفت بر سره سفره مردم ؛ او و دولتش را گدا پرور و عوام فریب نامید ، حال چه شده است که در برابر صفوف طویل سبد کالا و نیازمند خواندن اکثر ملت ایران توسط دولت سکوت نموده است؟ ایا از ایشان می توان به جز کار سیاسی و جناحی توقعی دیگر برای دادرسی به حقوق ملت ایران داشت؟

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
منبع: پایگاه جـوان انقلابی
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
مهدی 1393/1/29 - 15:31
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment کاهش هزینه درمانی یعنی متناسب حق ویزیت پزشکان با درآمد عموم مردم بعنوان مثال چرا یک دندانپزشک برای عصب کشی یک دندان در حدود یک ساعت وقت لازم است سیصدوپنجاه هزار تومان بگیرد درصورتیکه یک کارگر برای یکماه کار طاقت فرسا حدود ششصدهزار تومان حقوق میگیرد
ناشناس 1393/2/20 - 17:39
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment خاک برسرتون بااون تحلیل های مغرضانه بهتره اسم سایت بزارین هزاره اول چون سطح فکرشما مال همون دوره است
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 17
  • :
  • 36
  • :
  • 39
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید بیمه پارساگاد نمایندگی محمد بیگی نیا
Page Generated in 0/5424 sec