سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 5572 منتشر شده در مورخ: 1393/2/6 ساعت: 17:07 گروه: اجتماعی  
پول سبد کالا را به دارو و درمان مردم اختصاص دهید
یک پیشنهاد به دولتمردان

پول سبد کالا را به دارو و درمان مردم اختصاص دهید

در جریان تبلیغات رسانه ای پرفشار و سنگین دولت خطاب به مردم نسبت به انصراف از دریافت یارانه که منجر به "نه بزرگ ملت به دولت" شد، دولتمردان، به ویژه شخص رییس جمهور، بیان داشتند که پول های تجمیع شده از محل انصراف یارانه در بخش بهداشت و درمان کشور هزینه خواهد شد

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم خیبر آنلاین نوشت : طبق گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دومین مرحله توزیع سبد کالا که بسیاری از آن با تعبیر "سبد تحقیر ملت" یاد کردند، از اواخر ماه جاری آغاز خواهد شد.


توزیع سبد کالا و به صف کردن مردم برای دریافت برخی اقلام غذایی تجربه جدید و البته پرحرف و حدیث دولت یازدهم بود که انتقادات گسترده ای را در سطح جامعه و فضای نخبگان به همراه داشت.

علیرغم وعده ای که شیخ حسن روحانی در جریان گزارش پرحاشیه 100 روزه اش به مردم ارایه کرده و طی آن قول داده بود که "اقدام کوچکی هم دولت امسال برای اقشار کم‌درآمد انجام خواهد داد، در حد توان این دولت که به هر حال آغاز کار است و مشکلاتی که دولت دارد، ان شاءالله به اقشار کم درآمد جامعه تا پایان سال (92) دو بسته کالایی تقدیم خواهیم کرد" (اینجا) اما به جهت عدم تدبیر صحیح در تهیه جامعه آماری مدنظر و ضعف در اطلاع رسانی، مدیریت و اجرای این طرح، دولت در سال 92 تنها موفق به توزیع یک مرحله از سبد کالا شد.

اگرچه از همان مرحله نیز حرف و حدیث های بسیاری بجا ماند و بسیاری از افرادی که خود را مشمول دریافت آن می دانستند، از این اقدام دولتی محروم شده و در عوض، بسیاری دیگر که از امکانات مالی بهتری برخوردار بودند، سبد کالایی را دریافت کردند اما عدم تحقق وعده رییس دولت یازدهم در ذهن جامعه نقش بست.

اینک، با سخن امروز علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت یازدهم، دومین مرحله توزیع سبد کالا قرار است با تغییر نام(!) و با عنوان "بسته امنیت غذایی" در اواخر اردیبهشت توزیع شود.

این خبر و تغییر نام طرح دولت درشرایطی اعلام شده است که همچنان آثار منفی توزیع سبد نخست مرتفع نشده و دولتمردان نیز درباره نقاط ضعف خود در این باره و ترمیم آنها در بسته های بعدی توضیح شفافی ارایه نکرده اند.

به عنوان مثال، علاوه بر نقص شدید در جامعه آماری هدف و نیز نحوه توزیع آن که با تحقیر مردم همراه شده بود و حوادثی که بابت این مساله و به صف کردن مردم به وجود آمد و بهانه ای که در اختیار دشمنان ملت ایران قرار گرفت و آنان با انتشار تصاویر ازدحام در مقابل مراکز توزیع سبد کالا، جامعه ایرانی را جامعه ای با فقر شدید معرفی کردند و...، توزیع نصف و نیمه مواد غذایی موجود در سبد کالا در دوره قبل و کیفیت اجناس توزیع شده همچنان مورد بحث است به نحوی که به بخشی از گیرندگان سبدکالا تخم مرغ اعلام شده، تعلق نگرفت و تعدادقابل توجهی از مردم هم نسبت به کیفیت مواد توزیع شده به شدت ناراضی بودند.

از سوی دیگر، در جریان تبلیغات رسانه ای پرفشار و سنگین دولت خطاب به مردم نسبت به انصراف از دریافت یارانه که منجر به "نه بزرگ ملت به دولت" شد، دولتمردان، به ویژه شخص رییس جمهور، بیان داشتند که پول های تجمیع شده از محل انصراف یارانه در بخش بهداشت و درمان کشور هزینه خواهد شد.


 


اینک، با توجه به این سخنان روحانی و آن مشکلات عدیده ای که در توزیع سبد کالا به وقوع پیوست و بعید است که در مرحله جدید نیز، با تغییر اسم آن، در رفع مشکلات قبلی اتفاق خاصی بیفتد، پیشنهاد می شود با یک اقدام کارشناسی شده و با نظرخواهی از مردم، پول خرید سبد کالا (آن هم با برنج نامرغوب هندی و برخی اقلام وارداتی دیگر) خرج مساله دارو، درمان و بهداشت کشور شود تا به جای به صف کردن و تحقیر مردم و مضحکه قرارگرفتن جامعه پرافتخار ایرانی توسط دشمنان ملت و توزیع نامناسب و غیرعادلانه اقلام نامرغوب کالایی، به وضع بهداشت و درمان ایرانیان رسیدگی شود.

باتوجه به مشکلات گسترده مردم در بحث دارو و درمان، مشکلات بیمه ای میلیون ها ایرانی، تحریم دارویی و گرانی و کمیابی اقلام متعدد دارویی و شیوع بیماری های خاص مانند سرطان و...، قطعا پرداختن ویژه به این معضل و اولویت بخشی به آن بیش از بحث توزیع سبد کالا با معضلات خاص خود، می تواند موجبات رضایتمندی مردم را فراهم آورد.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 15
  • :
  • 37
  • :
  • 3
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/2670 sec