سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 5810 منتشر شده در مورخ: 1393/2/11 ساعت: 14:58 گروه: سیاسی  
آقای نوبخت با مردم صادق باشید
باز هم ادعای واریز اقساط بلوکه شده؛

آقای نوبخت با مردم صادق باشید

باید به سخنگوی محترم دولت گفت که چرا با مردم صادق نیستند و صریح و صادقانه حقیقت عدم امکان استفاده و دسترسی به پول‌های مثلا آزاد شده را نمی‌گویید، چرا به صراحت به مردم نمی‌گویید که از بابت امتازات متعددی که در پای میز مذاکرات هسته‌ای داده‌اید، چنین امتیاز بزرگی را گرفته‌اید که 4.2 میلیارد دلار از اموال بلوکه شده کشور از بانک‌هایی که قابل برداشت نبوده به بانک‌ها و حساب‌های غیرقابل برداشت دیگری منتقل شده است!

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم  به نقل از «خبرگزاری دانشجو»؛ اوایل آذر ماه سال گذشته بود که توافقی با ایران و کشورهای گروه 1+5 مبنی بر بازگشت 4.2 میلیارد دلار از  100 میلیارد دلار پول‌های نفتی ایران که به دلیل تحریم‌های بانکی بلوکه شده و به کشورمان بازنگشته بود، انجام شد و قرار بر این شد تا اجرای این توافقنامه طی یک دستورالعمل اجرایی از 30 دی ماه همان سال (20 ژانویه) و به صورت دوطرفه انجام پذیرد.


بر اساس مفاد موجود در چارچوب دستورالعمل اجرایی این توافقنامه، مقرر شد این 4.2 میلیارد دلار طی 6 قسط 550 میلیون دلاری و 2 قسط 450 میلیون دلاری به ایران تحویل داده شود. همچنین بنا بود، از این طریق، یک میلیارد و 550 میلیون دلار تا 15 اسفند 92 (دو قسط 550 میلیون دلاری و یک قسط 450 میلیون دلاری) به حساب ایران واریز شود.


در ابتدای امر تصور همگان بر این بود که این پول‌ها از طریق بانک‌های ایرانی که در لیست تحریم قرار ندارند، وارد کشور خواهد شد حتی مسئولان وزارت امور خارجه اعلام کرده بودند بنابر هماهنگی‌های به عمل آمده با بانک مرکزی، بانک‌های غیرتحریمی اعم از دولتی و غیردولتی که حساب‌های معتبر نزد بانک‌های خارجی دارند، خواهند توانست تعاملات بین‌المللی بانکی و پولی داشته باشند و هیج ممنوعیت و محدودیتی نیز در چارچوب برنامه اقدام مشترک نخواهند داشت.


اما این اتفاق نیفتاد و واقعیت این است که توجیه مسئولان و خبررسانی آن‌ها از واریز این پول‌های بلوکه شده به حساب ایران، پول‌هایی است که همچنان از دسترس خارج است و تنها به شکل اسمی در اختیار ایران قرار دارد.


نوبخت امروز در پاسخ به امکان دسترسی ایران به مبالغ واریزی در این قالب اظهار داشت: بانک‌های متعددی در اروپا و منطقه هست که می‌توانیم آن را معرفی کنیم که پول‌ها به آن واریز شود، اما ما برای این 4.2 میلیارد دلار یک وجه متفاوتی با سایر مبالغی که از فروش نفت خام به دست می‌آوریم، قائلیم!


وی با بیان اینکه به دنبال حساب‌هایی بودیم که به ما امکان بدهد که وقتی کالایی توسط کشورمان خریداری می‌شود، آن فردی که کالا را فروخته بتواند قیمت آن کالا را از آن حساب برداشت کند، تصریح کرد: «ما می توانیم همین الان هم از این حساب‌ها استفاده کنیم، اما این حساب‌ها امتیازی دارد که حساب‌های دیگر ندارد. »

 

پاسخ جناب آقای نوبخت را چند با از ابتدا تا انتها خواندیم و دقت کردیم اما هر چه بیشتر تلاش کردیم، متوجه معنا و مفهوم پاسخ جناب سخنگو نشدیم؛ در واقع خود جناب ایشان هم شاید متوجه پاسخ خود در جمع خبرنگاران نشده، معادله عدم امکان دسترسی ایران به مبالغ اقساط آزاد شده حاصل از توافق ژنو آنقدر روشن و آشکار است که آسمان ریسمان بافتن‌های نوبخت هم کاری از پیش نخواهد برد؛ در واقع چنین مواضعی، صرفا در پازل بازی دادن افکار عمومی قابل ارزیابی است. 

 

حال باید به مسئولان محترم دولتی گفت که چرا با مردم صادق نیستند و صریح و صادقانه حقیقت عدم امکان استفاده و دسترسی به پول‌های مثلا آزاد شده را نمی‌گویید، چرا به صراحت به مردم نمی‌گویید که از بابت امتازات متعددی که در پای میز مذاکرات هسته‌ای داده‌اید، چنین امتیاز بزرگی را گرفته اید که 4.2 میلیارد دلار از اموال بلوکه شده کشور از بانک‌هایی که قابل برداشت نبوده به بانک‌ها و حساب‌های غیرقابل برداشت دیگری منتقل شده است! و این را به پای موفقیت‌ها و امتیازهای خود در توافقنامه ژنو نوشته‌اید! این پیروزی گوارای وجودتان. 

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
محسن 1393/2/12 - 14:46
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment بابا این بنده خدا را بحال خودش بگذارید باشه حرجی بهش نیست به خودشم دروغ میگه .بخدا که دروغ میگه.به مردم که دروغ میگه.به رهبری که دروغ میگه.حتی به همسرشم دروغ میگه.تنها صادقشان صادق زیبا کلام است.اگر امید به این دولت بی تدبیر دارید زهی خیال باطل!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 16
  • :
  • 41
  • :
  • 19
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید بیمه پارساگاد نمایندگی محمد بیگی نیا
Page Generated in 0/3504 sec