سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 6138 منتشر شده در مورخ: 1393/2/18 ساعت: 15:18 گروه: سیاسی  
بشارت بشار؛ پیروزی نهایی محور مقاومت نزدیک است
دست برتر ایران در تحولات منطقه

بشارت بشار؛ پیروزی نهایی محور مقاومت نزدیک است

"بشار اسد باید برود" ، "تا 24 ساعت دیگر علیه سوریه وارد جنگ نظامی می شویم" ، "کمک به جنجگویان داخل سوریه علیه حکومت این کشور افزایش می یابد" و...؛ اینها تنها بخشی از تیترهایی بود که طی نزدیک به 3 سال گذشته نسبت به دولت و مردم سوریه در رسانه های بین المللی به نقل از مقامات آمریکایی و غربی و دیکتاتورهای وابسته به آنها در منطقه مطرح شده است.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم خیبرآنلاین نوشت : جنگ تمام عیار در داخل مرزهای سوریه که توسط مشتی تروریست وارداتی از کشورهای مختلف جهان، اعم از آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا صورت گرفته، اگرچه اکثر زیرساخت های این کشور محور مقاومت را از بین برده است اما دشمنان انقلاب اسلامی و مقاومت را به کمترین هدفشان نیز نزدیک نکرد.




مردم سوریه علیرغم مشکلاتی که در کشورشان به مانند اکثر کشورهای جهان وجود دارد و طبعا نارضایتی هایی از این مشکلات نیز دارند، اما با گذشت نزدیک به 3 سال از درگیری تروریسم بین الملل با نظام حاکم بر آن، اینک مقاوم تر از قبل، پای دولت، استقلال کشور و تمامیت ارضی خود ایستاده اند و به همین جهت، بشار اسد و حامیان مردمی، مقاوم و رو به فزونی او، در تمامی عرصه های سیاسی، نظامی، میدانی و بین المللی به پیروزی های سنگر به سنگر نایل آمده و به فتح نهایی نزدیک شده اند.

پیرامون اوضاع و احوال جنگ تروریستی در سوریه از ابتدا تاکنون سخن بسیار است که ناگفته های بیشمار آن، قطعا با پایان این تخاصم و اعلام پیروزی دولت مقاومت به مرور بیان خواهد شد اما اگر قرار باشد به صورت کلی و سربسته به مطلبی اشاره شود، یکه خوردن بسیاری از دوستان در ابتدای این جنگ و پیشنهادهای تعجب برانگیز آنها بود که با درایت، صبر، ذکاوت و توکل ولی امر مسلمین، صحنه بازی کاملا عوض شد.

 


به عنوان نمونه، بیش از دو سال است که شیعیان شهرهای نبل و الزهرا در حمص تحت شدیدترین محاصره های ضدبشری قرار گرفته اند و نهادهای بین المللی مدعی حقوق بشر که با ذره بین در پی آن هستند تا بزرگنمایی کنند که بر سر یک فتنه گر در ایران چه می آید، در برابر این رفتار وحشیانه علیه هزاران انسان، سکوت مرگبار اختیار کرده اند اما در مقابل، پس از فتوحات پی در پی ارتش مقاومت در سوریه، مردم مظلوم و زجرکشیده این دو شهر، در آستانه رهایی از محاصره و دریافت کمک های بشردوستانه و غذا و آب و دارو به سر می برند.

پیروزی ارتش در حمص، یک رویداد بزرگ در عرصه میدانی به شمار می رود که همراه با آن، آمادگی دولت و ملت سوریه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نشان از آن دارد که بازگشت ثبات به سرزمین مقاومت نزدیک است.

نکته حایز اهمیت در این میان، اعلام کاندیداتوری بشار اسد است در حالی که مهمترین هدف آمریکا و تروریست های اجاره ای وابسته به دلارهای نفتی ارتجاع عرب، سرنگونی دولت بشار و روی کارآوردن یک رییس جمهور وابسته و در نتیجه، شکستن کمر مقاومت بود.

اینک اما تحلیلگران غربی و عربی اذعان دارند که با اعلام کاندیداتوری بشار اسد، موج حمایت های مردمی از وی شدت بیشتری گرفته و احتمال پیروزی او در رقابت با دو کاندیدای دیگر به مراتب بیشتر شده است.

در عرصه بین المللی نیز، بسیاری از کشورهایی که در یک اقدام ساختگی و در لبیک به شیطان بزرگ، سفرای دولت قانونی سوریه را اخراج و سفرای دولت جعلی مستقر خارج از این کشور را به رسمیت شناخته بودند(!)، یکی پس از دیگری فرایند بازگشت این روند به جای نخست را پی گرفته اند و در اجلاس اخیر کشورهای عربی نیز، برخلاف سال قبل، کرسی دولت سوریه به نماینده بشار اسد تحویل داده شده بود.

این همه حکایت از یک اصل مهم دارد و آن اینکه مقاومت و پایداری همیشه جواب می دهد. علاوه بر این، قدرت سیاسی، نظامی و لجستیکی انقلاب اسلامی را در سطح منطقه در بالاترین سطح ممکن به رخ دشمنان کشانده است.

برای دریافت هرچه بیشتر این قدرت، وضعیت فعلی اوکراین نمونه خوبی است تا با مقایسه آن، به توان استراتژیک جمهوری اسلامی پی برده شود.

کشور اوکراین که از لحاظ جغرافیایی به روسیه نزدیک است، طی چندسال اخیر، با کمترین کودتای رنگین و در کوتاهترین زمان ممکن، دچار تغییر و تحول در دولت شده و به دست غربی ها و آمریکا افتاده است. در تحولات اخیر، علاوه بر از دست دادن دولت رسمی نزدیک به روسیه، با برگزاری همه پرسی در "کریمه"، در واقع غربی ها نیز نشان دادند که توان حفظ یک کودتای وابسته به خود را ندارند اما در سوریه که از لحاظ سیاسی به انقلاب اسلامی نزدیک است، نزدیک به 3 سال از یک جنگ تمام عیار بین المللی علیه این کشور می گذرد، اما با تدابیر به کار گرفته شده، دولت رسمی این کشور نه تنها حفظ شده، بلکه بر قدرت و توان داخلی و خارجی آن نیز افزوده شده است.

آیا این مساله، دست برتر ایران در اتفاقات منطقه را به رخ دشمنان نمی کشد؟ آیا با پیروزی احتمالی بشار اسد در عرصه سیاسی (انتخابات) و فتح نهایی نبرد نظامی در عرصه میدانی، محور مقاومت مستحکمتر از گذشته در منطقه حضور پیدا نخواهد کرد و آیا این اتفاق، با همراهی دولت عراق، ایران، سوریه و لبنان، باعث تنگ تر شدن حلقه محاصره همپیمان اصلی آمریکا در منطقه، رژیم صهیونیستی نخواهد شد؟

پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه، مقاومت فلسطین در جنگ 22 روزه و اینک، احتمال فتح نهایی دولت حامی مقاومت در سوریه پس از نزدیک به 3 سال جنگ سخت و نفسگیر با تروریست های وحشی بین المللی، همه و همه نشان دهنده استحکام و قدرت رو به فزونی مقاومت اسلامی در منطقه به رهبری ایران عزیز است.

علیرغم فشارهای گسترده ای که علیه انقلاب اسلامی و راس مقاومت شکل گرفته و برخی وادادگی هایی که بعضا از سوی نیروهای داخلی مشاهده می شود، اما با نگاهی به واقعیت های قابل مشاهده و در حال وقوع، باید گفت که پیروزی های شیرینی در پیش است و اگر برخی مسئولان، به ویژه در عرصه دیپلماسی، از رویکرد خوشبینی غلط نسبت به غرب و آمریکا دست برداشته و با نگاه انقلابی و واقع گرایی در عرصه ها ظاهر شده و اتخاذ تصمیم نمایند، زمان رسیدن به فتوحات نزدیکتر از قبل خواهد شد.

دیپلمات های ایرانی باید به این باور برسند که پیروزی محور مقاومت در سوریه و تثبیت دولت همسو با مقاومت در عراق، ضربه سنگینی به دشمنان ایران اسلامی، به رهبری ایالات متحده خواهد زد و همین امر، حتی بر شکستن تحریم و ترک برداشتن آن کمک شایانی خواهد نمود.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
منبع: خیبر آنلاین
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 10
  • :
  • 45
  • :
  • 59
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید بیمه پارساگاد نمایندگی محمد بیگی نیا
Page Generated in 0/3109 sec