سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 6541 منتشر شده در مورخ: 1393/2/25 ساعت: 12:59 گروه: ورزشی  

توریستی ترین و زیبا ترین شهر+تصاویر

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم، بیستمین دورهٔ جام جهانی فوتبال تا چندی دیگر به میزبانی برزیل آغاز خواهد شد. یک ماه دیگر رقابت های رسمی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ در شهرستان‌های برزیل برگزار می‌شود. برزیل یکبار دیگر در سال ۱۹۵۰ میزبان جام جهانی بود و این بار دومی است که این کشور میزبان جام جهانی می‌شود.
در این دوره بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی دنیا با حضور ۳۲ تیم ملی همراه با تیم ملی کشور ایران در شهرهای مختلف برزیل برگزار خواهد شد.
۱۲ شهری که میزبانی این دوره از مسابقات را بر عهده خواهند داشت.

 

ریو دو ژانیرو
قطعا محبوب ترین شهر در برزیل و دومین شهر بزرگ این کشور است. واقع در خلیج Guanabara یکی از زیباترین  سواحل در جهان را دارد. ریو بدون شک محبوب‌ترین مقصد توریستی برزیل است و مجسمه مشهور جهان واقع در کوه کورکووادو سمبل این شهر محسوب می‌شود. خود برزیلی‌ها این شهر را شهر شگفت انگیز می‌نامند.

پارک ملی تیژوکا (Tijuca) یکی از بزرگ‌ترین جنگل‌های حومه‌ای جهان به شمار می‌رود، بخش بوهمی سانتا ترسا و منطقه اعیان نشین و لوکس لبلون (Leblon) با رستوران‌های مدرن، بوتیک‌های طراحان معروف از دیگر جاذبه‌های توریستی این شهر است.



ماراکانا (Estadio do Maracana)، استادیوم افسانه‌ای این شهر اخیرا مرمت و بازسازی شده و میزبان ۷ مسابقه از سری مسابقات امسال خواهد بود: آرژانتین در مقابل بوسنی و هرزگوین / اسپانیا در مقابل شیلی / بلژیک در مقابل روسیه / اکوادور در برابر فرانسه / بازی ۵۰ – ۱C در مقابل ۲D / یک چهارم نهایی / نهایی.
این ورزشگاه با بازی نهایی به یاد ماندنی ۱۹۵۰ جام جهانی بین برزیل و اروگوئه شناخته می شود.

سالوادور
سالوادور در ایالت باهیا در ساحل شمال شرقی برزیل واقع شده است. این شهر مرکز فرهنگ آفریقایی برزیل برای موسیقی و غذا است. برگزاری یکی از بزرگترین کارناوال‌های خیابانی در برزیل، در شهر سالوادور است. ریشه های آفریقایی شهر را در هر جنبه‌ای از زندگی روزمره به ویژه در موسیقی باهیا و غذاهای خوشمزه می‌توان دید.

این شهر در منطقه شهر باستانی پلورینهو (Pelourinho) که جزو فهرست میراث جهانی یونسکو است قرار گرفته است. رستوران پانوراما، یک سالن کنسرت، یک موزه فوتبال و چند هتل مجلل از دیگر جاذبه های این شهر است.

استادیوم بازسازی شده آرنا فونته نووا (Itaipava Arena Fonte Nova) با ظرفیت ۵۵.۰۰۰ نفر بزرگترین ورزشگاه این شهر میزبان چند مسابقه امسال است. درسالوادور مسابقات زیر برگزار خواهد شد: اسپانیا در مقابل هلند / آلمان در مقابل پرتغال / سوییس در مقابل فرانسه / بوسنی و هرزگوین در برابر ایران / بازی ۵۶ – ۱H در مقابل ۲G / بازی ۵۹ – W۵۱ در مقابل W۵۲

پورتو الگره
در سواحل دریاچه Guaiba ، واقع در ایالت جنوبی ریو گرانده دو سول واقع شده است. این شهر پایتخت شهرستان جنوبی کشور است، و در نتیجه نسبت به دیگر شهرستانهای میزبان به خصوص ازنظر شرایط آب و هوا بسیار متفاوت است. درجه حرارت در زمستان بسیار پایین همراه با بارش برف در برخی از بخش است. این منطقه همچنین نفوذ زیادی در اروپا دارد، چرا که بسیاری از مهاجران که در اواخر قرن ۱۹ به برزیل آمدند در پورتو آلگره مستقر شده اند و درنتیجه این شهر یکی از شهرهای چند فرهنگی برزیل بشمار می‌رود.

بیرا – ریو بزرگترین ورزشگاه در جنوب برزیل، و خانه تیم فوتبال برزیلی اینترناسیونال است. در پورتو آلگره مسابقات زیر برگزار خواهد شد : فرانسه در مقابل هندوراس / استرالیا در مقابل هلند / کره جنوبی در مقابل الجزایر / نیجریه مقابل آرژانتین / بازی ۵۴ – ۱G در مقابل ۲H

ناتال
در شمال شرقی کشور واقع در ایالت ریوگرانده دو نورتی، یکی از دیدنی‌ترین‌ها در برزیل است. بخشی از یک پارک زیست محیطی که شامل ساحل، یک مجموعه بزرگ تپه های شنی، تالاب و منطقه حفاظت شده سواری است جاذبه گردشگری این شهر را تشکیل می‌دهد.

شاید یکی از برجسته ترین استادیوم‌های فوتبال برای میزبانی مسابقات این دوره جام جهانی استادیوم جدید آرنا داس دوناس (Arena das Dunas) باشد که در شهر ناتال قرار گرفته است.

در ناتال مسابقات زیر برگزار خواهد شد: مکزیک در مقابل کامرون / غنا در مقابل ایالات متحده آمریکا / ژاپن در مقابل یونان / ایتالیا مقابل اروگوئه.

بلو هوریزونته
بلو هوریزونته ، یا افق زیبا، پایتخت ایالت میناس گرایس است که در جنوب شرقی برزیل واقع شده است. این شهرستان بیشتر در زمینه های فرهنگی غنی بوده و غذاهای برجسته شناخته شده دارد. درسال ۱۷۰۰، در کوه میناس گرایس در نزدیکی Ouro Preto طلا پیدا شده است که تنها صد کیلومتر از بلو هوریزونته فاصله دارد. شکوه و جلال ساختمان ها، کلیساها و بناهای تاریخی در این شهر به چشم می‌خورد.

Mineirao یکی از استادیوم‌های محبوب برزیل و خانه قهرمان ملی برزیل Cruzeiro و همچنین اتلتیکو Mineiro است در این تیم در حال حاضر رونالدینیو بازی می‌کند.

در بلو هوریزونته مسابقات زیر برگزار خواهد شد: کلمبیا مقابل یونان / بلژیک در مقابل الجزایر / آرژانتین برابر ایران / کاستاریکا در مقابل انگلستان / بازی ۴۹ – ۱A در مقابل ۲B / نیمه نهایی

فورتالزا
در ایالت سئارا در کنار دریا واقع شده است. سواحل اصلی شهر”Paria de Iracema” و “Meirales” هستند که با مجموعه‌ای از هتل‌ها، فروشگاه و رستوران احاطه شده‌اند درحالی که Paria do future که پنج کیلومتر امتداد دارد منطقه‌ای بسیار زیبا و خوش‌منظره است که در حدود ۸ کیلومتری خارج شهر قرار گرفته جایی که گردشگران می‌توانند از غذاهای تازه دریایی و نوشیدنی‌های خنک لذت برده و با فرهنگ بومی آشناتر شوند.

دیگر اماکن جذاب این ناحیه سنترو (Centro) است که قدیمی‌ترین بخش شهر به شمار می‌رود همچنین می‌توان منطقه “سنترو دراگائو دو مارد آرته” (Centro Deragao do Mar De Arte) که قلب فرهنگی و اجتماعی شهر است و پارک بوم شناختی زیبای کوکو (Coco) را برشمرد.

ورزشگاه فورتالزا یعنی استادیو کاستیلائو (Estadio Castelao) خانه تیم های محلی سیرا و فورتالزا است. با یک طراحی جدید و ظرفیتی بیش از ۶۷.۰۰۰ تماشاگر دارد. در فورتالزا مسابقات زیر برگزار خواهد شد: اروگوئه مقابل کاستاریکا / برزیل مقابل مکزیک / آلمان در مقابل غنا / یونان در مقابل ساحل عاج / بازی ۵۱ – ۱B، انتظار: کاهش ۲A / چهارم نهایی

 

 

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 14
  • :
  • 36
  • :
  • 25
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/3620 sec