سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 6550 منتشر شده در مورخ: 1393/2/25 ساعت: 15:06 گروه: اقتصادی  
100 سال با مازراتی /تصاویر

100 سال با مازراتی /تصاویر

این سوپراسپرت‌ساز ایتالیایی از زمان تاسیس خود توسط خانواده مازراتی فراز و فرودهای زیادی را پشت سر گذاشته است تا هم اکنون به یکی از لوکس ترین برند خودروهای سواری تبدیل شده است.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم به نقل از بازار خبر، اکثر علاقه مندان به خودرو می‌دانند که مازراتی یکی از گران‌ترین سوپر خودروهای دنیا را می سازد. مازراتی با هدف تولید و ساخت خودروهای لوکس و دست ساز و تبدیل شدن به گرانترین و سریعترین خودرو در کلاس خود تاسیس شد.

مازراتی کار خود را از سال 1914 در بولونیا ایتالیا آغاز. این شرکت توسط برادران مازراتی به نام‌های آلفیری، بیندو، کارلو، اتوره و ارنستو تاسیس شد. آنها در سال‌های نخست قرن بیستم فعالیت‌شان را در شرکت اتومبیل‌سازی دیاتو آغاز کردند و خودروهای مسابقه‌ای ۲لیتری طراحی شده توسط آلفیری، بیندو و ارنستو برای دیاتو، قهرمانی مسابقات اتومبیل‌رانی گراند پریکس را به ارمغان آورد.

در ۱۹۲۶ کمپانی دیاتو تولید خودروهای مسابقه‌ای خود را متوقف کرد و برادران مازراتی از این شرکت جدا شدند و بر روی شرکت تازه تاسیس خود، مازراتی، تمرکز کردند که فعالیت آنها به ساخت خودروهای ۴، ۶، ۸ و ۱۶ سیلندر مسابقه‌ای و شرکت در مسابقات اتومبیل‌رانی محدود می‌شد.

برادران مازراتی پس از 26 سال سپس به شهر مودنا نقل مکان کرده و پس از مدتی با شرکت فراری ادغام شد. بعد ها در سال 1993 به گروه فیات پیوستند. مازراتی هم‌چنان نیز در زیر گروه فیات که مسئولیت تولید خودروهای آلفارومئو را نیز بز عهده دارد به فعالیت مشغول است.

با وجود اینکه مازراتی به تولید خودروهای مسابقه ای شهرت دارد اما برای کسانی که درآمد بالایی دارند و علاقه مند به داشتن خودروهای لوکس نیز هستند مازراتی گزینه های زیادی دارد. 

1900 – عشق خانوادگی
ماجرای مازراتی از یک خانواده طبقه پایین در ایتالیا آغاز شد. رادولفو مازراتی پدر، کارگر راه آهن، کارولینا لوسی مادر و هفت فرزندشان.



1900 – از دوچرخه تا موتور
پسر بزرگتر خانواده کارلو اولین موتور تک سیلندر خود را در سن 17 سالگی با کمک های مال شخصی به نام مارکوس آنانزو می سازد و آن را بر روی یک دوچرخه نصب می کند.



1903 – کارلو و الفیری در ایزوتا فراچینی
در سال 1903 کارلو فیات را ترک می کند و به عنوان راننده تست و مکانیک در گروه  مسابقه ایزوتا فراچینی استخدام می شود. وی برادر کوچک‌تر خود الفیری را نیز که 16 سال دارد وارد کار می کند.



1907 – کارلو به بیانچی می رود
عشق و علاقه کارلو وی را به گروه مسابقه ای بیانچی می کشاند. وی در مسابقات دوره ای آلمان شرکت می کند و مقام هشتم را به دست می آورد. وی متوجه می شود که ضعف خودروهای بیانچی ولتاژ ضعیف استارت آنها است. وی طراحی یک استارت با ولتاژ بالا را آغاز می کند.



1908 – کارلو می خواهد پرواز کند
کارلو هیچ کاه غلاقه خود را به طراحی فراموش نکرد. وی در خین کار بر روی تقویت موتورهای 3 سلندر در آن زمان بر روی ساخت یک موتور هواپیمای قدرتمند نیز کار می کرد. اما بیماری سخت وی مهلت را از او گرفت. وی در سال 1910 از دنیا رفت.



1913 – اولین کارگاه الفیری
در سال 1913 الفیری به بولونیا نقل مکان کرد و یک یک مرکز سرویس را برای ایزوتا تاسیس کرد. اما پس از مدتی وی ره برادر خود کارلو را پیش گرفت و و به همراه اتور و ارنستو یک گاراژ را کرایه کردند و وورک شاپ خود را راه اندازی کردند.



1915 – جنگ برادران مازراتی را متوقف نمی کند
ایتالیا وارد جنگ می شود و برادران مازراتی پشت جبهه ها می مانند. در واقع ایتالیا می خواهد از توانایی های آنها در مکانیک موتورهای خودور وهواپیماها استفاده کند. الفیری به میلان فرستاده می شود تا بر روی تعمیر موتور هواپیماها کار کند.



1920 – تولد آرم مازراتی 
الفیری، ارنستو و اتور سخت مشغول ساخت اولین خودروی مازراتی هستند. الفیری یک برادر دیگر خود را که هیچ سر رشته ای از موتوها ندارد وارد کار می کند. وی هنرمند است و الفیری نیز وظیفه طراحی آرم را به ماریو جوان می سپارد. وی نیز با الهام از مجسمه نپتون در میدان اصلی شهر نیزه سه شاخه معروف را طراحی می کند.




1922 – کمک الفیری به دیاتو
در سال 1922 برادران مازراتی مشغول کار در شرکت دیاتو می شوند که تجربه کاری بسیار خوبی برای آنها به حساب می آید.



1926 – مدل 26: به حقیقت پیوستن رویای الفیری
مدل 26 اولین خودرویی بود که نام مازراتی را یدک می کشید. تبپو 26 در واقع مدل تغییر یافته دیاتو جی پی 8c توربو بود.  گیربکس 3 سرعته، لوله های اگزوز در 3 جهت؛ دیفرانسیل با لوله های برنزی و موتور مازراتی از ویژگی های این خودرو بود.



1929 – مازراتی v4: اولین رکورد جهانی
ارنستو کوچکترین برادر توانست در سال 1929 در مسابقات بلونیا با رکورد سرعت میاگین 167 کیلومتر در ساعت قهرمان شود.



1932 – دنیای مسابقات اتومبیلرانی در اندوه آلفیری
الفیری که در طی مسابقه ای سال ها قبل تصدف کرده بود و یک کلیه خود را از داده بود. در سن 44 سالگی از دنیا رفت. در مراسم تشییع وی بزرگنرین مسابقه دهندگان از سرتاسر دنیا حضور داشتند.



1937 – همکاری با اورسی
با وجود اینکه مشتریان برای خرید خودروی 8cm در وورک شاپ مازراتی صف کشیده بودند. برادران ازراتی تحت فشار بازارهای آلمانی نظیر شرکت مرسدس که توسط دولت رایش سوم حمایت می شد قرار داشتند. ایتالیا نیز در این باره کمکی به مازراتی نمی کرد. به همین دلیل برادران مازراتی تصمیم گرفتند تا با سرمایه گذار معروف ایتالیایی آدولف اورسی قرارداد همکاری ببندند.



1939 – قهرمانی در ایندیاناپولیس
در سال 1939 برادران مازراتی با ولین خودوری تولیدی مشترک مازراتی و روسی با نام 8ctf 8 سیلندر در مسابقات شرکت کردند و برای اولین بار در امرییکا به مقام قهرمانی دست یافتند.



1940 – مقر جدید؛ فرصت های جدید
با آغاز جنگ جهانی برادران مازراتی از بلونیا به مدونا نقل مکان کردند . اورسی نیز قصد داشت تمام تمرکز تجاری خود را در یک نقطه جغرافیایی متمرکز کند. اولین کارخانه بزرگ مازراتی در ویال سیرکو افتتاح شد. اما به دلیل جریان جنگ جهانی؛ مازراتی تا مدتی از تولید خودروهای مسابقه ای دست کشید و تمرکز خود را بر روی تولید قطعات قرار داد.



1946 – اولین گرن توریزمو
در مارچ 1946 اولین نمونه اولیه خودرو مازراتی که بر خلاف خودورهای قبلی برای مصارف شهری طراحی شده بود در نمایشگاه ژنو پرده برداری شد. نام این خودرو a6 بود. a  به معنی آلفیری و 6 به معنی تعداد سیلندر های خودرو.



1950 – تولد فرمول 1
مازراتی از همان ابتدا و از اولین دوره مسابقات که بعدها به نام فرمول 1 معروف شد حضور داشت. اما به دلیل تمرکز شرکت در تولید خودورهای غیر مسابقه ای نتوانست در سال های اول بزگزاری این مسابقات به خوبی ظاهر شود.



1956 – دوئل مازراتی و فراری
در سال 1956 مسابقات فرمول 1 به دوئل خانوادگی فراری و مازراتی تبدیل شده بود.



1957 – بزرگترین پیروزی
در سال 1957 مانوئل فانگیو تیم فراری را ترک کرد و مجددا به تیم مازراتی پیوست و توانست قهرمانی 8 عنوان کپ جی پی را در فرانسه ، آرژانتین ، مراکش وآلمان بدست آورد.



1963 – نیسترال؛به سرعت باد
سبک، پر قدرت و اسپورت. این خودور در نمایشگاه خودوری تورین در سال 1963 معرفی شد و اولین خودوریی بود که با نام باد معروف ناستریل توسط مازراتی عرضه می شد.



1967 – گیبلی؛ شاهکار جیوجیارو
در اولسط دهه 70 میلادی بود که مازراتی به دلیل همکاری با طراح مشهور جیوجیاری به شهرت و محبوبیت رسید. اولین پروژه وی در ملزراتی گیبلی 8 سیلندر بود که در نمایشگاه تورین عرضه شد و موفقیت های زیادی برای شرکت کسب کرد.



1971 – مازراتی بورا
در سال 1971 طراح معروف جیوجیاری یک شاهکار دیگز خلق کرد که مازراتی نام آن را بورا گذاشت. این کوپه خارق العاده تمام کاستی های گیبلی را تحت پوشش قرار میداد . ظاهری اسپورت و دلنشین داشت.



1980 – همیشه مثبت
ملزراتی quattroporte که بو وقار و زیبایی در آن سالها مشهور شده بود در بسیاری از فیلم های هالیوودی و معروف آن دوره شرکت داشت. محبوب ترین حضور آن در فیلم راکی 3 با بازی سیلوستر استالونه بود.



1993 – فراری از رقابت تا همکاری
آینده مازراتی از زمانی شروع شد که توسط شرکت فیات به سرپرستی جیوانی آنجلی خریداری شد. وی که از پتانسیل بالای مازراتی که آن زمان هنوز شرکتی کوچک وایتالیایی بود آگاهی داشت و اقدام به خرید آن کرد.



1997 – حرکتی جدید
با ادغام مازراتی و فراری توبید مازراتی با توقف رو به رو شد . دلیل این امر جمع آوری کامل کارخانه بلونیا و نصب و راه اندازی خط تولید جدید و پیشرفته و مجهز بود.



1998 – 3200 gt؛ کوپه جدید
این خودرو اولین محصول جدید مازراتی تحت مدیریت فراری بود. کوپه ای که توسط  جیوجیاری طراحی شده بود و و در سال 1998 در نمایشگاه پاریس رو نمایی شد.



2007 – گرن توریزمو؛ موفقیت بزرگ
در ادامه تولید quattroporte طراح معروف پینی فارینا کوپه ای را طراحی کرد که می توان گفت بزرگترین تاثیر را در تاریخ مازراتی داشت. گرن توریزموی زیبا در سال 2007 در نمایشگاه ژنو رونمایی شد.



2013 – مازراتی گیبلی
مجموعه ای کامل از زیبایی طراحی، راحتی و عملکرد عالی  در یک خودرو...

 

 

کانسپت جدید آلفیری
شرکت اتومبیل سازی فیات کرایسلر در نشست سالانه سرمایه گذاران این شرکت در هفته گذشته اعلام کرد که قرار است کانسپت آلفیری جدید خود را به مرحله تولید برساند. این طرح اولیه کوپه که به افتخار بنیانگذار شرکت مازراتی آلفیری نامگذاری شده است در واقع نقطع عطف تاریخ 100 ساله این شرکت و آینده روشن پیش روی مازراتی است. 
طبق اظهارات مدیز بخش طراحی فیات ؛مازراتی الفیری  قرار است در تابستان سال 2016 آماده عرضه باشد. 

 

 

 

لیستی از گران‌ترین مازراتی های تولید شده


1. مازراتی گرن توریزمو اس منصوری
قیمت: 350 هزار دلار
مدل گرن تورزمو اس منصوری با ظاهری اسپورت و با وقار و طراحی اسپویلر جدید 350 هزار دلار قیمت گزاری شده است. منصوری یکی از بزرگترین تیونینگ کارهای خودروهای اسپرت به ویژه خودروهای سوپر اسپرت ایتالیایی است.



2.مازراتی گرن توریزمو mc چرخ استرادل
قیمت: 370 هزار دلار
چرخ های 20 اینچی از بزرگترین تغییرات این مدل نسبت به گرن توریزمو بوده که زیبایی آن را دوچندان کرده است. مازراتی معمولا نسخه های مختلفی را از مدل های اصلی و پایه خود تولید می کند و آنها را بر اساس تغییرات اصلی انجام شده بر روی مدل اصلی نام گزاری می کند.



3.مازراتی گرن کابریو  نویتک تریدنت
قیمت: 390 هزار دلار
نویتک تریدنت شرکت اختصاصی  مستر و تیونینگ خودروهای مازراتی است. این شرکت یک سوپر شارژ را به مدل گرن کابریو mc اضافه کرد که در نهایت لاعث بزرگتر شدن انژکتورها و سیستم سوخت شدو موتور v8 این خودروی رو باز در دور موتور 7500 دور دقیقه 646 اسب بخار نیرو تولید می کند.



4.مازراتی گرن توریزمو mc استرادل نویتک تریدنت
قیمت: 400 هزار دلار
گرن توریزمو mc استرادل با رنگ زرد روشن ظاهری زیبا دارد و عماکرد آن نیز چیزی از زیبایی آن کم ندارد. این مدل با موتور پایه 4.7 لیتری v8 عرضه می شود که 646 اسب بخار نیرو تولید می کند و شتاب 0 تا 100 آن 3.9 ثانیه است و حداکثر سرعت آن به 305 کیلومتر بر ساعت می رسد.



5. مازراتی گرن کابریو اسپرت
قیمت:  400هزار دلار
این خودرو یکی از با وقار ترین سوپر اسپورت های مازراتی است و عملکرد فوق العاده ای دارد. منتقدین عقیده دارند با وجود موتور 4.7 لیتری v8 یکی از راحت ترین سواری ها را دارد. پاسخگویی فرمان بسیار عالی بوده و یک کلید با نام اسپورت بر روی فرمان منتظر است تا آن را بفشارید تا هیولا را از قفس آزاد کنید.



6.مازراتی بیردکیج هفتادو پنجم
قیمت: 2 میلیون دلار
بیردکیج هفتادو پنجم در نمایشگاه ژنو 2005 معرفی شد. نام این مدل برگرفته از 75 امین سالگرد تاسیس تیم طراحی پینیفارینا و مدل بیرد کیچ مازراتی در دهه 60 است. قسمت سایبلان بالایی خودرو حکم در را داشته و شیشه جلو بخش زیادی از خودرو را در بر می گیرد.



7. مازراتی mc12 کورسا
قیمت 2.1 میلیون دلار
mc12 کورسا هیچ چیز از یک خودروی سوپر اسپورت رویایی کم ندارد. صدای موتور پرقدرت آن به 150 دسی بل می رسد. کورسا بر خلاف مدل اصلی mc12 برای مسابقه طراحی نشده است و تنها 12 دستگاه از آن ساخته شده که هرکدام بیش از 2 میلیون دلار قیمت دارد .



8.مازراتی mc 12
قیمت: 2.85 میلیون دلار
محبوبیت این مدل به قدری بود که تمام 25 دستگاه آن قبل از معرفی رسمی در سال 2004 در نمایشگاه ژنو به فروش رفت. بطوری که مازراتی 25 دستگاه دیگر از آن را در سا 2005 تولید کرد. mc12 اولین خودروی گرند تورینگ جاده ای بود که مازراتی از دهه 80 تولید کرده بود.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 1
  • :
  • 51
  • :
  • 52
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/2067 sec