سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 9655 منتشر شده در مورخ: 1393/6/6 ساعت: 13:40 گروه: صفحه نخست  
چرا جهانگیری بر سر مزار شهدای فولاد مبارکه حاضر نشد؟ + پاسخ شرکت فولاد مبارکه + پیگیری دفتر معاون اول رییس جمهور + توضیحات
تکریم مزار، مقدمه صیانت از خون

چرا جهانگیری بر سر مزار شهدای فولاد مبارکه حاضر نشد؟ + پاسخ شرکت فولاد مبارکه + پیگیری دفتر معاون اول رییس جمهور + توضیحات

معاون اول رییس دولت یازدهم که روز گذشته برای بازدید و افتتاح طرح احیای مستقیم شهید خرازی مجتمع فولاد مبارکه و دیگر برنامه ها به اصفهان رفته بود، برخلاف روال سفر سایر مسئولان، بر سر مزار شهدای گمنام مدفون در این مجتمع حاضر نشد.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم به نقل از خیبر آنلاین، اسحاق جهانگیری با همراهی وزرای صنعت، معدن و تجارت، نیرو، ورزش و جوانان و جهاد کشاورزی و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور پس از استقبال مدیران دولتی اصفهان در فرودگاه، با حضور در شهرستان مبارکه، جهت افتتاح پروژه مگامودول احیای مستقیم شماره ۲ (پروژه شهید خرازی) به مجتمع فولاد مبارکه رفت اما برخلاف سفر مسئولان مختلف کشورمان، بر سر مزار شهدای گمنام این مجتمع حضور پیدا نکرد.

اکثر مسئولان کشورمان در بدو ورود به هر منطقه ای، طی یک سنت حسنه، با حضور در مزار شهدای آن منطقه و یادمان های آنان، ضمن تجدید بیعت با آرمان های امام، شهدا و انقلاب، یاد و خاطره آن عزیزان را گرامی می دارند و بدین ترتیب، این پیام را به همگان منتقل می کنند که آرامش و امنیت امروز ایران عزیز، از جانفشانی ها و ایثارگری های جوانانی است که جانشان را برای مکتبشان هدیه کردند.
معاون اول روحانی اما در اقدامی نادر، نسبت به این مساله مهم بی توجهی نمود و تنها به افتتاح پروژه مذکور و سخنرانی با موضوع تبیین مسایل اقتصادی دولت یازدهم پرداخت.

این درحالی است که مجتمع فولاد مبارکه اصفهان به عنوان بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه، یکی از معدود کارخانجات صنعتی کشور است که میزبان دو شهید گمنام دفاع مقدس در فضای داخلی خود است و تکریم و پاسداشت یاد و خاطره آنان به عنوان جزء ثابتی از برنامه حضور مسئولان مختلف در این مجتمع تبدیل شده است.
به عنوان نمونه، محمود احمدی نژاد، رییس جمهور سابق، که برای افتتاح بزرگترین واحد تولید اکسیژن کشور در مجتمع فولاد مبارکه حضور یافته بود، در ابتدای این مراسم با حضور در یادمان شهدای این مجتمع بر سر مزار ۲ شهید گمنام مدفون در این یادمان حضور یافته و برای شادی روح آنها فاتحه ای قرائت کرد. (اینجا)
با توجه به اینکه دولت یازدهم به شدت می کوشد خود را هم‌راستا با شهدای دفاع مقدس نشان دهد و شیخ حسن روحانی با دیدارهای گاه و بیگاه از خانواده های شهدا درصدد تبلیغ این نکته تلاش می کند، بی توجهی به این مساله در برنامه رسمی یکی از اصلی ترین مقامات دولتی جالب توجه نیست.
گفتنی است اسحاق جهانگیری چندی قبل در کنگره تجلیل از شهدای غریب آزاده، رسالت دولت تدبیر و امید را صیانت از خون شهدا دانست و رمز سربلندی تاریخ یک ملت را در شهادت و ایثار عنوان کرده و گفته بود "تمام دستاوردهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در 36 سال گذشته مرهون فداکاریهای شهدا و ایثارگران است. باید تلاش کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت همواره زنده بماند".
آیا آن سخنان با این رفتار همخوانی دارد؟
به هرحال، اگر این کوتاهی از جانب تیم تشریفات ریاست جمهوری صورت گرفته، شایسته است تذکرات لازم به آنها داده شود و اگر خدای ناکرده از سوی معاون اول رییس جمهور غفلتی به وجود آمده، امید است به نحو مقتضی نسبت به عدم تکرار آن اقدام شود.
 پاسخ شرکت فولاد مبارکه اصفهان
روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان با انتشار اطلاعیه ای به خبر فوق واکنش نشان داد.
متن کامل اطلاعیه بدین شرح است:
شهدا همواره از احترام و مقام شامخی برخوردار بوده و هستند، مسئولین و دولتمردان و خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی نیز همیشه قدردان و سپاسگزار شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی بوده و در تمامی برنامه‌ها نسبت به مقام والای شهدا احترام نموده اند، در مراسم افتتاح طرحهای توسعه شرکت فولاد مبارکه در روز دوشنبه 03/06/93 نیز دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور ، دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور، مهندس چیت چیان وزیر نیرو، دکتر زرگرپور استاندار اصفهان،دکتر سبحانی مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین ملکیان امام جمعه شاهین‌شهر و جمعی از مسئولین استان و مدیران ارشد فولاد مبارکه  با حضور در معراج شهدای شرکت فولاد مبارکه با قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ "شهدای نام آشنای" این شرکت ادای احترام نموده و بار دیگر با آرمانهای گرانقدر شهدای 8 سال دفاع مقدس تجدید میثاق نمودند.
انعکاس مطالب خلاف واقع و سوء استفاده از ارزشهای مقدس و مورد احترام مردم و مسئولین یکی از منکرات بزرگ است که بایستی توسط دستگاههای ذیربط پیگیری و با آن برخورد شود. امید است رسانه‌هایی که آگاهانه و ناآگاهانه به انعکاس مطالب ناصحیح اقدام می‌نمایند، ضمن جبران خطای خود رویه خود را در کسب اخبار اصلاح نمایند.
 تماس دفتر معاون اول رییس جمهور
همچنین، دفتر معاون اول رییس جمهور نسب به خبر عدم حضور اسحاق جهانگیری بر سر مزار شهدای شرکت فولاد مبارکه اصفهان واکنش نشان داد.
در این تماس، مسئولان دفتر معاون اول محترم رییس جمهور تاکید کردند که در جریان سفر فوق، به جهت فشردگی برنامه ها، احتمال از قلم افتادن خبر حضور آقای جهانگیری در معراج شهدای فولاد مبارکه توسط خبرنگاران را داده و اعلام کردند که احترام به شهدا و حضور بر سر مزار آنان توسط وی صورت گرفته است.

توضیحات
1- پیگیری دفتر معاون اول محترم رییس جمهور پیرامون خبر مذکور نشان از حساسیت ایشان به بحث شهدا دارد که درخور تقدیر است.
2- واکنش شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز بیانگر همین نکته است که دست اندرکاران آن، نسبت به تکریم ارزش ها و مقام شهدای گرانقدر اهتمام ویژه ای دارند. در متن خبر بالا نیز بر این نکته تصریح شده بود که این شرکت بزرگ صنعتی جزو معدود کارخانجاتی است که معطر به حضور پرخیر و برکت شهدای گرانقدر دفاع مقدس هستند.
3- همانگونه که در تصویر ذیل قابل مشاهده است، خبر حضور آقای جهانگیری بر سر مزار شهدا با دو روز تاخیر منتشر شده است و در زمان انتشار خبر "عدم حضور وی"، پایگاه این شرکت و سایر رسانه های بازتاب دهنده اخبار معاون اول رییس جمهور، کوچکترین خبر و عکسی از این حضور منتشر نکرده بودند.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
منبع: خیبر آنلاین
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 16
  • :
  • 45
  • :
  • 42
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/1556 sec