سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 9657 منتشر شده در مورخ: 1393/6/6 ساعت: 15:56 گروه: اجتماعی  
زیاده روی کردیم مثل همیشه
درباره جراحی های زیبایی در ایران؛

زیاده روی کردیم مثل همیشه

می گویند کشور ما در همه جراحی های زیبایی، رتبه اول جهان را دارد اما این یک قضیه ثابت شده نیست. در این زمینه رقبای دیگری هم هستند! مثلا کره جنوبی بیشترین آمار جراحی مربوط به عمل پلک را در دنیا داراست اما ...

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم به نقل از رویکرد، یک مرکز جراحی محدود زیبایی در تهران، ساعت ۹ صبح؛ کسی که برای جراحی بینی آمده خواهرم است و من او را می بینم که روی موج ها سوار است! لباس سفید و صورتی می پوشد، کلاه مشمایی سر می گذارد و ساک لباس هایش را دست من می دهد و با خنده زنانه وارد آسانسور می شود.

یک عالم همراه و من آنجا نشسته ام. اینجا هم نظام طبقاتی حاکم است. بعضی ها دکترشان بالای ۸ میلیون می گیرد و بعضی ها ۳ میلیونی هستند! حتی از کویت هم برای جراحی بینی آمده اند و البته بعضی ها برای عمل های دیگری اینجا هستند جراحی های زیبایی که از شنیدنش شاخ در می آورید.

یک ساعت بعد خواهرم را روی تخت می آورند و دو تا پرستار او را روی تخت داخل اتاق می گذارند. نیمه بیهوش و خونین است رنگ پریده. نای حرف زدن ندارد، نفسش می گیرد و آب دهانش را هم درست نمی تواند قورت بدهد. با قاشق آب به دهانش می ریزم و او در این یک ساعت آن قدر رنجور شده است که می ترسم و از هوش می روم.

غروب می شود و خواهرم را با ویلچر تا جلوی ماشین می آورند ....فقط خواهرم نیست خواهران زیادی دارم که همه از صبح تا الان خوشحال و خندان و با پای خودشان به اتاق عمل رفته اند و با ویلچر از مرکز بیرون رفته اند... بعضی ها سرحال ترند و بعضی ها از درد، مرکز زیبایی را روی سرشان گذاشته اند! پرستار می گوید فردا صبح همه این دردها را از یاد می برند بیشتر پرستارها دماغ عمل کرده اند و خیره خیره به دماغ من نگاه می کنند!

در صدر می مانیم!
آماری ندارم اما تعدادی که من توانستم بشمارم آن روز بیش از سی نفر به اتاق عمل رفتند. من آمار ندارم اما آمارهای سال قبل می گویند ایران نیز در عمل جراحی بینی اولین کشور در دنیا محسوب می شود و از این جهت در مسئله جراحی ها و روش های زیبایی ایران هم در صدر قرار دارد و قرار است در صدر هم بماند! و این را از افزایش تعداد مردانی که به سوی عمل های جراحی زیبایی بینی رو می آورند می شود فهمید.

این مسئله هم اکنون یک خبر جهانی است تا جایی که سال گذشته روزنامه گاردین نوشت که در ایران تعداد دختران ۱۴ ساله، زنان و حتی مردان برای اینکه چهره های غربی داشته باشند، رو به افزایش است. هر ساله نزدیک به ۲۰۰هزار نفر از زنان و مردان ایرانی به جراح پلاستیک مراجعه می کنند تا بینی ها خود را کوچک و سربالا کنند. این در حالی است که دکتر محسن نراقی رییس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران در یکی از کنگره های بین‌المللی روش‌های پیشرفته در راینوپلاستی گفته که در جامعه ما جراحی زیبایی بینی بیش از حد نیاز، انجام می‌شود و شاید ۵۰ درصد مراجعان، نیازی به این عمل نداشته باشند. بر همین اساس تحقیق مشترکی از سوی انجمن تحقیقات راینولوژی ایران با همکاری دانشگاه جان هاپکینز آمریکا انجام شده که نشان داد میزان جراحی‌های پلاستیک بینی در ایران به نسبت جمعیت، هفت برابر و تعداد جراحی‌های زیبایی صورت، دو برابر آمریکا است.

اما کار با یک عمل تمام نمی شود بسیاری از افرادی که یک بار تجربه جراحی بینی را داشته اند برای جراحی ترمیمی، دوباره خود را زیر تیغ جراحان می برند تا بینی کوچک تر و یا زیباتری داشته باشند و این تعداد کم نیستند گاهی آنقدر بینی شان را کوچک می کنند که دوباره نیاز به ترمیم دارد به گفته نراقی متأسفانه برخی افراد آن قدر بیش از حد بینی‌شان را کوچک کرده‌اند که مجبوریم از غضروف گوش یا دنده برداشته و بینی را ترمیمی کنیم که البته یک جراحی ترمیمی از چند جراحی بار اول دشوارتر است.

قیمت های نجومی!
جراحی بینی در کشور ما خیلی ساده و راحت انگاشته می شود این در حالی است که جراحی پلاستیک بینی مشکل‌ترین جراحی زیبایی در بدن است چون بینی از نظر عملکردی نقش مهمی در تنفش دارد. پس یک دکتر جراح بینی باید آگاهی کامل به این نوع جراحی داشته باشد این در حالی است که به گزارش روزنامه گاردین افزایش تقاضا برای جراحی زیبایی بینی در ایران باعث افزایش شمار پزشکان غیرمتخصص در این زمینه شده تا جایی که تنها ۱۷۵جراح متخصص زیبایی بینی در تهران وجود دارد اما ۷هزار جراح در این زمینه فعالیت دارند و این نشان دهنده این است که تعداد زیادی از مردان و زنان ایرانی به دنبال جراحانی هستند که با ارزان ترین قیمت بینی آنها را سربالا کند.

روزنامه گاردین در گزارش خود به هزینه عمل جراحی بینی در ایران که بین ۱۴۰۰ تا ۲۸۶۵ دلار است اشاره کرده و نوشته است که که متوسط حقوق در ایران معادل ۳۶۰دلار است.

با احتساب قیمت دلار، هزینه عمل جراحی بینی در ایران به نسبت بسیاری از کشورهای جهان پایین تر است و همین مسئله بسیاری از ایرانیان خارج نشین و یا شهروندان کشورهای عربی را به سوی مراکز جراحی بینی در ایران کشانده است.

طبق آمار جامعه جراحان پلاستیک آمریکا، در ایالت متحده آمریکا، بهای زیبایی بینی در این کشور از ۲۵۰۰دلار شروع شده و گاهی تا ۱۲هزار دلار نیز می رسد. (با احتساب دلار ۳۵۰۰تومانی، از ۸میلیون و ۷۵۰هزار تومان تا ۴۲میلیون تومان)

متوسط هزینه جراحی بینی در انگلیس بین ۳ تا ۶ هزار پوند است (با احتساب هر پوند ۵هزار تومان، یعنی ۳۰میلیون تومان)

و این مبلغ در کشورهای اروپای غربی به خصوص فرانسه و آلمان گران تر از سایر نقاط اروپاست و در کشورهای اروپای شرقی مثل رومانی، بلغارستان و صربستان هزینه این عمل جراحی تنها چند صد دلار است.

عمل رینو پلاستی(جراحی بینی) در استرالیا بین ۳ تا ۶ هزار دلار است.
در خاورمیانه دوبی امارات مقصد اول توریست های زیبایی است؛ به طوریکه مسافران زیادی را از انگلستان و آمریکا به علت پایین تر بودن هزینه ها نسبت به کشور خودشان جذب می کند. اما با این حال قیمت ها در دوبی از قیمت های منطقه بالاتر است.

هجوم به سوی جوانی!
گرچه درخواست برای جراحی زیبایی بینی در سنین میانسال هم دیده می شود اما از میانه راه جوانی نوع دیگری از زیبایی مورد توجه قرار می گیرد و اشتیاق به جوان ماندن و از دست ندادن جوانی از دیرباز مورد توجه و خواست بیشتر انسان ها بوده است ماسک های گیاهی و کرم ها به همبن منظور ساخته شدند.

حالا کار از ماسک های میوه وگیاهی و کرم های گران قیمت گذشته است، دیگر جراحی پوست و کشیدن پوست صورت هم که پیش از این بیشتر در انحصار بازیگران بود، در کار نیست حالا روش های غیر جراحی بدجور مد شده است!

تزریق مواد فلج کننده عضلات و مواد پرکننده و البته تزریق پلاسما به ظاهر راه سریع تر و بی دردسرتری است اما باید توجه داشت علاوه بر این که ماده مصرفی تزریقی باید استانداردهای لازم را داشته باشد فردی که این کار را می‌کند نیز باید تبحر و تخصص کافی را هم داشته باشد و متخصصانی که به این کار اقدام می‌کنند اگر آناتومی آن ناحیه را نشناسند ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری را برای بیمار به جا بگذارند. همچنین تزریق بیش از حد مواد فلج کننده در صورت یا استفاده از جای ناصحیح سبب افتادگی پلک‌ها و یا مشکلاتی می‌شود که نه تنها فرد را زیبا نمی‌کند بلکه مشکلی هم به مشکلاتش اضافه می‌کند.

در همین زمینه دکتر نراقی گفته که روش های غیرجراحی و جوان سازی موقت هستند و معمولاً ترجیح بر این است که از مواد طبیعی استفاده شود چرا که مواد مصنوعی پلیمری هستند و ممکن است در بخشی که تزریق می‌شوند تجمع کرده و عفونت ایجاد‌کنند. در حالی که مواد طبیعی از مواد هم‌‌بند کلوژن هستند که به مرور جذب بدن می‌شوند و نیاز به این دارد که هر سال برای فرد تزریق شود. این در حالی است که بسیاری از تزریق های مواد فلج کننده عضلات هم اکنون در آرایشگاه ها انجام می شود که خطرات خودش را به همراه دارد.

حالا دیگر جراحی زیبایی از پوست هم فراتررفته و به برجسته سازی با تزریق، کاشت گونه و مژه و..رسیده که مبحث دیگری است و به نظر می رسد جراحی برای زیبایی، دنیایی است که پایانی ندارد.

می گویند کشور ما در همه جراحی های زیبایی، رتبه اول جهان را دارد اما این یک قضیه ثابت شده نیست. در این زمینه رقبای دیگری هم هستند! مثلا کره جنوبی بیشترین آمار جراحی مربوط به عمل پلک را در دنیا داراست عملی که باعث می شود چشمان درشت تر به نظر برسند. برزیل بیشترین جراحی در زمینه برداشتن چربی های اضافه پوست و آمریکا رتبه نخست روش های غیر جراحی از قبیل بوتاکس و لیزر برای جوان سازی پوست را دارد.

پس پرداختن به زیبایی، فقط سرگرمی تعداد زیادی از زنان و البته برخی مردان کشور ما نیست! کشورهای دیگر هم هستند فقط مثل همیشه کمی زیاده روی می کنیم همین!

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 12
  • :
  • 16
  • :
  • 30
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/3174 sec