«دلتا ایکس» به جشنواره فیلم فجر می رسد
در مرحله تدوین؛
«دلتا ایکس» به جشنواره فیلم فجر می رسد
جدید‌ترین فیلم علی‌رضا امینی، آخرین مراحل تدوین را سپری می‌کند تا برای جشنواره فیلم فجر آماده شود.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم به نقل از  صبا، علی‌رضا امینی گفت: به زودی تدوین فیلم سینمایی «دلتا ایکس» توسط خودم و سینا دوراندیشان، به پایان می‌رسد. البته تا امروز برای صداگذاری و ساخت موسیقی فیلم، تصمیمی نگرفته‌ام.
امینی در پاسخ به اینکه آیا این فیلم را برای جشنواره فیلم فجر آماده می‌کند یا خیر، بیان کرد: بیشتر از هر چیز، فیلم برای من مهم است و ترجیح می‌دهم روی درست آماده کردن آن تمرکز کنم تا حضور در جشنواره فجر؛ اما اگر مشکلی پیش نیاید، فیلم به جشنواره خواهد رسید.
علی‌رضا امینی، فیلم جدیدش را از ۱۴ تیرماه سال جاری در شمال کشور شروع کرد و «دلتا ایکس» طی ۲۴ روز فیلمبرداری در سکوت کامل خبری، پایان یافت. بخش‌هایی از فیلم‌برداری «دلتا ایکس» در تهران و باقی سکانس‌های آن، در رامسر و تنکابن انجام شد.
این فیلم، ماجرای دو خانواده است که به شمال کشور سفر می‌کنند و با ورود غیرمنتظره یک خانواده دیگر، درگیر اتفاقاتی می‌شود...
فیلم‌نامه «دلتا ایکس» موضوعی اجتماعی دارد که به نویسندگی و تهیه‌کنندگی امینی، جلوی دوربین رفته است.
در این فیلم زهیر یاری، سیامک صفری، مرتضی اسماعیل‌کاشی، بی‌تا بیگی، سیاوش جعفری، شراره رنجبر، کتایون اصلانی و افسانه پاک‌رو، به ایفای نقش پرداخته‌اند.
از دیگر عوامل فیلم «دلتا ایکس» می‌توان به مدیر فیلم‌برداری: فرشاد گل‌سفیدی، صدابردار: وحید مقدسی، طراح صحنه و لباس: مجید علی‌اسلام، طراح چهره‌پردازی: هانی گلشاهی، طراح جلوه‌های ویژه: آرش آقابیک، مدیر تولید: ایمان یزدی، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: علی مردانی، عکاس: محمدمهدی دلخواسته، منشی صحنه: پانته‌آ حسینی، اشاره کرد.
«دلتا ایکس» یازدهمین فیلم علی‌رضا امینی در سیزدهمین سال فعالیت فیلم‌سازی‌اش در سینمای ایران است. این کارگردان؛ پیش از این، فیلم‌های سینمایی «نامه‌های باد»، «دانه‌های ریز برف»، «کنار رودخانه»، «زمان می‌ایستد»، «فقط، چشماتو ببند»، «استشهادی برای خدا»، «هفت دقیقه تا پاییز»، «انتهای خیابان هشتم»، «بلوک ۹ خروجی ۲» و «نگران نباش، سارا!» را ساخته است.