آخرین جزئیات از درگیری های خونین گلپایگان
آخرین جزئیات از درگیری های خونین گلپایگان
از ظهر روز گذشته خبر درگیری خونین مسلحانه در گلپایگان مورد توجه رسانه ها قرار گرفت که شبکه اطلاع رسانی راه دانا جزئیات جدیدی از این حادثه را منتشر می کند.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم، از ظهر روز گذشته بود که خبر درگیری خونین مسلحانه در گلپایگان مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

ساعت 3 بامداد شنبه سه خودرو که شامل دو زانتیا و یک عدد پرشیا بوده، وارد خمین می‌شوند که به دلیل سرعت بالا مورد توجه پلیس قرار گرفته و از سوی پلیس به ان ها فرمان ایست داده می‌شود که سارقان مسلح بدون توجه به دستور پلیس به حرکت خود ادامه می‌دهند که همین امر موجب به وجود آمدن عملیات تعقیب و گریز می‌شود. 

در این درگیری دو نفر از پرسنل نیروی انتظامی خمین مجروح می‌شوند و سارقان نیز خودروها را رها کرده و به سمت ارتفاعات بین گلپایگان و خمین متواری می‌شوند. بعد از ظهر همان روز حدود ساعت 17 سه نفر از این افراد به کنار جاده برگشته و خودروی تیبا سفید رنگ متعلق به استاد دانشگاه شهر خمین به نام اقای زارع را متوقف کردند و از وی خواستند  که آن ها را تا مسیری برساند.

در این بین در مسیر به تور ایست و بازرسی پلیس برخورد می کنند که مجرمان از راننده تیبا می‌خواهند که به حرکت خود ادامه دهد ولی وی از این کار امتناع کرده و می ایستد. راننده تیبا که به این افراد مشکوک شده بود به محض خروج از خودرو به ماموران اعلام ‌می‌کند که این افراد مشکوک هستند و راکبان به محض اطلاع از این موضوع از خودرو پیاده شده و ماموران ناجا را به رگبار می‌بندند و در این بین یکی از افراد مسلح نیز با سوار شدن به خودرو از محل متواری شدند.

در اینجا دو نفر دیگر از ماموران مجروح می شوند که در ادامه ستوانیکم مهدوی به درجه رفیع شهادت می‌رسند. راننده خودرو اقای زارع نیز مجروح شده و به بیمارستان منتقل می‌شود. ماموران باقی مانده از ان گروه بلافاصله از طریق بیسیم وضعیت را اعلام ‌می‌کنند.

در ورودی شهر و ابتدای میدان معلم دیگر نیروهای انتظامی راه افراد مسلح را سد کردند که در آنجا نیز درگیری هایی رخ داد تا اینکه این تعقیب و گریز تا خیابان شهیدان ذنوبی و در انتها به یک کوچه بن بست ختم می‌یابد. در آن جا نیروهای انتظامی به رگبار بسته می‌شوند که سرهنگ هاشمی جانشین انتظامی شهرستان و یک سرباز به شهادت می‌رسند و یکی از ان افراد مسلح هم کشته می‌شود.

این افراد بعد از به رگبار بستن ماموران ناجا خودرو انتظامی را برداشته و به سمت شهرستان فرار کردند که در بین راه با سو استفاده از خودرو نیروی انتظامی جلوی یک کامیون را گرفته و ان را متوقف می‌کنند که به دلیل اینکه رانندگی با کامیون را بلد نبودند نمی‌توانند با خودرو کامیون فرار کنند و لذا جنازه یکی از همراهانشان و دو سلاح ماموران ناجا در ماشین انداخته و متواری می شوند.

بنابر اطلاعات خبرنگار ما بعد از این اقدام افراد مسلح به روستای "دُر" رفته و راننده یک نیسان و فرزندش را مجبور می کنند تا آن ها را به نقطه مورد نظرشان برساند که در بین راه به دلیل تمام شدن بنزین افراد مسلح راننده نیسان و بچه را می کشند.

بعد از کشتن راننده نیسان و فرزند 17 ساله وی، با استفاده از سلاح جلوی یک کامیون را گرفته و راننده را واردا می‌کنند تا آن ها را تا ویلاشهر برساند که با رسیدن به محل مورد نظر گوشی تلفن راننده کامیون را می گیرند و متواری می‌شوند.

راننده نیز با برادر خود تماس گرفته و ماوقع راشرح می‌دهد. 

ماموران ناجا نیز جسد یکی از این افراد را شناسایی کردند و سایر اقدامات برای دستگیری مرتکبان این جنایت هولناک ادامه دارد.

بنا بر انجام عملیات شناسایی و انگشت نگاری مشخص شد که یکی از این افراد که به هلاکت رسیده اهل اصفهان بوده و از افراد دارای سابقه است. این فرد دارای چندین فقره سرقت مسلحانه بوده و سابقه زندانی شدن را هم در کارنامه خود دارد.

امروز نیز جلسه شورای تامین تشکیل شد و فرماندار، فرمانده انتطامی و فرمانده سپاه شهرستان حضور داشتند که بعد از آن نیز با خانواده شهدا این حادثه و مجروحین نیز دیداری صورت گرفت.