فاش شدن اطلاعات تامل‌برانگیز درباره بنزین یورو ۴ وارداتی
فاش شدن اطلاعات تامل‌برانگیز درباره بنزین یورو ۴ وارداتی
مدیر اجرا و نظارت بر استانداردهای ایران خودرو گفت: آزمایش بنزین یورو ۴ در آزمایشگاهی در آلمان انجام و اعلام شد در این سوخت منگنز وجود دارد.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم، کیوان وزیری مدیر اجرا و نظارت بر استانداردهای ایران خودرو در خصوص استاندارد یورو ۴ اظهار داشت: برای ارتقا استاندارد خودرو از یورو ۲ به یورو ۴ باید از مجموعه های بیش شماری استفاده شود.

وی در برنامه مناظره شبکه یک سیما در خصوص موتور TU۳ گفت: موتور TU۳ از سال ۹۱ که پژو ایرانخودرو را ترک کرد در عرض ۲ سال توانستیم این موتور را در چرخه تولید بیاوریم.

وی درباره اجرا و نظارت بر استانداردهای ایران خودرو افزود: خودروسازهای مطرح دنیا هر ۵ سال یکبار استانداردهای خود را تغییر می دهند و ما هم مطمئناً علاقه ای به عقب ماندن از دنیا نداریم.

وزیری تاکید کرد: یورو ۴ باید هم در سوخت اعمال شود و هم در خودرو، یعنی باید به صورت موازی ارتقا یابد زیرا اگر خودرو با استانداردهای یورو ۴ تطابق یابد اما سوخت مناسب نباشد موجب ایجاد مشکلات بسیاری می شود اما موضوعی که مورد توجه است آزمایش بنزین یورو ۴ در آزمایشگاهی در آلمان بود که با توجه به نتایج به دست آمده، اعلام شد در این سوخت منگنز وجود دارد.