همایون اسعدیان: نسل خوبی از کارگردانان در سینمای ایران شکل گرفته است
همایون اسعدیان: نسل خوبی از کارگردانان در سینمای ایران شکل گرفته است
تهیه کننده فیلم سینمایی بوفالو گفت: نسل خوب و با استعدادی در سینمای ایران شکل گرفته که این امر برای سینمای ایران اتفاق مبارکی است.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم همایون اسعدیان در این نشست با بیان اینکه حال من بسیار خوب است و امیدوارم که شما هم چنین باشید، اضافه کرد: در نخستین روز جشنواره از کارگردانان فیلم اولی کارهای بسیارخوبی دیدم که نشان می دهد نسل آینده دسته کم مثل نسل من الکن نخواهند بود.
اسعدیان ادامه داد: شاید در جشنواره امسال اسامی پرطمطراق نبینیم اما شاهد نسلی از کارگردانان فیلم اولی هستیم که زبان سینما را خوب می شناسند و قطعا این اتفاق برای سینمای ایران امیدوارکننده است.
وی تصریح کرد: من تهیه کننده اجرایی این فیلم هستم و خوشحالم که این فیلم با سرمایه گذاری بابک اسلامی و همسرش ساخته شد.
اسعدیان افزود: در ابتدا که قرار بر ساخت این کار شد به سرمایه گذاران گفتم که منتظر بازگشت سرمایه نباشند چرا که سینما تجارت و کار اقتصادی نیست که پول را برگرداند بنابراین خوشحالم که به ساخت کارخوب درسینما فکر کردند و به دنبال کاسبی نبودند.
این کارگردان باسابقه سینما خود را تهیه کننده اجرایی بوفالو عنوان کرد و گفت: ممکن است سلیقه من به عنوان کارگردان سینما با کاوه سجاد حسینی در بخش هایی یکسان نبوده باشد، اما  تلاش خودم را کردم تا آنچه که او می خواهد ساخته شود نه آن چیزی که من دوست دارم.
اسعدیان افزود: بنابراین صاحب اولیه و اصلی فیلم بوفالو کاوه سجادی حسینی است.
کاوه سجادی حسینی گفت: در ساخت فیلم بوفالو با همایون اسعدیان، سهیلا گلستانی و هومن سیدی همکار بودم که هر سه کارگردان بودند و این کار می توانست اعتمادبه نفس هر فیلمسازی را بگیرد.
وی توضیح داد: فضای ایجاد شده در ساخت فیلم به گونه ای بود که من هرگز از حضور سه کارگردان درکنار حس عدم اعتماد نداشتم و همه این افراد چهره ها شناخته شده در سینما بودند.
این کارگردان سینما اظهار کرد: این قصه کاملا تخیلی و برآمده از ذهنم است؛ اگر چیزی هم از بیرون وارد فیلم شد در حین ساخت بوده است.
«هومن سیدی»بازیگر فیلم بوفالو دراین نشست گفت: با وجود اینکه من هم کارگردان هستم اما مثل هر بازیگر دیگری برسرفیلم، سر پا گوش بودم و تلاش کردم که نظرکارگردان را تامین کنم.
وی افزود:البته این به معنی این نبود که کاملا تهی بودم بلکه در مقام بازیگر دارای ایده و نظر بودم که با کارگردان درمیان می گذاشتم.
پرستویی در ادامه درباره تجربه کار با جوانان گفت: پیش از این به نسل جوان بها داده نمی شد و کار اول انگار بی سرپرست بود اما در طی سالهای اخیر و بخصوص امسال مسئولین این فضا را بیشتر برای جوانان فراهم کردند که جای تشکر دارد. با شروع جشنواره امسال و طرح یک فیلم یک سلام و مواجه شدن سازندگان با رسانه‌ها ، آنچه به ذهن می‌رسد این است که در بخش نگاه نو فیلم‌های خوبی خواهیم داشت و نسل قدیم هم از این اتفاق خوشحال هستند. چرا که نسل جوان به خوبی می درخشد، به خودم هم همیشه این نکته را گوشزد میکنم که درکنار جوانان تجربیات خوبی کسب خواهیم کرد.
افضلی نیز در ادامه این نشست درباره تفاوت این فیلمنامه با سایر فیلمنامه‌ها افزود: تفاوت بارز این فیلمنامه با دیگر فیلمنامه‌ها این است که به نوعی این فیلمنامه برای تصویر نوشته شده بود و برای من چالش برانگیز بود چرا که تمام عناصر دراماتیک تحت شعاع تصمیم کارگردان قرار می‌گرفت و از این جهت یک پروسه خاصی را پشت سر گذاشتیم.
سجادی حسینی درادامه در پاسخ به این سوال که چرا این فیلمنامه اصراری بر پاسخ به سوالات مخاطب ندارد، اظهار کرد: ما از ابتدا استراتژی فیلم را بر مبنای استراتژی پنهان گذاشتیم و همه عناصر درام دراین فیلم پنهان بود و هر اتفاقی که وجود دارد منعقد نمی‌شود و کامل نیست. در واقع سعی کردیم تمام حادثه‌ها را از قصه بگیریم. به نوعی ما دراین قصه، مرداب را جاندار کردیم و همه عناصر فیلم را تحت تاثیر آن قرار دادیم تا قصه کاملا دچار سکون شده و مختص به خود مرداب شود. دادن اطلاعات بسیار سخت است اما درعین حال ما بسیار به تماشاگر احترام گذاشتیم.
کارگردان بوفالو گفت: سعی نکردم به سمت سینمای قصه گویی مطلق بروم. در هر صورت این شکل فیلمنامه نویسی ریسک است. زیرااین سبک کار سلیقه هر کسی نیست. اگر بخواهیم با دید کلاسیک به این کار نگاه کنیم قطعا این فیلمنامه پر از اشکال است اما از دید سینمای مدرن فیلمنامه این فیلم با معیارهای موجود تطبیق دارد. از بعد کلاسیک همه شخصیت ها و همه شرایط دچار اشکال است و من به مخاطب سینمای کلاسیک حق میدهم که این فیلم برایش دلچسب و رضایت بخش نباشد.