چشمهایت نازنین رویایی اند / واقعا یک کار استثنایی اند
چشمهایت نازنین رویایی اند / واقعا یک کار استثنایی اند
ˈنازنینˈدختر هنرمند شیرازی نابینا وناشنواست ، او با دستان پرتوانش گِــل رُس را شکل می دهد و در کوره می گذارد تا گداخته شود ، لهیب آتش درون سینه نازنین با گدازه کوره همنوا ، سفال متولد می شود و هنر با دستان او معنی می یابد.

به گزارش هزاره سوم، نازنین ابولوردی هنرمند نوجوان و روشندل شیرازی با بیش از 10 اثر هنری در نمایشگاه صنایع دستی ولباس های سنتی بانوان استان فارس که به همت شورای بانوان اتاق بازرگانی شیراز درحال برگزاری است شرکت کرده است .


این هنرمند نوجوان با به نمایش گذاشتن دست ساخته های خود ، توان هنری خویش را در بخش ساخت صنایع سفالی و بافندگی در معرض دید علاقه مندان قرار داده است .

ارائه ده ها مدل از دست ساخته های سفالی شامل جا شمعی ، کوزه ، تابلوهای دیواری وآدمک های تزیینی وهمچنین دست بافته های زیبای این هنرمند روشندل ، جلوه های شگفت انگیزی از الطاف الهی است که در وجود این نوجوان 18 ساله اما نابینا وناشنوا به ودیعه گذاشته شده است . 

ابولوردی ، بنا به اظهار مادرش که در تمام فعالیت های روزمره او را یاری می کند ودر کنارش حضور دارد ، پیش زمینه های فراگیری هنر سفالگری را بدون هیچ چشمداشتی در حضور استاد یوسفی آموخته است .

استاد یوسفی ، ظرف سه ماه آموزش مستمر و رایگان ، این هنرمند روشندل را برای شکل دادن گل رس تعلیم داده است وامروز این هنرمند شیرازی می تواند دست ساخته های خود را در نمایشگاه صنایع دستی بانوان و درکنار دیگر هنر مندان به نمایش درآورد . 

این جوان روشندل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:دانش آموخته رشته مدیریت خانواده از هنرستان ناشنوایان شهید کاشف ناحیه سه شیراز با معدل 19.96 است.

ابوالوردی ادامه داد :در دوران تحصیل با حضور در رقابت های علمی موفق به کسب عناوین برتر و ممتاز از نواحی مختلف آموزش و پرورش شیراز و همچنین اداره کل آموزش وپرورش استان فارس شدم.

این هنرمند روشندل ، خواستار فراهم شدن شرایطی برای عرضه محصولات و دست ساخته هایش شد و از مسوولان خواست تا شرایط ادامه تحصیل برایش مهیا شود و مسوولان در برگزاری نمایشگاه های اختصاصی او را یاری کنند.

این هنرمند روشندل این را هم گفت که اگر محیط کارگاهی شامل کوره و تجهیزات دیگر در اختیار داشته باشد بهتر و بیشتر می تواند دست سازه هایش را عرضه کند.

او برای سلامتی مادرش دعای خیر کرد و گفت:مادر معنای واقعی همه خوبی ها و بهترین موهبتی است که خداوند به من ارزانی داشته است.

نمایشگاه صنایع دستی ولباس های سنتی بانوان استان فارس تا دوم اسفند امسال در محل اتاق بازرگانی شیراز دایراست.