برای کسب قهرمانی به روی تشک می رویم
سرمربی تیم کشتی ایزی پایپ کاشان:
برای کسب قهرمانی به روی تشک می رویم
سرمربی تیم کشتی ایزی پایپ کاشان گفت: برای راه یابی به ۴ تیم برتر مسابقات مسیر بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و هم اکنون برای کسب عنوان قهرمانی به میدان خواهیم رفت.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم ؛ مصطفی علیزاده  افزود: مسابقات لیگ امسال در ۲ گروه برگزار شد و در گروه ما تیم‌های مرند آذربایجان شرقی، ایزی پایپ کاشان، تیم رعد پدافند تهران و بیمه رازی حضور داشتند. با توجه به تیم‌های قدرتمند حاضر در گروه برای کسب موفقیت شرایط سختی داشتیم و توانستیم در مقابل تیم‌های مرند آذربایجان شرقی و تیم رعد پدافند به ۴ پیروزی دست یابیم. اما در مقابل تیم بیمه رازی شکست خوردیم، زیرا این تیم از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است و با توجه به توان مالی بسیار خوب ۸۰ درصد از قهرمانان درجه یک کشور را در اختیار گرفته است. این تیم در چند سال گذشته به عنوان قهرمانی در لیگ و قهرمانی و نایب قهرمانی در جام باشگاه‌ها دست یافته و از مدعیان کسب قهرمانی در این دوره از مسابقات لیگ هم محسوب می‌شود.


وی گفت: تیم رعد پدافند هم با در اختیار داشتن کشتی گیرانی، چون رضا افضلی (قهرمان آسیا)، علیرضا کریمی (کشتی گیر المپیکی و دارنده مدال برنز جهانی)، امین طاهری (قهرمان جوانان جهان) و... در شرایط بسیار خوبی قرار داشت و از تیم‌های مدعی محسوب می‌شد. در مسابقات فینال هم رقابت بسیار سختی پیش رو داریم و برای کسب قهرمانی به میدان خواهیم رفت.

سرمربی تیم کشتی ایزی پایپ کاشان درباره شرایط حاکم بر لیگ افزود: نسبت به سال‌های قبل شاهد پیشرفت بسیار خوبی در لیگ بودیم. زیرا اسپانسر‌های قوی تری در این دوره از مسابقات حضور یافتند و شیوه برگزاری مسابقات هم تغییر کرد و بصورت ۳۰۰ روزه دنبال شد. میانه‌های لیگ هم با توجه به اینکه با مسابقات جهانی پاریس، ارتش‌های جهان و داخل سالن آسیا را در پیش داشتیم در روند برگزاری مسابقات لیگ وقفه ایجاد شد که با توجه به در نظر گرفتن منافع ملی این وقفه‌ها تا حد بسیاری طبیعی بود.

وی گفت: نکته قابل توجه اینکه شرایط جدید برگزاری لیگ باعث شد زمینه حضور اسپانسر‌های بیشتری در لیگ فراهم شود و آن‌ها علاقمند به حضور در این بخش شدند. در ادامه هم شاهد حضور تعداد بیشتری از کشتی گیران خارجی در لیگ بودیم.

علیزاده افزود: بطورکلی در هر مسابقه‌ای کمک به تیم ملی در اولویت قرار دارد و حضور خارجی‌ها باعث می‌شود تا سطح فنی لیگ بالاتر رود و رقابت میان کشتی گیران افزایش یابد. همه کشتی گیران ما نفر اول تیم ملی نیستند و شانس رقابت با برترین‌ها را ندارند ولی با حضور خارجی‌ها کشتی گیران حاضر در تیم‌ها شانس رقابت با بهترین‌های جهان را می‌یابند و می‌توانند شرایط فنی و فیزیکی خود را در این مسابقات ارزیابی کنند. بنابراین حضور خارجی‌ها به نفع کشتی گیران ماست و زمینه را برای رشد کشتی بخوبی فراهم می‌کند.

وی گفت: در سال‌های قبل تیم‌های دوم و سوم حاضر در جدول از سطح فنی پائینی برخوردار بودند و بسیار ضعیف عمل می‌کردند، اما حالا ۴ تیم برتر راه یافته به مرحله فینال مسابقات لیگ از قدرت زیادی برخوردارند و جزو مدعیان محسوب می‌شوند. بطور حتم شاهد رقابت بسیار جذابی میان تیم‌های راه یافته به لیگ خواهیم بود.