افزایش فروش لوازم آرایشی تقلبی در شهر
افزایش فروش لوازم آرایشی تقلبی در شهر
رئیس اداره بهداشتی _ آرایشی سازمان غذا و دارو گفت: لوازم آرایش دستفروشان مترو تقلبی و فاقد برچسب اصالت سلامت است و تحت هیچ شرایطی مورد تائید وزارت بهداشت نیست.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم؛ مصطفی اسماعیلی در خصوص ترویج محصولات تقلبی لوازم آرایش در سطح شهر گفت: روزانه میزان بالایی لوازم آرایش تقلبی در سطح شهر به فروش می‌رسد و بازار خرید از دستفروشان مترو و کنار خیابان را گرم کرده است در حالی که این لوازم آرایش مورد تایید وزارت بهداشت نیست و نسبت به مصرف این اقلام به مردم هشدار داده می‌شود.

وی افزود: لوازم آرایش دستفروشان تقلبی بوده و دور از چشم مسئولان، در کارگاه‌های زیرزمینی تولید می‌شود. در تهیه اینگونه لوازم آرایش از مواد اولیه نامعتبر و ترکیبات آلاینده‌ها استفاده شده و عوارض سوء را برای مصرف کنندگان به همراه دارد.
رئیس اداره بهداشتی _ آرایشی سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: در انواع محصولات رژ لب از سرب‌های رنگی غیر مجاز استفاده می‌شود که علاوه بر مشکلات پوستی، عوارض جبران ناپذیری را برای کبد، کلیه و دیگر اعضای بدن به همراه دارد. تمام محصولات آرایشی و بهداشتی مورد تایید وزارت بهداشت، قبل از عرضه به بازار، مورد آزمایش قرار گرفته و سلامت آن تأیید می‌شود.
وی عنوان کرد: قیمت پایین محصولات همیشه به معنای کاهش کیفیت در لوازم آرایش نیست، اما در شرایطی می‌توان به قیمت پایین این اقلام اعتماد کرد که این محصولات در فروشگاه‌های معتبر عرضه شده و دارای برچسب اصالت سلامت باشد. بر این اساس محصولات قابل فروش در بین دستفروشان مورد پذیرش سازمان غذا و دارو نبوده و اطمینانی به اصالت محصول وجود ندارد.
اسماعیلی اذعان داشت: با افزایش دستفروشان محصولات آرایشی در مترو، فروش لوازم آرایش نامعتبر رونق یافته است. بر این اساس طی چند سال اخیر مذاکرات متعددی با شهرداری‌ها انجام شد که متاسفانه تأثیر بسزایی در کاهش فروش و ارائه محصولات تقلبی نداشته است.
رئیس اداره بهداشتی آرایشی سازمان غذا و دارو یادآور شد: متولی امر رسیدگی به فعالیت دستفروشان در مترو شهرداری تهران است که طی نشست‌های مشترک با مسئولین مربوطه همچنان پیگیری نسبت به کاهش و جلوگیری از فعالیت این افراد ادامه دارد.
وی در خصوص نظارت بر فروش لوازم آرایش تقلبی در سطح شهر گفت: علاوه بر وزارت بهداشت، شهرداری، اصناف، دانشگاه‌های علوم پزشکی و تعزیرات نیز نسبت به رشد روز افزون فروش محصولات تقلبی در سطح شهر مسئول هستند بنابر این امیدواریم با همکاری‌های مشترک بتوان نسبت به عرضه و تولید غیر قانونی این اقلام اقدامی جدی‌تر صورت گیرد.
اسماعیلی خاطر نشان کرد: سازمان غذا و دارو به عنوان متولی امر در نظارت بر سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی به مردم توصیه می‌کند از خرید و مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی دستفروشان خودداری کرده و نسبت به برچسب اصالت سلامت محصولات اطمینان حاصل کنند.