کدام +۱۸ سال!؟
این فیلم برای افراد زیر 18 سال توصیه نمی‌شود
کدام +۱۸ سال!؟
فیلم سینمایی«خفه‌گی» در حالی به نمایش خود در سینماهای کشور ادامه می‌دهد که هیچ نظارتی روی شرایط نمایش آن نمی‌شود.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم؛ چند وقتی است که فیلم سینمایی «قهرمانان کوچک» به کارگردانی حسین قناعت و فیلم سینمایی «خفه‌گی» به کارگردانی فریدون جیرانی در سینماهای کشور نمایش خود را آغاز کرده است و ما به سینماهای اکران کنند این فیلم‌های سینمایی مراجعه کرده‌ایم تا از کم و کیف نمایش این فیلم‌ها مطلع شویم.

فیلم سینمایی«قهرمانان کوچک» تازه‌ترین ساخته حسین قناعت در بسیاری از سینماهای اکران کننده به سختی به نمایش در می‌آید. در بازدید خبرنگار تسنیم از این چند سینمای نمایش دهنده این فیلم مشاهده شد که تعدادی از این سینماها به خاطر عدم فروش حد نصاب سانس مبلغ بلیت‌ها را به دو یا سه مخاطبی که برای دیدن این فیلم آمده‌اند باز می‌گردانند و از آنها می‌خواهند که در سینمای دیگر این فیلم را تماشا کنند. در صحبت‌هایی که با مسئولان این سینماها درباره این موضوع داشتیم، گفتند که برای یک سینمادار به صرفه نیست که در سانسی که تنها دو یا سه نفر تماشاگر دارد، نمایش فیلم داشته باشد.

فیلم دیگر که پیگیری وضعیت اکران آن شدیم فیلم سینمایی«خفه‌گی» تازه‌ترین ساخته بلند سینمایی فریدون جیرانی بود. از همان ابتدا نوشته‌ای ریز زیر پوستر فیلم توجه‌مان را جلب کرد. زیر پوستر فیلم نوشته شده بود «این فیلم برای افراد زیر 18 سال توصیه نمی‌شود». این نوشته در حالی بود که بسیاری از مخاطبان این فیلم زیر سن قانونی بودند. از مسئول فروش بلیت چند سینما درباره این موضوع پرسیدم که جواب یکی از آنها برایمان بسیار جالب بود. او گفت «مگر این فیلم برای زیر 18 سال مناسب نیست؟» و وقتی زیر پوستر را خواند گفت «ندیده بودم این را، ولی کیه که اهمیت بده».

بنابراین گزارش، به نظر می‌رسد نظارت‌ها بر روی فیلم‌ها با دریافت پروانه نمایش پایان می‌یابد. آیا واقعاً نظارتی در زمان نمایش، روی فیلم‌ها صورت می‌گیرد؟