سامسونگ تجهیزات جانبی مختص Galaxy Core را برای کمک به افراد نابینا عرضه کرد
سامسونگ تجهیزات جانبی مختص Galaxy Core را برای کمک به افراد نابینا عرضه کرد
این روزها گوشه گوشه زندگی انسان‌ها را دچار تحولات انقلابی نموده است. از جمله این تغییر و تحول‌ها می‌توان به امکانات جدیدی اشاره نمود که سامسونگ با تولید آن قصد کمک به افراد کم‌بینا یا نابینا دارد.

 تجهیزات جانبی جدید سامسونگ برای تلفن‌های هوشمند  Galaxy Core advance، با امکانات ویژه خود، می‌توانند نقش بسیار قابل توجهی در کارهای روزانه افراد نابینا ایفا نمایند.

ultrasonic-cover1-360x239

 

اولین ابزار جانبی معرفی شده توسط سامسونگ یک کاور بسیار باریک  و مافوق صوت است که زمانی که کاربر آن را در روبروی خود قرار می‌دهد، وی را با ویبره یا صدای مخصوص از موانع و اجسامی که در روبروی وی قرار دارند،‌ مطلع می‌کند. این کاور توانایی تشخیص یک انسان یا جسم را از دو متری داراست.

optical-scan-stand-360x239

ابزار جانبی دوم سامسونگ نیز یک استند با قابلیت اسکن اپتیکال می‌باشد که به صورت خودکار، اپلیکیشن اپتیکال اسکن را فعال می‌کند. زمانی که فرد این استند را در روبروی متن قرار می‌دهد، این اپلیکیشن عکس را از متن تشخیص داده و آن را با صدای بلند برای کاربر قرائت می‌کند.

voice-label-360x239

در طرف دیگر، Voice Lable قرار گرفته است که در واقع نوعی تگ یا لیبل هوشمند است که بر روی اشیا قرار می‌گیرد و با نزدیک‌شدن کاربر به آن‌ها و ایجاد برچسب‌های شنیداری، کاربران را در شناسایی اجسامی که دارای این تگ‌ها هستند یاری می‌نماید.

این لوازم جانبی در حال حاضر برای تلفن‌های گلکسی کر (Galaxy Core) تولید و عرضه شده‌اند. با این وجود سامسونگ برنامه‌هایی برای تولید این ابزار جانبی برای دیگر محصولات هوشمند خانواده گلکسی نیز در دستور کار خود دارد.