اعتیاد بیشتر زنان با تبلیغات ماهواره
اعتیاد بیشتر زنان با تبلیغات ماهواره
جانشین دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: زنان معتاد به مخدرهای صنعتی و روان‌گردان گرایش بیشتری دارند.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم سرهنگ ماشاءالله صادقی با بیان اینکه 9 درصد جمعیت معتادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: بیشتر این زنان در بازه سنی 19 تا 28 سال قرار داشته و این افراد به مصرف مواد مخدر صنعتی و روان‌گردان تمایل بیشتری دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: احتمال ابتلای زنان به اعتیاد در محافل دوستانه، باشگاه‌ها و آرایشگاه‌هایی که مجوز رسمی ندارند، بیشتر است.

 

جانشین دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با اعتقاد بر اینکه ریشه‌ اعتیاد بیشتر زنان به تبلیغات ماهواره در خصوص رژیم‌های لاغری و زیبایی برمی‌گردد، تصریح کرد: باید از این تبلیغات سوء ماهواره جلوگیری شود.

 

صادقی با تاکید بر اینکه عواقب اعتیاد زنان نسبت به مردان در جامعه ما شدیدتر است، عنوان کرد: اساس خانواده در کشورهای مذهبی بر پایه زنان است و وقتی اساس و ستون یک خانواده متزلزل و دچار اعتیاد می‌شود، به تمام اعضای خانواده به ویژه فرزندان آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تنها یک مرکز خصوصی ترک اعتیاد زنان در مشهد وجود داشت، خاطرنشان کرد: با کمک‌های بهزیستی و فعالیت‌های خوبی که شورای هماهنگی انجام داده است، تعداد این مراکز چندین برابر خواهد شد.