واکنش ایران به پیشنهاد مذاکره دوجانبه با آمریکا /...
اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید
واکنش ایران به پیشنهاد مذاکره دوجانبه با آمریکا /...
در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم  به نقل از انتخاب؛

امیرعبداللهیان به کرونا مبتلا شد
نتیجه آزمایش کرونای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران مثبت شد. خطیب زاده با تایید تغییر برنامه دیدارهای وزیر امورخارجه ایران از دستور پزشک مبنی بر ضرورت در قرنطینه بودن او خبر داد. سخنگوی وزارت امورخارجه گفت حال عمومی وزیر امور خارجه خوب است و از قرنطینه در حال انجام کارهای روزانه است.

نخست‌وزیر اسرائیل: الگوی من برای مقابله با تهران، برنامه «جنگ ستارگان» ریگان است
«نفتالی بنت» نخست‌وزیر اسرائیل مدعی شد که الگوی او برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران برنامه «جنگ ستارگان» رونالد ریگان، رئیس جمهوری آمریکا، در دهه ۱۹۸۰ میلادی است. به ادعای او رونالد ریگان مسکو را بمباران نکرد اما با سیاست‌ فشار خود موجب تغییرات اساسی در شوروی و فروپاشی آن شد.

آیت الله جوادی آملی: حریم مراجع و بزرگان باید محفوظ و صیانت شده باشد
صبح روز دوشنبه ١٤٠٠/٨/١٠ آیت الله جوادی آملی به دیدار آیت الله صافی گلپایگانی رفت و پیرامون پاره ای از مسائل گفتگو کرد.آیة الله صافی گلپایگانی ( مدظله العالی) ضمن خوش آمد گویی و اظهار خرسندی از این دیدار به برخی از ویژگی های آیة الله بروجردی (رحمة الله علیه) اشاره کرد. آیت الله جوادی آملی نیز ضمن ابراز خشنودی از صحت و سلامت معظم له به ذکر خاطره ای از مرحوم آیة الله آقای حاج رحیم ارباب پرداخته، تقید و تعهد ایشان نسبت به رعایت ادب و حرمت نهادن به ساحت مرجعیت و بزرگان را از أخلاق عالمانه وی دانست. او یادآور شد که بایستی این سنت حفظ شده و همگان بدان متعهد باشند.

دفاع وزارت نفت از حقوق ۳۲ میلیون تومانی مشاور وزیر
روابط عمومی وزارت نفت در واکنش به حقوق ۳۲ میلیون تومانی مشاور وزیر نفت اعلام کرد: نوع قرارداد همکاری مدیران یاد شده با صنعت نفت در قالب «مدت معین» بوده و با توجه به ماهیت مدیریتی مشاغل یادشده، حسب تبصره یک ماده ۱۰ آیین نامه نظام‌های اداری و استخدامی کارکنان صنعت نفت، به کارگیری آنان پس از احراز صلاحیت لازم طبق ضوابط مصوب با مجوز وزیر نفت امکان پذیر بوده است.

یک نماینده: عراق باید تعدادی از چاه‌های نفتی‌اش را به ایران بدهد
ور‌ناصری، عضو کمیسیون انرژی مجلس به «انتخاب» گفت: «ایران به طور مستقیم باید هزار و صد میلیارد دلار غرامت ازعراق، محاسبه شده به نرخ روز، دریافت کند. البته با احتساب خسارات مستقیم و غیرمستقیم جنگ در ایران، این غرامت بیشترخواهد بود.» او گفت: «عراق باتوجه به شرایط مطلوبش درصادرات نفت، می‌تواند مانند تجربه تسویه غرامت به کویت، با واگذاری تعدادی از چاه‌های نفتی‌اش به ایران برای تامین غرامتش به جمهوری اسلامی، اقدام کند.»

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۹ هزار و ۸۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۸۱ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۹۳۴ هزار و ۴۹۵ نفر رسید. همچنین ۱۵۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۶ هزار و ۴۵۶ نفر رسید.

تاریخ مذاکرات وین این هفته نهایی می‌شود
سخنگوی وزارت خارجه گفت: گفت‌وگوهای ما در وین قبل از نوامبر نهایی می‌شود. ما و پکن رایزنی‌های خیلی نزدیکی با هم داریم و در بروکسل تاریخ قطعی و نهایی نشد چون ایران می‌خواست با همه طرف‌ها و از جمله پکن رایزنی کند و تاریخ در این هفته نهایی می‌شود.

واکنش ایران به پیشنهاد مذاکره دوجانبه با آمریکا
«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی دستگاه دیپلماسی سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به پرسشی درباره این‌که آمریکایی‌ها پیشنهاد دادند مذاکرات دوجانبه و محرمانه‌ای در کشور ثالث مثل عراق داشته باشند، اظهار داشت: بین ایران و آمریکا مدت‌هاست گفت‌وگویی نبوده و بعد از خروج آمریکا از برجام هم به عنوان کشوری که آن زمان عضو کمیسیون مشترک برجام بود ولی بعد از آن دیگر تماس و یا ملاقات مستقیم یا غیرمستقیم نبوده است. خطیب‌زاده ادامه داد: آمریکا به عنوان ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ و غیرقانونی از برجام خارج و تمام تلاش را کرده برجام را از بین ببرد و تحریم‌های فرامنطقه‌ای و ظالمانه را بر ضد مردم ایران اعمال کرده و تمام تلاش را کرده مانع روابط عادی ایران در حوزه‌های تجاری و اقتصادی با دیگر کشورها شود و آن‌چنان زیاده روی کرده که کشورهایی که با ایران همکاری می‌کردند مورد فشار قرار داده بلکه متحدان خود را تنبیه کرده است. ایران تا موقعی که این واقعیت‌ها بر روی زمین تغییر نیابد تصور نمی‌شود کرد در هیچ شکل و فرمتی تماسی بین تهران و واشنگتن برقرار شود.