افزایش ۵ درصدی سهم اقتصاد دیجیتال کشور تا سال ۱۴۰۴
افزایش ۵ درصدی سهم اقتصاد دیجیتال کشور تا سال ۱۴۰۴
وزیر ارتباطات گفت: هم‌اکنون سهم اقتصاد دیجیتال کشور ۵ درصد است و سعی می‌کنیم در پایان چهار سال آن را به ۱۰ درصد برسانیم.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم،عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات در حاشیه بازدید از پارک فناوری پردیس درباره برنامه دولت جدید برای شرکت‌های دانش بنیان در حوزه IT گفت: خدمات وزارت به این شرکت‌ها مبتنی بر ماموریت‌هایی خواهد بود که ترسیم می‌کنیم و هدفمند خواهد شد تا مردم طعم شیرین استفاده از فناوری را بچشند.

وی درباره تاسیس پارک اقتصاد دیجیتال در مجاور پارک فناوری پردیس گفت: بحث اقتصاد دیجیتال یک موضوع بین بخشی است و چند وزارتخانه و معاونت‌های مختلف درگیر آن هستند و امروز ۴ تا ۵ درصد تولید ناخالص ملی کشور مبتنی بر اقتصاد دیجیتال است و سعی می‌کنیم در پایان چهار سال آن را به ۱۰ درصد برسانیم.

وزیر ارتباطات درباره کُندی شبکه اینترنت افزود: زیرساخت‌های ارتباطی کشور برای این حجم از تقاضا طراحی نشده است و این نیاز‌ها در دوران کرونا ۲.۵ برابر شده است و تلاش ما بر این است که این تقاضا و حجم ترافیک را مرتفع کنیم.

وزیر ارتباطات امروز در جمع شرکت‌های IT پارک فناوری پردیس همراه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهورحضور یافت و نمایندگان شرکت‌های حاضر در پارک فناوری پردیس به بیان مشکلات و موضوعات خود پرداختند.