تأکید امیرعبداللهیان بر لزوم بی‌اعتنایی آژانس به فشارهای خارجی
تأکید امیرعبداللهیان بر لزوم بی‌اعتنایی آژانس به فشارهای خارجی
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بر اهمیت کار فنی، حرفه‌ای و بی طرفانه آژانس و ضرورت بی اعتنایی به فشار‌های سیاسی خارجی تأکید کرد.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم،حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (سه‌شنبه، دوم آذر) با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

امیر عبداللهیان در این دیدار بر اراده جدی جمهوری اسلامی ایران جهت تعامل سازنده با آژانس در چارچوب موافقتنامه پادمان‌ها تأکید و اظهار امیدواری کرد در سفر مدیرکل آژانس اعتماد متقابل و همکاری‌های طرفین بیش از پیش تقویت شود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بر اهمیت کار فنی، حرفه‌ای و بی طرفانه آژانس و ضرورت بی اعتنایی به فشار‌های سیاسی خارجی تأکید کرد.

مدیر کل آژانس نیز متقابلا ضمن تأکید بر رویکرد فنی، حرفه‌ای و بی طرفانه آژانس، سفر خود را نشانه‌ای از اراده برای گفتگو و درک متقابل، حل مسائل و ارتقای همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و از آمادگی آژانس برای حل و فصل موضوعات باقی مانده طی ماه‌های آتی در همکاری نزدیک با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
دیدار گروسی با امیرعبداللهیان

همچنین پیش از این دیدار، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شب گذشته به تهران سفر کرد و مورد استقبال بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی قرار گرفت.