تخصیص ۴۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساختهای یزد
مدیر فناوری های نوین مالی و فرصتهای سرمایه گذاری کشور:
تخصیص ۴۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساختهای یزد
مدیر فناوری های نوین مالی و فرصتهای سرمایه گذاری کشور گفت: ۴۱۰۰ میلیارد تومان منابع مالی برای توسعه زیرساخت های استان یزد با استفاده از فناوری های نوین مالی از طریق مؤسسه فناوری هوشمند شبکه زر برای سال آینده تخصیص یافته است.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم،عباس جم زر در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود:  ۸۰ درصد مبالغ سرمایه گذاری در پروژه های اولویت دار استان از محل این اعتبار توسط بخش خصوصی و ۲۰ درصد آن  از سوی منابع دولتی تامین خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: مبلغ یاد شده برای طرح های بزرگ تامین منابع آبی ،توسعه نیروگاه های خورشیدی، مزرعه استخراج ابری رمز ارز، ایجاد دهکده سلامت و گردشگری و زیرساختهای فناوری بلاکچین برای ثبت بین المللی مالکیت فرهنگی و هنری یزد در نظر گرفته شده است که می تواند یزد را به قطب فناوری های نوین مالی در کشور تبدیل کند.

دکتر جم رز اضافه کرد: طرح ایجاد مزارع نیروگاه انرژی خورشیدی در سفر رئیس جمهوری توسط وزرا و هیات دولت بررسی و مصوب شد و برای طرح های اولویت دار در استان کارگروه تخصصی تشکیل شده است.

یزد قطب فناوری های نوین مالی در کشور

وی با بیان اینکه کشور باید در بحث فناوری های  نوین مالی پیشرو باشد افزود: ورود برای این عرصه باعث رفع بسیاری از موانع فعلی و آغاز یک جهش بزرگ در تولید و توسعه علم و فناوری و عبور از تحریم ها می شود.

جم رز با اشاره به تاکید رئیس جمهور  بر استفاده از فناوری نوین مالی و  رمزدارایی‌ها اظهار کرد:  کارگروه اقتصادی در زمینه استفاده از این فناوری و تامین سرمایه داخلی و خارجی برای استفاده در طرح های کلان کشوری تشکیل شده است .

وی با اشاره به تشکیل کارگروه فناوری های نوین مالی و فرصت های سرمایه گذاری در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: استان یزد با توجه منابع خدادادی چون انرژی خورشیدی ، معادن و برخورداری از نیروی انسانی نخبه می تواند قطب فناوری نوین مالی در کشور معرفی باشد.

جم رز تصریح کرد: در جلسات مختلفی که با مسئولان محترم استان یزد برگزار شد قرار است در طرح های محوری و بنیادین استان از فناوری نوین مالی برای تامین مالی آنها استفاده شود که می توان به طرح احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت هزار مگاوات در استان یزد اشاره کرد که در فاز نخست آن قرار است نیروگاه خورشیدی ۵۰۰ مگاواتی در این خطه با استفاده از این فناوری نوین و تأمین مالی جمعی از طریق مؤسسه فناوری هوشمند شبکه زر راه اندازی شود.

مدیر فناوری های نوین مالی و فرصتهای سرمایه گذاری کشور با اشاره تامین منابع آبی و توسعه کشاورزی کم آب در استان یزد افزود: براساس تحقیقات کارشناسی که صورت گرفته کاشت درخت زیتون روغنی در استان یزد، با توجه اینکه درخت کم آبخواه و  مثمر است به همین دلیل طرحی برای زیر ساخت توسعه کشت آن در استان  تهیه شده است که در  این زمینه هزار هکتار  زمین برای  کشت زیتون در نظر گرفته شده  که در فاز نخست حدود ۷۰۰ هکتار آن  روز جمعه هفته جاری به یاد سردار دلها با عنوان بزرگترین باغ فوق متراکم زیتون روغنی کشور تحت عنوان نهالستان شهید سلیمانی رونمایی می شود.

وی توسعه گردشگری سلامت در استان را از دیگر ظرفیت های استان یزد نام برد و تصریح کرد: این استان با توجه به دارا  بودن پزشکان حاذق و مراکز درمانی مجهز، ایجاد زیر ساخت بزرگترین دهکده سلامت و گردشگری سلامت در استان ضروری است  که در این زمینه ۱۰۰ هکتار زمین برای ساخت آن در نظر گرفته شده است که امید است یزد بعنوان قطب گردشگری محور سلامت در کشور مطرح شود.

جم رز با اشاره به ایجاد مزرعه استخراج رمز ارزها در استان گفت: این خطه از پتانسیل های خوبی در این زمینه بهره مند است می تواند یک منطقه ای برای استخراج ابری رمز ارز در کشور و خاورمیانه شناخته شود.

مدیر فناوری های نوین مالی و فرصتهای سرمایه گذاری کشور خاطر نشان کرد:همه موضوعات یاد شده نیازمند آگاهی و اطلاع رسانی عمومی  است و مدیران و کارشناسان استان باید با فناوری های نوین مالی آشنا شوند.

دکتر جم رز، بر ترویج این دانش و فناوری در کشور از سوی استان یزد تاکید کرد و گفت:شرکت های تولیدی، خدماتی و دانش بنیان استان برای توسعه صادرات و واردات و بروز رسانی تجهیزات به فناوری های نوین مالی نیاز دارند.

وی ادامه داد: فناوری نوین مالی علاوه بر ایجاد زیر ساخت های استان در زمینه های مختلف موجب ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای افراد نخبه، تحصیلکرده و دانش محور می شود.

مدیر فناوری های نوین مالی و فرصتهای سرمایه گذاری کشور افزود: فناوری های یاد شده  موجب تحول در زیر ساخت های حیاتی استان می شود که در زمینه رسانه ها باید با اطلاع رسانی و پیگیری ها در این زمینه گام مثبتی بردارند.