تأمین هزینه دستگاه چاپگر بریل برای نشریه ویژه نابینایان
تأمین هزینه دستگاه چاپگر بریل برای نشریه ویژه نابینایان
نابینایان برای تحصیل با چالشهای بسیاری روبه رو هستند. یکی از چالشهای پیش روی نابینایان در زمینه این مهم، گران بودن دستگاه های چاپ و کاغذهای مخصوص خط بریل است که بعضا مانع از تحصیل این عزیزان می شود.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم،تحصیل و کسب علم حق مسلم هر فردی است. نابینایان نیز مانند سایر افراد جامعه از این امر مستثنی نیستند.  تا پیش از اختراع خط بریل،  پیشرفت قابل توجهی در امر آموزش و پرورش نابینایان در جهان حاصل نشده بود. اختراع خط بریل نه تنها نابینایان را قادر به خواندن و نوشتن ساخت، بلکه حتی بسیاری از آنان را به کسب مدارج عالی تحصیلی، علمی و نیز به موقعیت‌های شغلی بالا رساند، شاهکاری که زندگی نابینایان را دگرگون و امید به زندگی را در آن‌ها دو چندان کرد. بر اساس آمارهای موجود، نابینایان که بخش قابل توجهی از جمعیت معلولان در کشور را تشکیل میدهند، تحصیل کرده ترین و کتابخوان ترین قشر در میان معلولان هستند، بنابراین ارائه خدمات و فراهم کردن تسهیلات لازم در این زمینه از جمله نشریه بریل، اهمیت و ضرورت ویژه ای دارد.
 لذا موسسه فرهنگی مطبوعاتی هزاره سوم پارس پژواک به شماره ثبت ۳۴۰۲۱ و نیز لیتوگرافی و چاپ بریل هزاره سوم با مدیریت یک معلم و خبرنگاری که خود از قشر نابینایان و همچنین دغدغه مند و مطلع از مشکلات نابینایان است، در نظر دارد در راستای ارائه خدمات و تسهیل دسترسی‌های نابینایان در حوزه  تحصیل و کتاب و کتابخوانی به ویژه چاپ نشریه بریل از شما ایرانیان فرهنگ دوست یاری جوید تا بتواند برای
این قشر فرهیخته دستگاه بریل خریداری کند. تا ضمن توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در میان این قشر از هموطنانمان، بتوانیم سرانه مطالعه نشریات بریل را نیز افزایش دهیم و بستری را در جهت ارتقای توانمندیها، تسهیل امر پژوهش و اشتغال زایی برای نابینایان فراهم کنیم.
درگاه های همدلی برای حمایت از تامین هزینه چاپ بریل :

شماره حساب بانک تجارت  به نام موسسه فرهنگی مطبوعاتی هزاره سوم پارس پژواک : ۰۰۱۲۱۲۶۶۳۸

شماره شبا بانک تجارت به نام موسسه فرهنگی مطبوعاتی هزاره سوم پارس پژواک :
IR۳۸۰۱۸۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱۲۱۲۶۶۳۸

شماره کارت بانک تجارت به نام موسسه فرهنگی مطبوعاتی هزاره سوم پارس پژواک :
۵۸۵۹۸۳۷۰۰۷۳۰۵۸۳۸