آمادگی قالیباف برای اتمام مصلی بدون کمک دولت
آمادگی قالیباف برای اتمام مصلی بدون کمک دولت
موزه دفاع مقدس در منطقه ویژه شهری عباس‌آباد تهران به مساحت ۲۲ هکتار از اواخر سال ۱۳۸۴ آغاز شد در شهریور ماه سال ۹۱ افتتاح گردید. پروژه مصلای ۶۰۰ هزار متر مربع مساحت دارد.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم به نقل از پارس با اعلام آمادگی شهردار تهران، برگزاری نمایشگاه قرآن در مصلی تهران منتفی شد.
بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۲۵ شعبان‌المعظم، مصادف با ۲ تیرماه ۱۳۹۳ فعالیت‌های خود را به مدت ۲۰ روز در باغ‌ موزه دفاع مقدس تهران آغاز خواهد کرد.

مسوولین وزارت ارشاد تمایل داشتند نمایشگاه قرآن در مصلی تهران برگزار شود لیکن بعد از اعلام آمادگی شهرداری تهران مبنی بر فراهم کردن زیرساخت های لازم در باغ موزه دفاع مقدس، نمایشگاه در این باغ موزه برگزار خواهد شد.

خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «پارس» مطلع شد که محمدباقرقالیباف اعلام کرده، حاضر است بدون کمک های دولتی، مصلی تهران را در مدت کوتاهی به پایان برساند.

در سال ۱۳۶۱ اقدامات اولیه برای ساخت مصلایی بزرگ در تهران آغاز و ساخت آن رسما در سال ۱۳۶۷ آغاز شد لیکن بعد از حدود سی سال ناتمام مانده است. که بخشی از آن به کمبود بودجه آن باز میگردد که قرار بود ۲۰۰ میلیارد تومان برای اتمام ساخت مصلای تهران اختصاص داده شود لیکن در بودجه فعلی تنها ۱۸ میلیارد تومان به آن اختصاص داده شده است. همچنین در در دولت قبل ۱۰۰ میلیارد تومان تصویب شد که تخصیص نیز پیدا کرد و به حساب وزارت مسکن واریز شد لیکن در دولت جدید این پول بلوکه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»،چندی پیش رئیس ستاد نماز جمعه تهران در استفتایی از مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای در مورد برگزاری نماز جمعه و نمایشگاه در مصلی تهران دریافت کرده بود که «اقامه نماز جمعه در مصلی یادشده مقدم بر سایر امور است و اگر برپایی نمایشگاه ها مزاحم با نمازجمعه باشد جایز نیست.سید علی خامنه ای ۱۸ بهمن ۱۳۹۲»

لازم به ذکر است ساخت باغ موزه دفاع مقدس در منطقه ویژه شهری عباس‌آباد تهران به مساحت ۲۲ هکتار از اواخر سال ۱۳۸۴ آغاز شد در شهریور ماه سال ۹۱ افتتاح گردید. پروژه مصلای ۶۰۰ هزار متر مربع مساحت دارد.