در جستجوی یاران (قسمت چهل و هفتم)
سفرنامه
علاقه مندان(درجستجوی یاران)می توانند قسمتهای بعدی این سفرنامه مهیج را در روزهای زوج در شبکه خبری هزاره سوم پیگیری نمایند

اقامت نه چندان دل‌چسب در شهر زیبای رشت

ساعت7 بعد از ظهر آستانه اشرفیه رابه مقصد شهر کوچک کوچ اصفهان ترک کردیم.

غروب زیبای شهر کوچ اصفهان اردیبعشت 1391

10 کیلومتر بعد از حرکت به آستانه مقدس امام زاده قاسم رسیدیم، سپس روستاهای بهشت‌آباد با 4شهید، لولمان و گرماسده را پشت سرگذاشتیم. غروب وارد شهر کوچک  و تمیز کوچ‌اصفهان شدیم، تا شهر رشت مرکز استان گیلان 11 کیلومتر باقی بود تصمیم گرفتیم سختی ادامه مسیر را به جان بخریم و شب را در شهر رشت اقامت کنیم، اشتباهی که شب سختی را برای ما رقم زد!

بدون شرح

با شوق زیادی شتابان به رکاب زدن پرداختیم چند آبادی از جمله حسین‌آباد را طی کردیم در 5 کیلومتری رشت به روستای گورابسر با 5 شهید دفاع مقدس رسیدیم، اول شب وارد شهر بزرگ رشت شدیم.

نمایی از شب های زیبای شهر رشت اردیبهشت 1391

به دلیل شدت رکاب‌زنی کاملاً خسته شده بودم، با راهنمایی چند شهروند محترم برای اقامت شبانه به پارک ملت شهر رشت رفتیم. پارکی نسبتاً بزرگ که به نظر می‌رسید برای کسب درآمد در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته بود!

برای استفاده از یک سکوی سیمانی بی سقف 14000 تومان مطالبه کردند و جالب‌تر اینکه قبض رسید نیز در قبال آن دریافت کردیم.

کمپینگ اقامتی پارک ملت رشت که با ارقام نجومی خود مسافران خسته را وادار به گریز می کرد

مبلغی نیز برای حق پارکینگ دریافت می‌نمودند! که متصدی بخش خصوصی اصرار داشت از دوچرخه‌ها مبلغی را دریافت نماید! صحنه نه چندان زیبای استقبال مسئولین کمپینگ پارک خاطره‌ای تلخ را در ذهنم به یادگار گذاشت.

در صورت استفاده از سکو‌های سر پوشیده می‌بایست مبلغی علاوه بر حق اقامت پرداخت می‌کردیم!

به نظرم مسئولین شهری نظارت چندانی بر این گونه اماکن نداشتند، ناچاراً شب را در همان مکان بیتوته کردیم. مکانی نامناسب با سکوهایی نامناسب، برای مجموع مسافرین فقط دو دستشویی در نظر گرفته بودند که رضایت خاطر مسافرین را فراهم نمی‌کرد، تفاوت بین کمپینگ شیک با امکانات رفاهی و ارزان قیمت شهر چالوس را با کمپینگ شهر رشت مقایسه کردم از ناهماهنگی و اجحاف در حق مسافرین توسط مسئولین نظارت شهر رشت متاسف شدم.

تا روز چهارشنبه 1410 کیلومتر را در 5 استان کشور با عبور از 69 شهر رکاب زده بودیم و این مسافت برای ما موفقیت خوبی بود.

پنج شنبه 28 اردیبهشت ساعت 7 صبح شهر رشت را بدون هیچ گشت و گذاری در سطح شهر ترک کردیم! با خروج از شهر به فاصله کمتر از 2 کیلومتر به روستای گرفم رسیدیم، لحظاتی بر گلزار 3 شهید دفاع مقدس توقف کردیم و سپس به رکاب‌زنی ادامه دادیم.

یک کیلومتر بعد به روستای سوقه رسیدیم، بر گلزار شهدا حاضر شدیم، بر گلزار شهیدان حسین نیک نام، محمدرضا هنرمند و محمد یوسفی ادای احترام نمودیم.

در فاصله 2 کیلومتری شهر کوچک خمام به فاصله 300 متری سمت راست حاشیه جاده فرعی باغ زیبای پرندگان ما را به سوی خود جذب کرد، بیش از نیم ساعت از طبیعت زیبای یاغ استفاده کردیم.

مهدی خانزاده، باغ پرندگان، 2 کیلومتری شهر خمام، پنج شنبه 28 اردیبهشت 1391

باغی زیبا که با سلیقه و هنر زیاد در مکانی آرام درست شده بود. به نظر باغ در اختیار بخش خصوصی بود اما مدیرت باغ برای من بسیار جالب بود زیرا نظافت و بهداشت کاملاً رعایت شده بود. متصدیان ورود به احترام گردشگری ما از ما بابت تهیه بلیط چیزی مطالبه نکردند و مدت نیم ساعت میهمان آن‌ها بودیم. گپی دوستانه با مسئولین باغ داشتیم.

در مدت اقامت و بازدید از نقاط محتلف باغ شاهد حضور گروه‌های دانش‌آموزی بازدید کننده بودیم  سپس به حرکت ادامه دادیم.

در جستجوی یاران علی قربان پور(علی فاروج)