به گزارش شبکه خبری هزاره سوم، وزیر آموزش و پرورش چندی پیش، در اقدامی عجیب سخن از اجاره فضای آموزشی مدارس برای تبلیغات کرد و این پیشنهاد سؤال برانگیز را مطرح کرد.
اگر چه یافتن راه خروجی از بن بست همیشگی بیپولی، مدیران آموزش و پرورش را در هر دورهای مجبور به چاره اندیشیهای مختلف ساخته و طرحهایی همچون تأسیس مدارس غیردولتی، واگذاری مدارس در نقاط دورافتاده، اجاره کلاسهای مدارس به دانشگاهها و آموزشگاههای خصوصی و همچنین واگذاری بوفه مدارس و... را پیش کشیده است اما حالا صحبت از درج تبلیغات تجاری روی دیوار مدارس است؛ تبلیغاتی که معلوم نیست قرار است، چه بر سر آینده فرزندانمان و آینده فرهنگی کشور بیاورد!
آیا قرار است سیل تازهای از محصولات ضد فرهنگی را در مدارس شاهد باشیم؟
دیوار مدارس دخترانه و پسرانه در مقطع دبیرستان برای چه کسانی جذاب است؟
آیا جز این است که این فضای تبلیغاتی جولانگاه مؤسسات آموزشی خصوصی و کلاسهای تقویتی، آموزشگاههای زبان و موسیقی و .... ، تولیدکنندگان بازیهای رایانهای و .... ، محصولات آرایشی و بهداشتی، تنقلات و خوراکیهای کم ارزش غذایی و ... خواهد شد؟
گذشته از این، پرواضح است که تبلیغات در مدارس به رشد مصرفگرایی و دور شدن از فرهنگ بهرهوری میانجامد و هر نوع تبلیغات تجاری (فارغ از مفید یا غیرمفید بودن محصول تجاری) در محیطهای آموزشی، لطمه اساسی به رسالت تعلیم و تربیت وارد خواهد کرد.
نظر شما چیست؟ / صدور اجازه درج تبلیغات در مدارس، چه اتفاقاتی را به دنبال خواهد شد؟