پایگاه خبری نامه نیوز
کد خبر: 2571
گلایه های مجری بخش جنوبی خط سه مترو از نقدهای غیر کارشناسانه؛
فردی که نمیداند خط 3 مترو کجاست چطور انتقاد می کند
زمان چندانی تا رسیدن به افتتاحیه خط 3 مترو نمانده که شخصی با انتقاد های غیر کارشناسی در خصوص این خط باعث واکنش از سوی مجری خط 3 شده است.

به گزارش هزاره سوم بهمن اسکندری مجری بخش جنوبی خط سه که با شنیدن انتقاد ها در خصوص این خط دچار تعجب شده بود گفت:کاش حداقل افرادیی که اقدام به نقد این خط نموده اند فرصتی را برای بازدید از این خط میگذاشتند تا با گفته های دور از باور باعث مشوش شدن افکار عمومی جامعه نشوند فردی که نمیداند خط 3 کجاست و از آن بازدیدی نداشته چطور میتواند اینطور غیر مستند و غیر کارشناسی اظهار نظر نماید و کارهای عظیم فنی انجام شده را نادیده بگیرند.

 
 وی گفت: انتقاد از عملیات اجرایی فنی معمولا در اتاق های فکر صورت میگیرد نه در مطبوعات لذا کارشناسان فنی ما اماده هستند تا برای تمامی نقد های عنوان شد پاسخ های فنی ارائه دهند 

وی تصریح کرد:عملیات اجرایی این پروژه عظیم ظرف مدت 15 ماه ؛2/1 میلیون متر مکعب خاک برداری انجام شده است. همچنین 40 هزار تن میلگرد به کار رفته که معادل 4 برابر برج ایفل است و نیز 330 هزار متر مکعب بتن ریزی در آن انجام شده که معادل 11 برابر برج میلاد است.
 
وی افزود:در ساخت خط 3  خاک برداری صورت گرفته معادل وزن 12 هزار و 750 فروند هواپیمای بویینگ 747 است. در پروژه مذکور 330 هزار متر مربع یعنی  34 برابر مساحت یک زمین فوتبال استاندارد یا با نگاهی دیگر، 40  برابر وسعت یک استخر المپیک قالب به کار رفته است. 

اسکندری گفت:در ساخت خط  3دستگاه حفار اتوماتیک (TBM) از زیر خط در حال بهره برداری مترو بدون توقف خدمات رسانی به فاصله 6 متری و همچنین به فاصله 30سانتی متری از شمع های سازه نگهبان خط 2با همت و تلاش متخصصان داخلی و بدون دخالت کارشناسان خارجی با موفقیت عبور کرد. 

مجری بخش جنوبی خط 3خاطرنشان کرد:ثبت رکوردهای استثنایی در احداث بخش جنوبی خط 3 مترو تهران با عبور دو دستگاه TBMغول پیکر خط 3و7به طورهمزمان به فاصله 5 متری از یک دیگر،که این مهم نه تنها در ایران برای اولین بار انجام وبه ثبت رسید بلکه در دنیا نیز بی سابقه می باشدصورت گرفت همچنین عبور دستگاه TBM از منطقه کاملا ریزشی بافت های فرسوده خیابان ولیعصر و تاسیسات غول پیکر بتنی ،احداث ایستگاههای زیرزمینی پس از اینورت و سگمنت کف تونل مکانیزه جهت ساخت رادیه کف ایستگاه، احداث ایستگاه چهارراه مولوی در زیر لوله فاضلاب فرسوده شهری ،لاینینگ 120متر تونل ایرانی اتریشی در هفته  ورکورد روزانه 270متر عملیات روسازی بستر تونل تمامی این  رکوردها در حالی به دست آمده که دستگاه حفار مترو در عماق زمین مشغول به کار بوده است. 

اسکندری افزود:دستگاه عظیم TBM در چهارراه امیر اکرم در مرکز شهرظرف مدت  2 ماه  از دل خاک بیرون کشیده شد  در حالی که شرکت تولید کننده آلمانی این دستگاه عنوان کرده بود برای خروج این دستگاه باید 4 ماه زمان صرف شود.

 مجری بخش جنوبی خط 3گفت: سیگنالینگ با توجه به فازهای بهره برداری به صورت محلی در ایستگاه ها و تونل برقرار گردید و عملیات تکمیلی آن به سرعت در حال انجام می باشد .

وی همچنین در خصوص هواکش های میان تونل خط 3 گفت:تعدادیی از هواکش ها در حال اجرا و زمین مابقی نیزتملک گردید که برای این مرحله از فاز بهره برداری با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده مشکلی نخواهیم داشت .

وی بیان کرد :خط3متروی تهران با طول تقریبی 35کیلومتر و با 28ایستگاه از کمربندی آزادگان آغاز شده و با گذر از بزرگراه سعیدی، میدان راه‌آهن، منیریه، چهارراه ولیعصر، بزرگراه صیاد تا میدان قائم امتداد دارد و قابل توجه اینکه با خطوط 1،4،6و7 مترو نیز تقاطع دارد.
 
اسکندری گفت: اجرا 12 کیلومتر تونل مترو و ایستگاههای آن در سخت ترین شرایط اجرایی ظرف مدت 15 ماه کاری به پایان رسیده است و این  در حالیست که پیشرفت فیزیکی کار در خرداد ماه  سال 91 تنها  15 درصد ودر شهریور ماه  92 این پیشرفت به 90 درصد
رسیده است . 

وی در پایان خاطرنشان کرد: این خط یکی از شاخص ترین خطوط تهران به دلیل دسترسی به شهرک های اطراف و مرکز تهران می باشد که فرصت های زیادی را برای استفاده مسافران فراهم میکند و از این رو افتتاح این خط از کارهای بی نظیر عمرانی است که مردم جنوب شهر از ان بهره مند می شوند.

 


Page Generated in 0/0164 sec