علیرضا پناهیان:
معرفت نسبت به کربلا عیار اشک را بالا میبرد
استاد حوزه و دانشگاه گفت: خواندن تاریخ اباعبدالله(ع) معرفت نسبت به کربلا را افزایش میدهد و نیز عیار اشکها را بالا میبرد.
|
به گزارش شبکه خبری هزاره سوم؛ حجتالاسلام پناهیان شامگاه جمعه در مراسمی که به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی(ع) در حسینیه نخل کاشان برگزار شد اظهار داشت: رابطه بین محبت و معرفت همیشه مورد بحث بوده است و ضرورت معرفت در کنار محبت یکی از مباحثی است که همیشه مطرح بوده و وقتی فضایی سرشار از محبت پیش میآید این چالش مورد توجه قرار میگیرد.
استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: هیچ محبتی بین دوستداران اهل بیت(ع) بدون معرفت نیست یک محبت اولیه بین آنها وجود دارد در غیر این صورت یک قطره اشک برای امام حسین(ع) ریخته نمیشود و یا یک دست به سینه نمیخورد.
پناهیان ضمن اشاره به این که عزاداران امام حسین(ع) کسانی نیستند که احساسی عمل کنند و حتی کم سوادترین آنها معرفت زیادی دارند اذعان داشت: در این رابطه ما چندین معرفت داریم که نخستین معرفت، معرفت نسبت به مظلوم است و کسی که این شرافت را نداشته باشد، برای امام حسین(ع) گریه نمیکند لذا شما عزاداران غرق در محبت اهل بیت(ع) هستید و شاید قدر ندانید.
وی با بیان این که تفاوت مظلوم با مظلوم دومین معرفت است و ما برای هر لب تشنه یا سر جدایی اینقدر عزاداری نمیکنیم و قطعا گریه کن امام حسین(ع) معرفتِ ولایت و امامت را دارد خاطرنشان کرد: معرفت بعدی که عزاداران اباعبدالله(ع) باید داشته باشند معرفت به ادب نسبت به رسول خدا(ص) و فرزندان اوست لذا کسی که ایمان و ادب داشته باشد بالاترین میزان تقوا را دارد.
استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: این معرفت قبل از محبت است و ما باید معرفت خود را نسبت به امام حسین(ع) افزایش دهیم زیرا با افزایش معرفت محبت ما به ایشان افزایش پیدا میکند.
پناهیان با بیان این که خواندن تاریخ اباعبدالله(ع) معرفت نسبت به کربلا را افزایش میدهد و نیز عیار اشکها را بالا میبرد گفت: 50 سال از رحلت پیامبر(ص) نگذشته بود که فرزندش را شهید کردند، ندانستن تاریخ امام حسین(ع) بیاحترامی به او و هدر دادن خون اوست زیرا ما باید بدانیم چرا او را کشتند و چرا تنهایش گذاشتند.
وی اذعان داشت: موضوع دیگر رابطه محبت و عمل نسبت به اهل بیت(ع) است و این افزایش محبت در مجالس روضه و پیادهروی کربلا انجام میشود.
لینک مطلب: | http://h3nn.ir/News/22405.html |