آخرین پیام خلبان هواپیمای گمشده مالزیایی
دیلی تلگراف، نسخهای از پیام مخابراتی میان کمک خلبان با برج کنترل ترافیک هوایی را منتشر کرد؛ این پیام هنگامی مخابره شده که این هواپیما در آخرین موقعیت مشخص خود در ارتفاع چند هزار فوتی بر فراز دریای چین جنوبی در پرواز بوده است.
|
به گزارش شبکه خبری هزاره سوم نسخهای از پیام مخابراتی هواپیمای گم شده مالزی که مربوط به ۵۴ دقیقه پایانی ارتباط این هواپیما با برج کنترل ترافیک هوایی است، منتشر شد.
دیلی تلگراف، نسخهای از پیام مخابراتی میان کمک خلبان با برج کنترل ترافیک هوایی را منتشر کرد. این پیام هنگامی مخابره شده که این هواپیما در آخرین موقعیت مشخص خود در ارتفاع چند هزار فوتی بر فراز دریای چین جنوبی در پرواز بوده است.
به گفته کارشناسان، این نسخه نشان میدهد، این هواپیما هیچ مشکلی از نظر فنی و یا خطای انسانی نداشته است، زیرا بنا بر این پیامها، همه چیز کاملا عادی بوده است؛ اما دو چیز بالقوه عجیب به نظر میرسد؛
نکته نخست، تکرار پیام از کابین خلبان است که میگوید هواپیما در ارتفاع ۳۵ هزار فوتی در پرواز بوده که به نظر میرسد، مخابره این پیام ـ که شش دقیقه پیش نیز داده شده بود ـ ضرورتی نداشته است.
نکته دوم و عجیبتر که احتمال عدم سانحه درباره این هواپیما را بیشتر تقویت میکند، قطع ارتباط این هواپیما و تغییر ناگهانی مسیر آن به سمت غرب در زمان تحویل کنترل هوایی در کوآلالامپور، پایتخت مالزی، به کنترل هوایی هوشی مین سیتی ویتنام بوده است.
در این باره باید گفت که انتشار این نسخه پیام رادیویی به گمانهها درباره سرنوشت این هواپیما، اینکه آیا این هواپیما ربوده شده و یا در یک سانحه از بین رفته است، بیشتر دامن میزند.
بنا بر این گزارش، جزئیات جدید نشان میدهند که اگر خلبانها در این زمینه دخالت داشتهاند، آنها باید با دقت نیات واقعی خود را پنهان میکردند.
پرواز ام اچ ۳۷۰ هواپیمایی مالزی با ۲۳۹ مسافر و خدمه نیمه شب هفدهم اسفند (هشتم مارس) در حالی که از کوالالامپور به سمت پکن در حال پرواز بود، ناپدید شد.
تیم بینالمللی جستوجوی این هواپیما در منطقه دور افتاده جنوب اقیانوس هند، روز شنبه به منطقهای که در آن قطعات مظنون به این هواپیما توسط ماهواره ردیابی شده بود، بازگشت. شش هواپیما و دو کشتی تجاری نیز در این منطقه سرگرم جستوجو هستند.
چین، ژاپن و هند هواپیماهایی را به این منطقه واقع در دو هزار کیلومتری جنوب غرب «پرت» فرستاده و همچنین شماری از کشتیهای نیروی دریایی چین برای جستوجو به این منطقه فرستاده شدهاند.
در این باره، هشامالدین حسین، وزیر دفاع مالزی میگوید: جستوجوگران درباره محدودیت زمانی خود هشدار دادهاند، چرا که جعبه سیاه هواپیما فقط می تواند اطلاعات را حدود سی روز و پیش از آنکه باتری آن تمام شود، انتقال دهد.
لینک مطلب: | http://h3nn.ir/News/4040.html |