وی با بیان اینکه سازمان ها برای ادامه بقا نیاز به استراتژی هوشمند دارند، گفت: امروز مخابرات در حوزه تلفن سیار و ثابت دو استراتژی هوشمند تعریف شده دارد و دیگر کسی نمی تواند بگوید برای ما سیاست ها و نقشه راه روشن نیست.
پوررنجبر یکی از دارایی های بزرگ مخابرات را که آینده درخشانی به همراه خواهد داشت، این استراتژی یکپارچه عنوان کرد و ادامه داد: به دلیل کندی سرعت عمل در پیاده سازی این استراتژی، آثار و پیامدهای آن هم اکنون مشاهده می شود به نحوی که با نگاه به پتانسیل بازار مخابرات در دنیا عقبماندگی این شرکت به خوبی مشهود است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به سهم 170 میلیارد دلاری بازار مخابرات در دنیا توضیح داد: هماکنون میزان بازار مخابرات ایران حدود 16 هزار میلیارد تومان ارزیابی می شود و این در حالی است که در مقایسه با بازار جهانی و چنانچه مخابرات سهم یک درصدی از این بازار داشته باشد، باید چیزی حدود 60 هزار میلیارد تومان در داخل کشور پتانسیل این بازار را در اختیار گیرد، اما به دلیل نقص در تفکر سیستمی، بازار فعلی مخابرات ایران در شأن این شرکت نیست.
وی عدم پیاده سازی استراتژی مدیریت یکپارچه در شرکت های مخابرات استانی را از جمله عواملی اعلام کرد که باعث این عقب ماندگی شده و عنوان کرد: ما نتوانستیم برای مخابرات ایران بازار خوبی جذب کنیم. در این بازار بالقوه نه تحریم و نه محیط بیرونی موجب این عقب ماندگی شده است، بلکه موانع بر سر راه به دلیل عدم توانایی در پیاده سازی این استراتژی مدیریتی بوده است.
پوررنجبر میزان سود در نظر گرفته شده سال 92 را برای سهامداران شرکت مخابرات ایران شایسته بازار این شرکت ندانست و خاطر نشان کرد: نبود فرآیند هوشمند و کم لطفی در پیاده سازی پروژه تحول مخابرات باعث این مشکلات شده و نشاط کاری از دست رفته است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به برخی پروژه های مخابراتی که با تاخیر هفت ساله مواجه شده است، گفت: اگر معقول فکر کنیم، نباید این گونه افتتاح ها، افتخار ما تلقی شود، بلکه ضعف در تفکر سیستمی است.
پوررنجبر با بیان اینکه با اجرای استراتژی طرح تحول در مخابرات که امسال اجرایی می شود، شاهد یکپارچگی و همگرایی در همه حوزه های مخابراتی خواهیم بود، خاطر نشان کرد: مخابرات هم اکنون مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در زمینه تعرفه ها و یکسان سازی کدهای استانی را به صورت یکپارچه اجرایی کرده است.