سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 12121 منتشر شده در مورخ: 1394/7/15 ساعت: 12:21 گروه: سیاسی  
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مهار کنید!
«۷ فرمان» هریتیج علیه جمهوری اسلامی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مهار کنید!

یک اندیشکده آمریکایی در مجموعه سفارش‌هایی به دولت آینده آمریکا خواهان حضور ناوهای هواپیمابر در خلیج فارس، کمک نظامی بیشتر به رژیم اسرائیل، ایجاد دفاع چند لایه موشکی و موارد دیگر برای مهار ایران شد.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم به نقل از فارس، اندیشکده آمریکایی «هریتیج» در گزارشی خطاب به دولتمردان آینده آمریکا، «۷ فرمان مسیر مقابله با جمهوری اسلامی» را بعد از برجام ارائه داده است.


بر اساس این گزارش، گسترش تحریم‌ها علیه ایران، تقویت نیروی نظامی آمریکا برای برهم زدن زمان گریز هسته‌ای ایران، تقویت متحدین آمریکا من‌جمله اسرائیل، اولویت بالا به برنامه دفاع موشکی، جلوگیری از گسترش سلاح هسته‌ای، افزایش تولید حامل‌های انرژی در خاک آمریکا برای مقابله با افزایش بهای نفت و سرانجام مذاکره برای توافق بهتر با ایران از آن جمله هستند.

*فرمان اول، افزایش تحریم‌ها علیه ایران

_ دولت آمریکا بهتر است به فوریت همه تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را که بر اساس توافق وین به تعویق در آمده بود احیا کند و با تعامل با کنگره تحریم‌ها را افزایش داده و بر برنامه هسته‌ای ایران، حمایت این کشور از تروریسم، برنامه موشکی بالستیک ، مداخله در امور عراق ، سوریه و یمن و نیز نقض حقوق بشر و البته نگهداری ۴ آمریکایی در خاک ایران تمرکز کند. دولت جدید آمریکا باید سپاه پاسداران ایران را نیز به عنوان سازمانی تروریست معین نماید و شرکت‌های غیر ایرانی که با سپاه پاسداران داد و ستد اقتصادی دارند را تحریم کند.

*فرمان دوم، تقویت نیروی نظامی آمریکا و بازدارندگی بیشتر علیه گریز هسته‌ای ایران

_ هیچ تکه کاغذی نمی‌تواند مانع از گریز هسته‌ای ایران شود. تنها عامل بازدارنده اصلی مقابل ایران و تلاش این کشور در دست یابی به قابلیت هسته‌ای حمله پیش دستانه نظامی آمریکا است. البته ایران در سال ۲۰۰۳ به دنبال حمله آمریکا به افغانستان و عراق بسیاری از جنبه‌های نظامی برنامه هسته‌ای خود را متوقف کرد. برای موفقیت توان بازدارندگی، لازم است آمریکا بنیه نظامی خود را که به دلیل کاهش بودجه در سال‌های اخیر تضعیف شده بازسازی کند. شکست دولت اوباما در فراهم آوردن طرح دفاع ملی منجر به فقدان حضور ناوهای هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس از سال ۲۰۰۷ به این رو شده است. چنین علائمی از کاهش توانایی نظامی، خطرات ناشی از توافق هسته‌ای را تشدید کند.

*فرمان سوم، تقویت متحدان آمریکا به ویژه اسرائیل

_ توافق هسته‌ای تاثیر تباه کننده‌ای را بر روابط دوجانبه آمریکا با متحدینش به ویژه اسرائیل و عربستان سعودی برجا گذاشته است. دولت بعدی آمریکا باید به حفظ منافع امنیتی مهم آمریکا و متحدینش در منطقه توجه‌ای ویژه مبذول داشته و با ایجاد توازن قوای مطلوب در منطقه موجب مهار ایران شود. واشنگتن باید با افزایش فروش سلاح به اسرائیل، عربستان سعودی و دیگر اعضای شورای همکاری خلیج فارس که از سوی تهران تهدید می‌شوند مبادرت کرده و البته مراقب باشد که فروش سلاح به اعراب منطقه برتری کیفی نظامی اسرائیل را در پی شعله ور شدن نبرد بین اعراب _ اسرائیل تهدید نکند. آمریکا و متحدین اروپایی این کشور همچنین باید برای ایجاد امنیت جامع در برابر تهدید‌های ایران، همکاری‌های نظامی، اطلاعاتی و امنیتی را با اسرائیل و اعضای شورای همکاری خلیج فارس که شامل بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی است را فراهم آورند. چنین ائتلاف مهمی به مهار افزایش قدرت ایران کمک کرده و هم اقدام نظامی علیه این کشور را در (صورت لزوم) تسهیل می‌کند.

*فرمان چهارم، توجه ویژه به دفاع موشکی

_ توان موشکی بالستیک ایران که در خاورمیانه بزرگترین نیرو است، تهدیدی فزاینده علیه همسایگانش است. واشنگتن باید به اسرائیل برای تقویت دفاع موشکی و کمک به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای ایجاد دفاع موشکی لایه لایه کمک کرده تا تهدید موشکی ایران را کم اثر سازد. نیروی دریایی آمریکا نیز باید آماده استقرار کشتی‌های جنگی مجهز به سپر دفاع موشکی بالستیک «اجیس» باشد تا در برابر توان بالقوه حملات موشکی ایران به کشورهای عرب خلیج فارس و اسرائیل کمک کند. آمریکا همچنین باید سامانه‌های رهگیری موشکی که با دفاع چند لایه مجهز است را فراهم آورد.

*فرمان پنجم، جلوگیری از گسترش سلاح‌های هسته‌ای

_ واشنگتن بیش از ۵ دهه است که مخالف گسترش فن‌آوری هسته‌ای چون غنی سازی اورانیوم به متحدانش است. با اقدام نابخردانه و استثنا قرار دادن ایران، دولت اوباما پذیرش غنی سازی اورانیوم از سوی یک دولت سرکش را اذعان کرد. در واقع دولت اوباما موقعیت غنی سازی بهتری را به دولت ایران تا دولت‌های «فورد» و «کارتر» که به شاه سابق ایران داده بودند، بخشید. توافق کوته‌بینانه دولت اوباما با ایران منجر به گسترش مجموعه‌ای از برنامه هسته‌ای در بین کشورهای مورد تهدید چون امارات متحده عربی، عربستان سعودی، ترکیه، مصر خواهد شد. برای جلوگیری از چنین پیامدی دولت بعدی آمریکا ضرورت دارد به کشورهای یاد شده اطمینان دهد در صورت افزایش قابلیت‌های هسته‌ای ایران علیه این کشور اقدام نظامی می‌کند و همچنین تهدید نظامی ایران به منافع این کشورها را دفع خواهد کرد.

*فرمان ششم، افزایش تولد حامل‌های انرژی آمریکا و رفع محدودیت صادرات نفتی

_ توان اقتصادی ایران در کنار تحریم‌ها با کاهش بهای جهانی نفت که ۸۰ درصد تامین کننده در آمد حکومت ایران است به طور موثری کاسته شده است. با رفع محدودیت‌های غیر ضروری بر اکتشاف و حفاری‌های بالقوه در مناطق غنی ساحلی و مناطق نفت خیز آلاسکا، واشنگتن می‌تواند با به حداکثر رساندن فشار برای کاهش قیمت جهانی نفت در طولانی مدت کمک کند. همچنین رفع محدودیت بر صادرات نفتی آمریکا که میراث سال‌های ۷۳ و ۷۴ میلادی بابت بحران انرژی پیش آمده به واسطه تحریم نفتی اعراب بود، باعث افزایش مزیت‌های تولید بیشتر نفت و گاز خواهد شد.

*قانون هفتم، مذاکره با ایران برای توافق بهتر

_ دولت اوباما در مذاکره با ایران ضعیف وارد عمل شد و آشکار بود که واشنگتن بیش از تهران نیاز به توافق هسته‌ای دارد. این موجب امکان چانه زنی ایران شد و آن‌ها نیز با زیرکی از این موقعیت استفاده کردند. دولت بعدی آمریکا باید در جستجوی توافقی با ایران باشد که به طور دائم این کشور را از دست یابی به سلاح‌های هسته‌ای باز دارد. این امر حداقل به موارد ذیل نیاز دارد:

*متوقف کردن فعالیت‌های غنی سازی اورانیوم ایران.

*از بین بردن بخش قابل توجهی از زیر ساخت‌های هسته‌ای ایران به ویژه فردو ، نطنز و تاسیسات آب سنگین اراک.

* اجرای بازرسی قوی هر موقع و هر زمان و نظارت بی‌درنگ تاسیسات هسته‌ای ایران.

*ارتباط دادن تحریم‌های ایران به میزان تبعیت این کشور.

* اطمینان یافتن از این‌که ایران در تلاش‌های سابق در مسیر ساخت سلاح هسته‌ای واقعیات را گفته است.

* و سرانجام تعیین فرآیند آشکار و سریع برای بازگرداندن تحریم‌ها در صورت تخلف ایران.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 1
  • :
  • 53
  • :
  • 31
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید بیمه پارساگاد نمایندگی محمد بیگی نیا
Page Generated in 0/0915 sec