شناسه خبر: 241 | منتشر شده در مورخ: 1392/11/2 | ساعت: 15:20 | گروه: صفحه نخست |
آمار انصراف مشترکان از سرویس ADSL/ دلایل تخلیه خطوط اینترنت پرسرعت |
به گزارش هزاره سوم محمدرضا بیدخام در گفتگو با مهر، با بیان اینکه بالغ بر ۲۵۰ هزار خط تلفن ثابت در تهران به دلیل بدهی تخلیه شده است، اظهار داشت: تخلیه خطوط تلفن ثابت از زمان قطع بدهی تا جمع آوری خط حدود یک سال به طول می انجامد و در چندین مرحله به مشترک برای تسویه حساب بدهی اخطار قطع داده میشود.
وی با بیان اینکه سلب امتیاز خطوط تلفن ثابت در صورتی که مشترک بدهکار مخابرات باشد و طی یک سال بدهی خود را پرداخت نکند، صورت میگیرد ادامه داد: قطع بدهی از مبلغ ۳ هزار تومان آغاز میشود و تا سقف مبلغ ودیعه نیز ادامه خواهد داشت؛ این در صورتی است که مشترک طی چند دوره، بدهی خود را به مخابرات پرداخت نکند. با این حال براساس دستورالعمل مخابرات، حتی در صورت سلب امتیاز خط، مخابرات ملزم به بازگرداندن خط مشترک در صورت درخواست و پرداخت بدهی خواهد بود؛ البته این امر مستلزم آن است که تلفن سلب امتیاز شده به مشترک دیگری فروخته نشده باشد.
معاون شرکت مخابرات استان تهران، بیشترین دلیل تخلیه خطوط تلفن ثابت را مربوط به بدهی مشترکان و عدم استفاده برخی از مشترکان از خطوط تلفن عنوان کرد و در مورد وضعیت خطوط اینترنت پرسرعت گفت: تا ۲۵ دی ماه امسال ۵۲۰ هزار پورت ADSL توسط شرکت مخابرات استان تهران دایر شده است.
وی شمار خطوط اینترنت پرسرعت تخلیه شده در تهران را ۲۷۰ هزار پورت اینترنت اعلام کرد و گفت: این آمار تقریبا یک دوم رقم دایری خطوط اینترنت پرسرعت است.
بیدخام دلیل انصراف مشترکان ADSL از دریافت این سرویس را قیمت فعلی سرویس اینترنت، عدم نیاز مشترک به سرویس، نارضایتی از کیفیت و عدم پشتیبانی پهنای باند برشمرد و اظهار داشت: طبق بررسیهای صورت گرفته مشترکانی که نسبت به دریافت سرویس ADSL انصراف میدهند به دلیل موارد اعلام شده به سمت تکنولوژی وایمکس میروند و از ADSL استقبال نمیکنند.
معاون بازاریابی شرکت مخابرات استان تهران رفتار مشترکان در استفاده و عدم استفاده از سرویس ADSL را در مناطق مخابراتی تهران متفاوت دانست و اظهار داشت: متوسط درامد مخابرات از محل تلفن ثابت و اینترنت به ازای هر مشترک در مناطق ۲ و ۸ تهران بیشتر از سایر مناطق است اما آمار تخلیه خطوط در مناطق مختلف مخابراتی براساس رفتار مشترک، متفاوت ارزیابی میشود.
به گفته وی انصراف مشترکان در دریافت سرویس ADSL در سرویس سایر اپراتورهای ارائهدهنده خدمات اینترنت به همین میزان دیده میشود که با توجه به قدیمی بودن تکنولوژی ADSL دور از ذهن نیست.