سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 5536 منتشر شده در مورخ: 1393/2/6 ساعت: 11:36 گروه: سیاسی  
حاشیه های جالب یک جشن متفاوت

حاشیه های جالب یک جشن متفاوت

«دکتر سلام» مجموعه طنز تصویری است که دو ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته دست به دست می شد، به ویژه در میان دانشجویان.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم پس از انتشار چند قسمت، آنچنان تأثیرگذار شده بود که مخاطب را در انتظار انتشار قسمت بعد خود قرار می داد، انتظاری که تولیدکنندگان آن توانسته اند آن را همچنان در دل مخاطبان پر وپا قرص خود حفظ کنند.

حالا دکتر سلام یک ساله شده است و چهارشنبه گذشته اولین جشن تولدش با حضور هوادارنش و تعدادی از چهره هایی که به اصطلاح «دکترترین دکتر» دکتر سلام شده بودند و چند چهره فرهنگی و سیاسی دیگر در سالن بصیرت لانه سابق جاسوسی برگزار شد. سالن بصیرت، ساعتی پیش از برگزاری برنامه مملو از جمعیت دانشجویانی شد که اکثریت مطلقشان را هواداران این طنز دوست داشتنی تشکیل می داد گو اینکه مخالفان انگشت شماری هم حضور داشتند که تلاششان برای به حاشیه بردن مراسم خود کاری طنز از آب در آمده بود. سلام دکتری ها که پیش بینی جمعیت زیادی را داشتند، در خارج از سالن، هم تدارک صندلی دیده بودند، هم تجهیزات صوتی و تصویری برای پخش زنده مراسم که پر شدن این صندلی ها و باز هم سرپا ایستادن تعداد زیادی دیگر فراتر از انتظار بودن حضور مهمانان را نشان داد.
 

رونمایی از چهره گوینده طنز «دکتر سلام»!

آنانی که دکتر سلام را دیده اند، می دانند که صدای متن همراه فیلم، صدایی خاص است که اگر نباشد، دکتر سلام معلوم نیست با این تعداد مخاطب باقی بماند. این صدا آنقدر گیرا بود که طنز تصویری «شبکه خبر» با نام «حساس نشو» نیز با صدای او به روی آنتن رفت. حالا  صاحب این صدا علی صدری نیا، مجری جشن تولد بود و چهره او هم برای هواداران دکتر سلام رونمایی شد!


 

علی صدری نیا از حضار به دلیل انتخاب سالن کوچک عذرخواهی کرد و گفت: ببخشید که نتوانستیم در کاخ سعدآباد جشن بگیریم و حتی به شما نفری 5 سکه بدهیم و برایتان شوی لباس برگزار کنیم!

وعده عروسکی میزبان به مخاطبان!

مدیرعامل خبرگزاری دانشجو، میزبان برنامه، اولین سخنران مراسم بود. هادی قاسمی، با عذرخواهی از حضار برای تدارک فضای بهتر گفت:«جای دیگری را برای برگزاری جشن به ما ندادند حتی برخی دانشگاه ها و سینماها را درخواست کردیم ولی اجازه ندانند پوسترمان را چاپ کنیم!» قاسمی گفت که ارزیابی هایشان نشان داده است که تعداد مخاطبان دکتر سلام، میلیونی است. بعد هم وعده یک عروسک به مخاطبان دکتر سلام داد! عروسکی که قرار است نماد دکتر سلام شده و به زودی رونمایی شود.

 

 

عباسی: باید به نقد، ماهیت امر به معروف دهیم/ نباید نقد را به سمت تمسخر بکشانیم

اولین چهره ای که وارد سالن شد، حسن عباسی بود. عباسی پس از پخش قطعه طنزی که درباره وی ساخته شده بود، با استقبال و تشویق حاضران به روی سن رفت و در بخشی از سخنانش گفت: در واقع نقد در کشور ما از اینجا شروع می شود که وقتی جوانی در خیابان برای دفاع از ناموس شهید می شود، شهید امر به معروف است. در اینجا امربه معروف یعنی تذکر دادن به خانمی که حجاب ندارد و مسائل این چنینی. ولی اگر قرار شد ما به دولتمردان تذکر دهیم می گویند که شما در حال نقد هستید و دیگر اسم این کار امربه معروف و نهی از منکر نیست. یعنی اگر به حکومت گفتید که بانک یعنی ربا و خود کلمه بانک یعنی ربا می گویند نظام بانکداری را نقد می کنند! باید به نقد ماهیت امر به معروف دهیم و مواظب باشیم برخی از قسمت های طنز ما ماهیت تمسخر نداشته باشد.


 

حسن عباسی گفت: قطعاتی که دوستان در مجموعه دکتر سلام انتخاب کرده اند جدال احسن است. روحیه بسیجی با این سازوکارها جور نمی شود که بخواهیم نقد را به سمت تمسخر بکشانیم و باید نقد را به سمت مفهوم عمیق امر به معروف ببرند و ان شاء الله سال آینده شاهد شکوفایی امر به معروف و نهی از منکر به جای مفهوم غربی نقد باشیم.

سخنان عباسی رو به پایان بود که حاضران در سالن با ورود صادق زیباکلام مواجه شدند. با توجه به مواضع نزدیک به غرب زیباکلام، وی با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» مهمانان استقبال شد.

شعر طنزی برای کلید روحانی!

رضا احسان پور شاعر طنزپرداز نیز یکی از مهمانان مراسم بود. او که پیش از این توانسته بود مقام اول طنزپردازان شرکت کننده در مسابقه طنز تلویزیونی «قندپهلو» کسب کند در بدو سخنانش گفت: الان در لانه جاسوسی دارم طنز می خوانم، امیدوارم در آینده در کاخ سفید طنز بخوانم!

 

 


احسان پور در ادامه شعری با پایان «کلید روحانی» و شعری دیگر نیز در بدرقه از احمدی نژاد خواند. خبشی از سروده احسان پور درباره کلید روحانی:

ای سخنران سخن که می‌رانی
بوق و فرمان کلید روحانی

‫بوق و فرمان که هیچ باید گفت:
میل گاردان کلید روحانی!‬

میخ آری، ولی نخواهد رفت
توی سیمان کلید روحانی‬

‫یک نفر کرد توی سیمان، شد
درب و داغان کلید روحانی

نان ما آجر است گرچه شده است
آجرش نان، کلید روحانی!‬

‫ساقیا می‌دهی به ما پس کی
جامی از آن کلید روحانی؟‬

یا به باغم مریز دانه‌ی قفل
یا بباران کلید روحانی

هر سه تایش هزار تومان است
مفت و ارزان، کلید روحانی

کمتر از لنگه کفش کهنه که نیست
در بیابان کلید روحانی

حمایت زیباکلام از بادکنک های بنفش!

اندکی بعد کلیپی طنز از اتاق محل کار زیباکلام که مملو از عکسهای مختلف بود، پخش شد. سپس او پشت تریبون قرار گرفت؛ جایی که پشت سرش با بادکنک های سفید و بنفش تزیین شد. پیش از وی در حین سخنرانی مجری، حسن عباسی و احسان پور تعدادی از بادکنکهای «بنفش» ترکیده بود و خنده ها و کنایه های مجری، عباسی، احسان پور و مهمانان را به دنبال داشت. این موضوع به هنگام سخنرانی زیباکلام نیز تکرار شد. وی با اشاره به ترکیدن بادکنک های بنفش رنگ، گفت:«چرا از 4 تا بادکنک بنفش می ترسید؟» که حاضران در جوابش گفتند: «ما از آمریکا نمی ترسیم!»

 

 

زیباکلام ادامه داد: می خواستم به احسان پور بگویم که اشعاری که درباره دولت احمدی نژاد سرودید خیلی جالب بود و ای کاش یکی و دو بیت درباره زمانی که احمدی نژاد هاله نور در اطرافش بود هم می سرودید! زیباکلام با اشاره به متنی که پای یکی از عکس های اتاقش بوده است، گفت: عکس در حقیقت متعلق به دادگاه متهمین به اصطلاح شما فتنه بوده است.

کنایه طنز صفار به زیباکلام

پس از سخنرانی زیبا کلام که دانشجویان با واکنش های زیادی مانع سخنرانی وی شدند نوبت به سخنرانی صفار هرندی رسید. صفار هرندی در ابتدای سخنرانی خود گفت: خوشحالی خودم را از نشاط و هیجانی که در این جلسه حاکم است، نمی توانم پنهان کنم و آرزوی روزی را داشتم که سیاستی که در ذات خودش سخت و زمخت است بتواند با چنین فضاهایی تلطیف شود و مطمئنم زیباکلام هم به اعتبار همین که محیط مان، محیطی طنز است دلگیر نشده اند.

هرندی خطاب به زیباکلام گفت: این چیزی که امروز شما دیدید را من 8 ماه در دانشگاه های مختلف از سوی دانشجویانی که اسم شان را سبز گذاشته بودند، مشاهده کرده ام.

 

 

هرندی ادامه داد: البته به جوانمردی این جمع احترام می گذارم که باز هم اجازه دادند دکتر زیباکلام توانست سخن بگوید، باید عرض کنم این ماجرا فقط مخصوص دوران فتنه نبوده است، به طوری که همین چند روز پیش دکتر جلیلی و فریدون عباسی در دانشگاه امیرکبیر با صحنه های این چنینی مواجه شدند.

این چهره سیاسی ادامه داد: یکی از دلایل استقبال از مجموعه دکتر سلام این است که شاید برای اولین بار است که مجموعه ای متعلق به فرهنگ خودمان در حال مطرح شدن است. طنزی که با معرفت حزب اللهی و اعتقادی و با معرفت از جنس جوانمردی مذهبی دوستان دکتر سلام به سراغش رفته اند، گمشده جامعه مان بوده و همین مسئله علت استقبال گسترده است.

صفار هرندی گفت: طنز در گذشته گاها وسیله ای برای کینه توزی های شخصی بوده است. هجو و طنز در حقیقت اگر وسیله ای برای دعواهای شخصی شود، هیچ اثری نخواهد داشت.

صفار گفت: طنز محرک برای اصلاح و سالم سازی را باید پیگیر باشیم و مجموعه دکتر سلام هم تدریجا ادبیاتش فاخرتر و تکنیک هایش حرفه ای تر می شود و باید این مسئله را تقویت کند.

رضایی: دکتر سلامی ها مرا هم طنز کرده اند!/ تا دلتان می خواهد درباره من طنز بنویسید

محسن رضایی از دیگر مهمانان جشن یک سالگی دکتر سلام بود که برای ایراد سخنرانی به بالای سن دعوت شد وی گفت: البته این دوستان ما را هم طنز کرده اند ؛ البته شما می توانید هر چه دلتان بخواهد درباره من طنز بنویسید.

 

 

وی ادامه داد: دوستان حزب اللهی باید این پدیده را پرورش دهند و خودشان به عنوان یک هنر سیاسی در ادبیات نقد کشور باشد. در واقع نقد می تواند زبان تنوع باشد ، طنز می تواند آگاهی و اطلاع رسانی باشد.جناحی عمدتا در حزب جمهوری اسلامی و جریان انقلابی در 18 نهاد انقلابی شکل گرفت دهه اول انقلاب فرمان دست جناح انقلابی بود. جریان انقلابی باید حد و مرزش را از جریان جناحی جدا کند و حتی می تواند در این زمینه کمک ساز باشد.انچه که مهم است انقلاب و ارزش های انقلاب است و ما نیاز داریم جریان انقلابی را در کشور تقویت کنیم ارزش های انقلاب می تواند وارد فضای سیاسی شود و باید بیاییم یک بار دیگر جریان انقلابی را دوباره به صحنه بیاوریم.

بذرپاش: مذاکرات کنونی شبیه بازی ایران و مالدیو شده است

بذرباش در ادامه این جشن با بیان سخنانی طنزگونه ادامه داد: در بازی ایران و مالدیو تیم ایران 17 گل به تیم مالدیو زد و مربی تیم مالدیو گفت: این امتیاز طبیعی است چون ایران تیم قوی‌ای است.

بذرپاش افزود: وصف این ماجرا مانند تیم مذاکره کننده شده است.

 

 

بذرپاش در پایان گفت: ما هم 20 درصد را دادیم هم رئیس جمهور آمریکا مودب شد و هم یارانه‌ها را پس دادیم باید بگویم روحانی واقعا مچکریم.

ده نمکی: امیدوارم جریان مدعی شبه روشنفکری از شما حاضرین جوانمردی را یاد بگیرند

مسعود ده نمکی پس از تقدیر در این مراسم به خاطر ساخت فیلم های اخراجی ها و معراجی ها گفت: امیدوارم جریان شبه روشنفکری از شما ، جوانمردی یاد بگیرند.

وی افزود: دیشب با خواندن سایت های ضدانقلاب متوجه شدم که حرفی زده ام که دشمن خوشحال شده و امیدوارم فیلم بعدی ام به گونه ای باشد که دوباره دشمنان عصبانی شوند، چرا که من چه فیلم بسازم و چه نسازم عده ای حرف خودشان را می زنند.

در این لحظه دانشجویان در خطاب به مسعود ده نمکی گفتند: فیلم کلیدی ها را بساز!

 

 

ده نمکی افزود: احتمالاً عنوان برنامه‌ بعدی «نفوذی‌ها» است که در این هنگام حضار شعار «انصرافی‌ها» را سر دادند.

کارگردان فیلم معراجی ها عنوان کرد: در سینما اقای حاتمی کیا ازمن حمایت کرد اما در تلوزیون نیز سیروس مقدم از فیلم من حمایت کرد و من از انها تشکر می کنم و امیدوارم در این مسیری که امده ام دل شما مردم را شاد کرده باشم.

ده نمکی با بیان اینکه تا آقای غرضی اینجا هستند نکته ای را بگویم، ادامه داد: چقدر خوب است که وقتی با نسل اول انقلاب طرف می شویم هر چقدر هم که بهشان نقد داریم، باید شرط ادب را رعایت کنیم.

مقدم: حضور در این جمع از بهترین لحظات زندگی من است

سیروس مقدم نیز به دلیل موفقیت فیلم «پایتخت» یکی دیگر از تقدیرشدگان جشن دکتر سلام بود که وی در سخنانی کوتاهی اضافه کرد: این لحظه ای که در خدمت شما هستم جذاب ترین، حیرت آورترین لحظات است، در حالی که در زمان ساخت پایتخت به مکان هایی زیادی رفتم ولی هیچکدام اینگونه نبوده است.

 


دعوای غرضی با گل آقا/ طنین شعار «غرضی عاشقتیم»

محمد غرضی نیز در این مراسم صحبت های کوتاهی داشت.

وی گفت: ما با گل آقا سر اینکه وی طنز می گوید یا هجو دعوایمان شده بود !

وی گفت: در اداره کشور به نظر می آید که ساده نمایی مفید است ولی باید بگویم که در اداره کشور هر چقدر ساده انگاری باشد باز کشیدن گاری خیلی سخت است.

غرضی ادامه داد: دوره های دهه 50 دوره های خوب حیات ما بود چرا که همه اش زندانی و دردسر ولی به خیلی هم بد نگذشت.

وی گفت: اگر من نبودم نشریه گل آقا بیرون نمی آمد چرا که یا عکس من روی جلد نشریه بود یا مرحوم حبیبی!

در حاشیه تقدیر از غرضی، شعار «غرضی عاشقتیم» هم شنیده شد!

از دیگر چهره های مهمان این جشن می توان به حضور حمید رسایی، وحید جلیلی، شهرام شکیبا اشاره کرد.

گفتنی است در این مراسم از مسعود ده نمکی، سیروس مقدم، شهرام شکیبا، کامران نجف زاده، ناصر فیض، رضا رفیع و مازیار بیژنی با اهدای لوح تقدیر طراحی شده از کاریکاتور خودشان تقدیر شد.

بخشی از حاشیه ها

فضای طنز برنامه «دکتر سلام» در سالن محل برگزاری جشن، کاملاً حکم فرما بود.

هواداران برنامه «دکتر سلام» در محل برگزاری جشن یک سالگی این برنامه محبوب فریاد می‌زنند:

«بادکنک بنفش دکتر سلام»
«نشانه تدبیر دکتر سلام»

حاضران در سالن محل برگزاری جشن یک سالگی «دکتر سلام» فریاد می‌زنند: تولد، تولد تولدت مبارک

شعار «نابودی سران فتنه صلوات» و «عباسی دوستت داریم» در حین سخنرانی زیباکلام

سر دادن شعار «مرگ بر فتنه گر» در هنگام سخنرانی زیباکلام

صدای کف و سوت دانشجویان به هنگام پخش زنده مجموعه دکتر سلام فضای سالن بصیرت را پر کرده است. حضار یکصدا شعار می دهند: «روحانی پشیمونیم!»

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
منبع: جهان
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 12
  • :
  • 5
  • :
  • 25
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید بیمه پارساگاد نمایندگی محمد بیگی نیا
Page Generated in 0/2242 sec