سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 6872 منتشر شده در مورخ: 1393/3/1 ساعت: 23:19 گروه: صفحه نخست  
صدورحکم‌ اعدام‌ دکتر احمدی‌نژاد!!!

صدورحکم‌ اعدام‌ دکتر احمدی‌نژاد!!!

آقای رئیس جمهور تندروی و خروج از مسیر اعتدال هر جا و از ناحیه هر کس باشد پسندیده نیست!

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم پایگاه خبری عصر ایران در اقدامی تأمل‌برانگیز در تاریخ 24 اردیبهشت ماه گذشته با نشر مطلبی با عنوان "آیا عاملان توزیع بنزین سرطانزا بازخواست و مجازات میشوند؟"  در مقام مدعی العموم، کیفر خواست که نه، بلکه حکم اعدام محمود احمدی نژاد و چند تن دیگر را صادر کرد!

ابتدای این مطلب اینگونه آغاز می‌شود:

"معاون وزیر نفت به تازگی تأیید کرده است بنزین تولید شده در تأسیسات پتروشیمی، سرطانزاست و دلیل افزایش سرطان در کلان شهرها و تهران در چند سال اخیر نیز همین بنزین پتروشیمی بوده است."

 

صرف نظر از اینکه آیا این سخن حقیقتاً از جناب معاون وزیر نفت است و در انتقال آن رعایت امانت شده است یا نه، بخش دوم     گزاره خبری مذکور یعنی "دلیل افزایش سرطان در کلان شهرها از جمله تهران" قطعاً نیازمند ارایه مستندات پژوهشی و آزمایشگاهی است که امید داریم ایشان این مستندات را ارایه دهند.

البته عصر ایران در ادامه به نقل از نامبرده این‌بار یکی از عوامل افزایش سرطان را (؟!) همین بنزین پتروشیمی عنوان می‌کند:

"عباس کاظمی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در مصاحبهای با خبرگزاری مهر (15 اردیبهشت 1393) یکی از دلایل افزایش سرطان در تهران و سایر کلانشهرهای کشور را به بنزین تولید شده در پتروشیمی‌ها نسبت داد و آلاینده بودن بنزین پتروشیمی‌ را تأیید کرد."

 

عصر ایران در ادامه برای اعتبار دادن به مطلب خود می‌افزاید:

 

"پیش از این بیژن زنگنه وزیر نفت هم گفته بود: بنا به گزارش شرکت پالایشگاه و پخش، بنزین تولید شده در پتروشیمی‌ها قطعاً آلاینده و خارج از استاندارد است.

معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز گفته است: بنزین تولیدی پتروشیمی ترکیب خطرناکی است که به اشتباه در چهار سال گذشته مورد استفاده قرار گرفته که خطرات جانی بسیاری را برای مردم داشته است."

بعد از این دو بخش عکسی از چهار نفر آورده شده است که احمدی نژاد یکی از آنهاست و در ذیل آن ادامه داده شده است که:

 

"مقامات دولت احمدی نژاد از چهار سال پیش دست به تولید مادهای شبیه بنزین در تاسیسات پتروشیمی ایران زدند. براساس این طرح، تأسیسات پتروشیمی ایران، سوختی تولید میکردند که شبیه بنزین بود و به نام بنزین پتروشیمی معروف شد.

دولت احمدی نژاد برای توقف واردات بنزین، دست به این اقدام زد و در نتیجه دو نوع بنزین در پمپ بنزینها توزیع شد. نخست بنزین تولید شده در پالایشگاههای ایران و دوم "شبه بنزین" یا بنزین پتروشیمی که در تأسیسات پتروشیمی ایران تولید میشد.

این اقدام با مخالفت ها و اعتراضات گسترده داخلی روبه رو شد. بسیاری از معترضین ضمن اعلام آلودگی و سرطانزایی بنزین پتروشیمی خواستار توقف تولید و توزیع این سوخت شدند اما این اعتراضات با تکذیب و رد مقامات وقت وزارت نفت روبهرو شدند.

همزمان، به طور غیرعادی، آمار ابتلا به سرطان در ایران و به ویژه تهران  سایر کلان شهرها جهش پیدا کرد.

این موضوع باعث شد حتی مقامات غیربهداشتی ایران هم درباره موج صعودی ابتلا به سرطان هشدار دادند اما هیچ یک از مقامات وقت گوش شنوایی برای این اعتراضات و هشدارها اختصاص نداد.

خوشبختانه پس از انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران در بهار 1392، با تلاش های وزیران جدید نفت و رئیس سازمان محیط زیست، تولید بنزین پتروشیمی متوقف و بنزین استاندارد و پاک وارد و توزیع شد."

 

در بخش پایانی مطلب است که عصر ایران قضاوت حتمی خویش را رونمایی می‌کند هر چند که در ابتدا خواستار محاکمه و مجازات عاملان است اما در پایان خود حکم می‌کند که: "قتل،‌ قتل است و فرقی نمی کند که کسی با چاقو آدم بکشد یا با بنزین پتروشیمی"!! بهتر است خود این بخش از شاهکار عصر ایران را نیز بخوانید:

 

 

"اما هم اکنون مشخص شده است آنچه که آن دوره از سوی معترضین و منتقدان علیه بنزین پتروشیمی مطرح میشد واقعیت دارد سؤال اینجاست که:

آیا رئیس جمهور وقت، ‌وزیران نفت وقت (مسعود میرکاظمی و رستم قاسمی) و رئیس وقت سازمان حفاظت محیط زیست(محمدجواد محمدی‌زاده) در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد به سرطانزا بودن بنزین پتروشیمی آگاهی داشتند یا خیر؟ اگر آگاهی نداشتند که عذر بدتر از گناه است،‌آن هم با سیل انتقادات و نظرات کارشناسی که در     زمان شان مطرح شد. اگر هم می دانستند و دانسته مردم را در معرض ابتلا به سرطان قرار دادند که مجرم هستند.

اگر هم هنوز معتقدند که این بنزین آلوده نبود از اقدام و تصمیم خود دفاع کنند. چرا سکوت کرده اند؟!

با توجه به ابعاد گسترده توزیع بنزین پتروشیمی و پیامدهای آن، هم اکنون که سرطانزا بودن بنزین پتروشیمی مشخص و تأیید شده است انتظار می رود عاملان تولید و توزیع این بنزین آلوده، بازخواست، محاکمه و مجازات شوند.

قتل،‌ قتل است و فرقی نمی کند که کسی با چاقو آدم بکشد یا با بنزین پتروشیمی."

آنچه که عصر ایران نشر داده است ضمن آنکه مصداق عدم رعایت اخلاق حرفه‌ای در حوزه رسانه است، خود یک نوع تندروی با تبعات خطرناک به شمار می‌رود.  رفتاری که از سوی طیف افراطی جناح به اصطلاح اصلاح طلب دنبال می‌شود و به واقع حکایت از ذات متمایل به دیکتاتوری مآبی این جریان دارد و با پوشش ظاهری حمایت از برنامه‌های دولت به ویژه موضوع مذاکرات هسته‌ای و در قالب ادعای شفاف‌سازی فضای رسانه‌ای می‌رود تا فتنه‌ای دیگر برای کشور مهیا کند و آتش اختلافات را  بر افروزد.

اما باید گفت و یادآور شد، اینان که برای نیل به قدرت و اهداف خویش ظاهراً به کمتر از مرگ رقیب راضی نیستند، این حقیقت را از نظر دور داشته‌اند که "تا ولایت هست، نظر خدا با مردم ماست!"

امید آنکه ریاست محترم جمهوری که همواره بر پرهیز از تعصب کور، عدم خروج از مسیر اعتدال و دوری از تندروی تأکید داشته و دارند به احترام قانون و قانون‌مداری، به احترام همه مردم ایران و آنان که به ایشان رأی داده‌اند، نسبت به این تحرکات مشکوک واکنش مناسب نشان داده و دستورات لازم را برای برخورد با اینگونه اقدمات تنش‌زا و بحران آفرین صادر نمایند. 

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
نویسنده: محمود حدادی منبع: هزاره سوم
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
ناهید 1393/3/1 - 23:43
rateup16
ratedown0
پاسخ
comment متاسفانه متعصبان کور ادعای شان زیاد است. به هر کس از آنها انتقاد کند بددهنی می کنند و مردم را به اخلاق فرامی خوانند. منتقدان شان را بی سواد می نامند و نعره می زنند زنده باد مخالف من! حال بدی دارند این موجودات خشن.
ناشناس 1393/3/2 - 12:51
rateup12
ratedown3
پاسخ
comment نباید به این جریانات زیاد حساس بود اگر توانستند.. از این زر زر ها زیاده...کو گوشه شنوا مگر یکسری ابله روشنفکر نمای غرب زده الاغ مآب که خیلی وقته آب به آسیاب دشمن میریزند و به قول معروف آتیشی هستن که دور خودشون رو میسوزانند.. تا آنجا که من اطلاع دارم و این مردم خبر دارند.. هوای تهران همینطوری با این ازدحام جمعیت خیلی وقته که آلوده است 15 سال پیش هم میگفتن هوای تهران سرطان زاست به آقای احمدی نژاد چه مربوطه..بی شرف ها انگ ندارن بچسبانند شر و ور تحویل ملت میدن.
مرتضی رحیمی یگانه 1393/3/3 - 00:18
rateup7
ratedown2
پاسخ
comment کاهش واردات بنزین از انگلستان جرمی بزرگ و گناهی نابخشودنی است. انگلستان کشوری است دوست و نازنین که در همان روز اول روی کار آمدن حسن روحانی اعلام کردند جک استرا را برای عرض تبریک به ایران می فرستند. چه جرمی بدتر از قطع ید از این کشور دوست و مهربان ؟ اصلا قطع منافع انگلستان از هر سرطانی بدتر است!
بنده خدا 1393/3/3 - 19:14
rateup8
ratedown3
پاسخ
comment این جریان به اصطلاح اصلاح طلب فقط ادعای آزادی دارند وگرنه دیکتاتور تمام عیار هستند واز هر گونه سیاه نمایی دریغ نمی کنند توی این مدت ما جز خرابکاری وضربه به انقلاب چیزی از این افراد ندیدیم بجای این که برای کشور کار کنند سعی دارند خدمت انسانهای خدوم رو هم به هر وسیله ای در پیش چشم دیگران برعکس جلوه بدهند خدا اینها رو لعنت کنه که با خون جوانها بازی می کنند تابر مسند قدرت بمانند ولی مردم چشم دارند می بینندچه کسی برای مردم کار میکنه وچه کسی فقط بازی در می آره .این بابا که تا بحال ما از یک سخنرانیش سر در نیاوردیم بس که خودش بی سواده
ali 1393/3/7 - 01:19
rateup2
ratedown3
پاسخ
comment اگرشما واقعا راست می گین ممنون میشم این نکته رابرامن روشن کنین چرانزدیکان احمدی نژاد سراز اوین درمیارن!!!مه افرید و بابک زنجانی راچه کسی سرمایه دارکرد ! البته ممنون میشم محترمانه جواب بدین هتاکی از۱مسلمان!!!! بعیده
انصاری 1393/3/9 - 11:20
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment بیایید به جای تفرقه افکنی ایران عزیز را بسازیم تا هر روز سر باند تر شود
ناشناس 1393/3/11 - 20:20
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment هاشمی رو بعلت واردات خون الوده چیزی گفتن؟!
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 13
  • :
  • 40
  • :
  • 14
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/1057 sec