سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس موضوع بازگشت پنجشنبهها به تقویم تحصیلی دانشآموزان را با جدیت دنبال خواهد کرد.
به گزارش شبکه خبری هزاره سوم، عباس مقتدایی خوراسگانی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص تعطیلی پنجشنبههای مدارس گفت: موضوع تعطیلی پنجشنبهها از مباحثی است که در دولت قبلی به کرات توسط کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و با حضور وزیر آموزش و پرورش وقت مورد بررسی قرار گرفت. وزیر آموزش و پرورش دوره قبل قول داد که در سال تحصیلی آینده موضوع تعطیلی مدارس را خاتمه خواهد داد.
وی در ادامه افزود: استدلال نمایندگان و مجموعه کمیسیون آموزشی مجلس این است که اگر آموزش و پرورش بخواهد بار بیشتری را بردارد همچنین به دنبال سند تحول بنیادین کارهای جدیتر و بیشتری در ابعاد مختلف پرورشی، تربیتی، آموزشی و ... انجام دهد نباید زمان در اختیار این وزارتخانه را کاهش دهیم.
مقتدایی همچنین تصریح کرد: آموزش و پرورش به جهت اینکه از کاهش زمان حدی از بهرهمندی مالی را دارد و حداقل پرداختهای مالی را نخواهد داشت تمایل دارد تا پنجشنبهها را تعطیل کند تا از این طریق پول کمتری هزینه نماید درحالی که تعطیل کردن پنجشنبهها یعنی توقف بخشی از روند تربیتی و آموزشی در مسیر تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
سخنگوی کمیسیون آموزشی و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از وزیر آموزش و پرورش فعلی خواستهایم تا موضوع ساماندهی باز بودن مدارس در روزهای پنجشنبهها مورد توجه قرار دهد.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش با توجه به مسئولیتهای سنگینی که بر عهده دارد و همچنین به دلیل اجرای سند تحول بنیادین میبایست پنجشنبهها را به دامان آموزش و تربیت دانشآموزان بازگرداند.
وی در خصوص واگذاری موضوع تربیت به خانوادهها نیز اضافه کرد: همه خانوادهها از توان برنامهریزی دقیق برای تربیت آن هم در معیار سند تحول بنیادین برخوردار نیستند زیرا خانوادههای شهری، روستایی،عشایری، کارگری و ... متفاوت هستند.
مقتدایی در پایان گفت: مصرانه موضوع برگشتن پنجشنبهها برای تربیت افزونتر دانشآموزان را در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دنبال خواهیم کرد و اگر تخلفاتی در این عرصه صورت بگیرد حتماً از طریق ابزارهای قانونی در اختیار مجلس نظیر ابزارهای نظارتی، تحقیق و تفحصی، حتی سوال و استیضاح نیز استفاده خواهیم کرد.