شناسه خبر: 73001 | منتشر شده در مورخ: 1398/4/22 | ساعت: 20:18 | گروه: اقتصادی |
فصل جدید تعالی سازمانی در بانک دی آغاز شد |
به گزارش شبکه خبری هزاره سوم،به نقل از اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی، نخستین جلسه استقرار مدل تعالی سازمانی در سال 1398 در بانک دی با حضور آذر محصصی، مدیرکل طرح و توسعه، علی اصغر آزادی، مشاور بانک در امور تعالی سازمانی، اعضاء و تیم های تسهیل گر این حوزه برگزار شد.
بر اساس این گزارش، در این جلسه که با هدف تبیین مراحل اجرایی پروژه تعالی سازمانی برگزار شد، آذر محصصی، مدیرکل طرح و توسعه ضمن تقدیر از اهتمام مدیران ارشد بانک برای استقرار بهره وری و چرخه بهبود مستمر در بانک گفت: در سال جاری پس از دو سال تنفس؛ با حمایت مدیریت ارشد سازمان پروژه تعالی سازمانی آغاز شد و مصمم هستیم ضمن گسترش مفاهیم تعالی و پیاده سازی پروژه های بهبود، بتوانیم در جهت کسب تندیس حرکت کنیم.
وی افزود: هدف ما از این ارزیابی صرفا کسب جایزه نیست بلکه برای بهبود مستمر، روان سازی و چابک سازی بیشتر و ارزش آفرینی برای ذینفعان مسیر تعالی بانک را ادامه خواهیم داد.
محصصی ضمن تقدیر از همراهی تسهیل گران و کارکنان بانک با پروژه تعالی سازمانی تصریح کرد: طبق هماهنگی های انجام شده با معاونت سرمایه انسانی، آموزش های لازم برای سطوح مدیریتی، روسای ادارات و کارشناسان مرتبط برنامه ریزی شده است و امیدواریم پروژه تعالی سازمانی مقدمه ای برای گسترش فرهنگ تعالی و بهروه وری در میان تمامی همکاران باشد.
در ادامه این نشست علی اصغر آزادی، مشاور بانک در امور تعالی سازمانی در خصوص نحوه ارزیابی سازمان ها برای جایزه تعالی سازمانی گفت: ارزیابان جایزه ملی تعالی سازمانی اغلب از میان مدیران و کارشناسان سازمانهای مختلف، اعم از متقاضیان جایزه و سازمانهایی که مدل تعالی سازمانی را به عنوان چارچوبی برای مدیریت سازمان خود برگزیده اند، انتخاب می شوند که این فرآیند روش بسیار مناسبی برای تبادل تجربیات موفق سازمان ها محسوب می شود.
وی افزود: حضور فعال سازمانها در فرایند جایزه ملی تعالی سازمانی نشانگر این است که سازمانهای برتر ایرانی قصد دارند خود را با دیگر سازمانها مقایسه کنند تا به این ترتیب گامهای بلندتری را در مسیر تعالی برداشته و ضمن افزایش توان رقابتی، بر پایداری سازمان خود افزوده و در تحقق اهداف سازمانی به موفقیتهای بیشتری دست یابند.
آزادی با اشاره به تاثیرات مثبت شرکت در جایزه تعالی تاکید کرد: در طول شانزده سال اجرای جایزه ملی تعالی سازمانی با تکیه بر تجارب کسب شده ، این فرصت فراهم آمده است تا سازمانهای ایرانی در تمامی بخش های اقتصادی و زمینه های مختلف فعالیت، در فرآیند جایزه ملّی تعالی سازمانی شرکت کنند و دستاوردهای خود را در استقرار سیستمهای نوین مدیریتی که در چارچوب مدل تعالی سازمانی به اجرا گذاشتهاند، در معرض ارزیابی گذاشته و به این ترتیب در فضای تبادل تجربیات، یافتهها و دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.
وی با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ تعالی گرایی در سازمان های ایرانی گفت: جایزه ملی تعالی سازمانی فضایی است که با حضور هر چه فعالتر سازمانهای برتر ایرانی، یادگیری سازمانی را وسعت میبخشد و فرهنگ تعالی سازمانی را در تمام بخشهای اقتصادی و سازمانهای کشورمان جاری میسازد و با حرکت سازمانها در مسیر تعالی، کشور عزیزمان به قلههای سربلندی و افتخار دست خواهد یافت.
در پایان این جلسه سپهر قاسمی، رئیس دایره مدیریت کیفیت و سرآمدی با تشریح برنامه ریزی های انجام شده جهت پیاده سازی مراحل اجرایی و استقرار اثربخش مدل تعالی سازمانی در بانک دی در خصوص زمانبندی مراحل عملیاتی پروژه، نحوه تکمیل نقشه توانمندسازها و نتایج (بر پایه منطق رادار) و بهبود مستمر توضیحاتی ارائه کرد.
گفتنی است بانک دی که در سال جاری با هدف کسب تندیس بلورین در جایزه ملی تعالی سازمانی شرکت کرده است در سنوات گذشته نیز با حرکتی مستمر موفق شد در سال های 1391،1393، 1394 و 1395 گواهی تعهد به تعالی، تقدیر نامه دو ستاره، تقدیرنامه سه ستاره و تقدیرنامه چهار ستاره تعالی را از آن خود نماید.