شناسه خبر: 73174 | منتشر شده در مورخ: 1398/7/7 | ساعت: 09:07 | گروه: صفحه نخست |
اقدامات بانک ملی ایران برای توسعه خیر جمعی در جامعه |
به گزارش شبکه خبری هزاره سوم،به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، توسعه خیر جمعی و دست گیری از نیازمندان همواره یکی از دغدغه های مهم مدیران ارشد بانک ملی ایران بوده و به همین منظور نیز علاوه بر عمل به رسالت های خویش در مسئولیت های اجتماعی، به دنبال راهکاری برای برقراری ارتباطی امن و مطمئن با نیازمندان و همچنین سهولت خیرین بوده اند.
به همین منظور نیز شرایطی فراهم شد تا بانک به عنوان رابط میان خیرین و نیازمندان قرار گرفته و بدین ترتیب کمک های صورت گرفته در مسیر درست و به جا صرف شوند.
یکی از این روش ها سامانه «بام» است که با آن خیرین می توانند محل هزینه کرد مبالغ پرداختی را خودشان تعیین کنند.
در این روش، کاربر «بام» با استفاده از منوی «نیکوکاری» می تواند از میان 18 سازمان، یکی را برای واریز وجه در نظر بگیرد. از سوی دیگر، برخی سازمان ها مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) این امکان را فراهم کرده اند که خیرین حتی محل دقیق مصرف مبلغ به همراه استان مورد نظرشان را نیز انتخاب کنند.
در روش های سنتی پرداخت صدقات یا مبالغی که به منظور مصرف در امور خیریه در نظر گرفته شده است، خیرین مبلغ مد نظر را به صندوق یا مراکز مشخص ارائه کرده و محل مصرف آن را به نهاد مربوطه واگذار می کنند. با این حال سامانه «بام» امکان تازه ای را برای مشتریان بانک ملی ایران فراهم کرده است که از محل دقیق هزینه کرد کمک های خود مطلع شوند.
روش دیگری که بانک ملی ایران برای خیرین فراهم کرده پیام رسان «بله» است تا کاربران بتوانند در کمترین زمان و کاملا با انتخاب خود نیت خیرخواهانه شان را عملیاتی کنند.
در این پیام رسان یک بازو (ربات) طراحی شده که در آن کاربر می تواند به سادگی و فقط با چند کلیک، مقصد کار خیر خود را مشخص و وجه آن را به صورت آنلاین واریز کند.
کاربر ابتدا مقصد مورد نظر برای واریز وجه شامل پرداخت صدقه، اکرام ایتام در طرح محسنین، جشن رمضان، جشن عاطفه ها، جشن نیکوکاری، نذر، قربانی، اطعام و افطاری به نیازمندان، کمک به معیشت نیازمندان، کمک به جهیزیه و ازدواج نیازمندان، کمک به درمان نیازمندان، کمک به ساخت و تعمیر مسکن نیازمندان، کمک به اشتغال نیازمندان یا کمک به تحصیل نیازمندان را انتخاب می کند.
بازو سپس از کاربر می خواهد استان مورد نظر خود را تعیین کند. در این بخش کاربر می تواند یک استان را به منظور صرف مبلغ واریزی مشخص کرده و یا این موضوع را به سامانه واگذار کند. در ادامه این امکان وجود دارد که ترتیب زمانی واریز وجه به صورت فقط یک بار، روزانه، هفتگی یا ماهانه انتخاب شود.
مرحله نهایی نیز تعیین مبلغ است. پس از اتمام این مراحل، یک پیام پرداخت وجه برای کاربر ارسال می شود که با کلیک بر روی آن، امکان برداشت وجه از حساب تعریف شده در پیام رسان «بله» وجود خواهد داشت.
روش دیگر برای خیران، استفاده از اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن با توجه به نیاز جوانان به خرید خانه است.
بانک ملی ایران این امکان را فراهم کرده که مشتریان با مشارکت در طرح ویژه مسکن، از تسهیلات خرید یا ساخت خانه استفاده کنند. این طرح بستر مناسبی برای بهره مندی خیرین از خدمات بانک است.
در این روش، خیرین می توانند با مشارکت در طرح ویژه مسکن، افتتاح سپرده کرده و از سود 10 درصدی آن استفاده کنند، اما پس از مدتی، اوراق حق تقدمی را که به حساب آنها تعلق گرفته به منظور حمایت از نیازمندان استفاده کنند.
این اوراق می تواند توسط خیرین در اختیار افراد نیازمند به تسهیلات مسکن قرار بگیرد و یا بانک ملی ایران آن را در اختیار نهادهای مرتبط قرار دهد. خیرین با این روش علاوه بر دریافت سود مادی، اجر معنوی بزرگی دریافت خواهند کرد، چرا که هر کدام از اوراق حق تقدم اهدایی می تواند در خرید خانه یک نیازمند مصرف شود.