سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 73780 منتشر شده در مورخ: 1400/10/26 ساعت: 16:59 گروه: صفحه نخست  
شکیبایی و امید ؛از پاییزتوقف تابهار انتشار

شکیبایی و امید ؛از پاییزتوقف تابهار انتشار

مدیرمسئول اسبق ایران سپید گفت:آنهایی که دغدغه چاپ بریل دارند آیا به این مسئله اذعان دارند که تعدادزیادی از روزنامه دورریز می شود و آیا راضی می شوند درختان بی شماری بیهوده قطع و استفاده فرهنگی مناسبی از آن نشود و بودجه بیت المال هدر برود؟بهتر نیست بجای اینکه بگوئیم همین امروز چاپ بشود بگوئیم پس از رفع مشکلات منتشربشود.بهتر نیست بگوییم روزنامه ما به شکلی چاپ بشود که با بالاترین سطح کیفیت و کمترین دورریز را داشته باشد؟ و بدست مخاطبین واقعی آن در سراسر کشور برسد.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم،؛در پی توقف انتشار روزنامه دولتی ایران سپید ویژه نابینایان  علیرضا محمد بیگی نیا مدیرمسئول اسبق و نابینای  ایران سپید درگفتگو با خبرنگار ما پیرامون حواشی ایجادشده برای این روزنامه اظهارداشت:روزنامه ایران سپید وابسته به موسسه مطبوعاتی ایران در سال ۷۵ فعالیت خود را آغاز کردو پس از فرازو نشیب هایی که در این مدت داشت منتشر شد.در سال ۹۸ با شیوع ویروس منحوس کرونا نسخه بریل آن متوقف شد که تاکنون ادامه داشته است.
محمد بیگی نیا اظهارداشت :اخیرا نیز برخی  افراد خاص صدای اعتراضشان درآمده که چرا این روزنامه بخط بریل منتشر نمی شود ،درصورتی که روزنامه ایران سپید که متعلق به جامعه نابینایان است و بیش از ده ها هزار نابینا و کم بینای بریل خوان در کشور داریم که از این تعداد تنها دو هزار مشترک داشته است و جالب اینکه طی این دوسالی که منتشر نشده هیچ کسی در هیچ رسانه ای به این موضوع نپرداخته است.


وی افزود:دولت سیزدهم  که روی کار آمد مدیرمسئول وقت مطلبی را در جهت توجیه عدم چاپ روزنامه بیان داشت و گفت بدلیل اینکه دستگاههای چاپ خراب است و عدم تامین بودجه، همچنین بازنشسته شدن و پراکنده شدن نیروهایی که بهزیستی در اختیارچاپ بریل قرار می داده ،امکان چاپ نیست ولی در پایان اظهارداشته اند ولی بزودی چاپش از سرگرفته خواهد شد.


محمدبیگی نیا ادامه داد:از اول آذر با نامبرده قطع همکاری شده و حال می بینیم پس از گذشت کمتر از دوماه صدای  افرادی خاص در رسانه ها دیده می شود ،که چه نشستید که  دردولت مردمی آقای رئیسی  تنها روزنامه بریل ویژه نابینایان منتشر نمی شود.


محمد بیگی نیا مدیرمسئول سابق ایران سپید گفت:آنهایی که عامل محرک اینگونه رفتارها و اظهارات و نوشته ها هستند خود بهتر می دانند که امکان چاپ بریل در کوتاه مدت وجود ندارد و مشکلات نیز صرفا بحث بودجه نیست بلکه  رایگان  بودن و عدم توزیع مناسب و.... به دست جمعیت واقعی هدف نمی رسد و درصد قابل توجهی از این تعداد دورریز می شود  .اگرقرار برچاپ ایران سپید باشد باید حتما تجدید نظری در نوع توزیع و هزینه ها صورت گیرد تا قدر آن بیش از پیش دانسته شود.


وی ادامه داد:وجود مشکلاتی مانند مسائل فنی ،مالی  و همینطور کمبود نیروی انسانی در حوزه چاپ بریل برای تصمیم گیران مدیریت موسسه مطبوعاتی ایران شرایطی رافراهم کرده که  در خصوص انتشار و انتخاب مدیر مسئول ،بابرنامه ریزی، بامطالعه و با احتیاط قدم بردارند.


محمد بیگی نیا گفت:انتخاب مدیرمسئول جدید و جذب تازه نفس برای  تحریریه ،رایزنی با سازمانهای مرتبط از جمله سازمان بهزیستی و قرارهای مالی و فنی همه اینها مستلزم گذرزمان است.متاسفانه افرادی دراین شرایط خاص احساسات نابینایان را برمی انگیزانند  و القا می کنند که  با عدم انتشار روزنامه بریل ایران سپید در دولت آیت الله رئیسی به نابینایان ظلم می شود.


وی ادامه داد:تصمیم گیران موسسه مطبوعاتی ایران باید شخصی  را برای تصدی روزنامه ایران سپید انتخاب و منصوب نمایند که هم تجربه مطبوعاتی داشته و همسو با سیاست های دولت مردمی سیزدهم  باشد  و هم جمعیت هدف را بشناسد و بتواند بابرنامه ریزی برنامه های اجرایی خود را عملیاتی کند.


مدیرمسئول اسبق ایران سپید گفت:آنهایی که دغدغه چاپ بریل دارند آیا به این مسئله اذعان دارند که تعدادزیادی از روزنامه دورریز می شود و آیا راضی می شوند درختان بی شماری بیهوده قطع و  استفاده فرهنگی مناسبی از آن نشود و بودجه بیت المال هدر برود؟بهتر نیست بجای اینکه بگوئیم همین امروز چاپ بشود بگوئیم پس از رفع مشکلات منتشربشود.بهتر نیست بگوییم روزنامه ما به شکلی چاپ بشود که با بالاترین سطح کیفیت و کمترین دورریز را داشته باشد؟ و بدست مخاطبین واقعی آن در سراسر کشور برسد.


وی افزود:روزنامه ایران سپید فضای محدودی دارد و لزوما تمام نیازهای اطلاعاتی نابینایان دررروزنامه امکان انتشار ندارد اما آن چیزی که ارزشمند است و به عنوان گنجینه برای نابیناها استفاده می شود برنددروزنامه است و دیده شدن نابینایان درعرصه های فرهنگی اجتماعی.

محمد بیگی نیا گفت:با گسترش تکنولوژی و وجود کانال های مختلف، شبکه های مجازی و اینترنتی و در صورت  مناسب سازی شدن بیش از پیش   برای نا بینایان آنان می توانند در سریعترین زمان ممکن به اخبارواطلاعات مورد نیاز خود  دسترسی پیدا کنند. اکثریت قریب به اتفاق ، نابینایان نیز مانند سایرافراد جامعه از فضای مجازی و دیجیتال برای کسب اطلاعاتشان استفاده می کنندو از روزنامه ایران سپید درصد اندکی ازدرصد جمعیت هدف باتوجه به امکانات فنی موجود بهره می گیرند.


این نابینا اظهارداشت :اینکه عده ای صدای اعتراض بلند می کنند و عنوان می کنند که نابینایان تنها منبع کسب اخبار و  اطلاعاتشان به مخاطره افتاده  و دولت مردمی سیزدهم به نابینایان ظلم می کند چنین نیست و اینگونه اظهارات یک پروپاگاندا و شوی تبلیغاتی است  که منافعشان را از طرح این موضوع درجای دیگری باید جستجو کرد. .بطوری که اگر همین امروز روزنامه ایران سپید منتشر شود ولی آنها از منافع مورد نظر بی بهره شوند باز هم صدای اعتراضشان بلند خواهد بود.سروصداهای فعلی نیز ناشی از همین دیدگاه است که افرادی انگشت شمار و زینفع هستند و نماینده همه نابینایان نبوده و نظرشخصی خود را بیان می کنند.


مدیرمسئول اسبق و نابینای ایران سپید می گوید:عده ای مطرح می کنند که عدم چاپ بریل این روزنامه  باعث تضعیف دیکته  دانش آموزان می شود در حالی که  اولا روزنامه منبع قابل اطمینانی برای املا آموزی نیست ثانیا رسالت یک رسانه صرفا اطلاع رسانی و تغذیه اذهان مخاطبان برای یک هدف مشخص است و ثالثا جمعیت هدف عمدتا از قشر عموم جامعه نابینایان است که دانش آموزان تعداداندکی از مخاطبین آن را تشکیل می دهند.که این تعداد نیز تمامی دانش آموزان را شامل نمی شود.

محمدبیگی نیا بیان داشت:موافق چاپ روزنامه ایران سپید هستم و  اگر قرار برچاپ بریل باشد باید بابرنامه ریزی درست و درصورت رفع تمامی مشکلات مالی و فنی  امکان  چاپ بریل فراهم شود و تعدادمحدود برای مخاطب واقعی و بریل خوان و کسانی که هیچ امکانی برای استفاده از فضای مجازی و اینترنتی ندارند و آنهم با دریافت حق اشتراک درنظر گرفته شود.


وی ادامه داد:اکنون که تلاش دولت جدید در جهت اجرای عدالت و رفع مشکلات مردم و همینطور جامعه معلولین است از جامعه هدف و نابینایان درخواست می کنم صبور باشند و تمام مسائل رارصد کرده و تحت تاثیربرخی اظهارات احساسی و غیرمنصفانه قرار نگیرند تا آب به آسیاب دشمن ریخته نشود.



 

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 0
  • :
  • 9
  • :
  • 36
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/3542 sec