سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 7816 منتشر شده در مورخ: 1393/3/24 ساعت: 10:37 گروه: سیاسی  
شعار علیه توفیقی و حمایت از عارف/ تهدید معترضین +عکس
پنجشنبه در دانشگاه شیراز چه گذشت

شعار علیه توفیقی و حمایت از عارف/ تهدید معترضین +عکس

وی سخنان خود را با این جمله ی دکتر روحانی شروع کرد « پناه می برم به خدا از استبداد رای و بستن دهان منتقدان». وی سپس به سمت عارف رفت تا سر وی را ببوسد. عارف و دانشجوی منتقد یکدیگر را درمیان تشویق های شدید حضار درآغوش کشیدند.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم به نقل از رجا، محمد رضا عارف عصر روز پنجشنبه ۲۲ خرداد در تالار فجر دانشگاه شیراز به سخنرانی پرداخت. این جلسه که قرار بود ساعت ۱۴ برگزار شود؛ با سی دقیقه تاخیر برگزار گردید. ساعت ۱۴:۳۰ محمدرضا عارف وارد تالار شد. که با استقبال حضار مواجه گردید. لحظاتی بعد جعفر توفیقی مشاور عالی وزیر علوم و سرپرست سابق این وزارت خانه واراد تالار شد.


با ورود توفیقی جمعی از دانشجویان منتقد به عملکرد وی در فتنه ۸۸، با سر دادن شعار مرگ بر فتنه گر از وی استقبال کردند. این شعار ها که تا حدود ۱۰ دقیقه ادامه داشت با واکنش انتظامات سالن که از دانشجویان عضو انجمن فرهنگ و سیاست بودند مواجه شد. برخورد فیزیکی با شعار دهندگان و بیرون کردن تعدادی از آن ها هم موجب نشد تا جو ملتهب سالن آرام شود.

 
 
 
 
پس از 10 دقیقه پسر دکتر عارف پشت تریبون قرار گرفت و به تلاوت قرآن پرداخت.
با شروع تلاوت قرآن جو سالن آرام شد. تلاوت قرآن حدود 15 دقیقه به طول انجامید.
با پایان تلاوت قرآن دوباره جو سالن ملتهب گردید. این بار شعار ها یی نظیر« فتنه گر برو بیرون- توفیقی برو بیرون » توسط برخی از دانشجویان سر داده شد. و باز هم از طرف انتظامات دانشجویی سالن به دانشجویان شعار دهنده حمله شد. پس از آن اسماعیل غنی دبیر انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز؛ به سخنرانی پرداخت. و شعار دهندگان را افرادی خطاب کرد که وقت دانشجویان را گرفته و حق الله می کنند!
 
 
سپس دکتر صفوی قائم مقام دانشگاه شیراز به بالای سن رفت. در این هنگام کمی جو آرام تر شده بود. اما سخنان صفوی همچون بنزینی بر آتش، سالن را به آشوب کشید. وی در سخنانی جنجال آفرین، دانشجویان معترض را افرادی معرفی کرد که پس از ظهور امام زمان، در مقابل ایشان خواهند ایستاد. این سخنان با واکنش شدید دانشجویان معترض مواجه شد.
شعار مرگ بر فتنه گر، شعار غالب دانشجویان معترض بود.
دکتر صفوی پس از این شعار ها با لحنی تند خطاب به دانشجویان معترض، گفت:«بگویم شما را بیرون بیاندازند؟!... بیرون...بیرون»
 
 
 
 
این سخنان وی سالن را به شدت ملتهب ساخت، به طوری که در میان سخنان وی عارف به روی سن رفت و وی سخنان خود را نیمه تمام رها کرده و پایین آمد.
 
با ورود عارف به جایگاه، دانشجویان معترض با شعار صل علی محمد یاور رهبر آمد به استقبال وی رفتند.
پس از آن عارف به سخنرانی پرداخت.
وی ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد منجی عالم بشریت بیان کرد: ماه خرداد ماه حماسه ها است.
 
 
وی با اشاره به اینکه در آستانه 24 خرداد روز حلق حماسه سیاسی قرار داریم، خاطرنشان کرد: در روز 24 خرداد سال گذشته انتخاباتی برگزار شد که نتیحه آن برد برد همه جریانات سیاسی کشور بود و در واقع انتخابات سال گذشته باید سرلوحه مبارزات سیاسی و همکاری‌های سیاسی جریان‌های داخل نظام قرار گیرد.
 
رئیس بنیاد امید ایرانیان عنوان کرد: در سال گذشته با جمع بندی که با دوستان انجام شد به این نتیجه رسیدیم که هیچ راهی جز حضور در صحنه علیرغم همه مخالفت‌ها، نداریم.
 
عارف با بیان اینکه وحدت، مهمترین مسئله‌ای است که خارجی‌ها می‌خواهند آن را از ما بگیرند، گفت: ما با این کلمه پیروز شدیم و رمز ماندگاری 35 سال گذشته نیز همین کلمه است.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه دانشگاه شیراز نه تنها در زمینه‌های علمی بلکه فرهنگی الگو بوده و باید این الگو بودن باید توسط دانشجویان حفظ شود، تصریح کرد: نیروی انسانی، علم و فناوری مهمترین مسئله کشور ماست که از برنامه چهارم به بعد تمامی برنامه‌های کشور بر مبنای توسعه و دانایی و فناوری گذاشته شده است.
 
رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به سابقه علمی دانشگاه شیراز، بیان کرد: این دانشگاه در زمینه تولید علم الگو بوده است که نه تنها این سابقه باید حفظ شود که دانشجویان این دانشگاه باید تأثیرگذاری بالایی در سایر مراکز دانشگاهی داشته باشند.
 
عارف ادامه داد:الگویی به نام الگوی کار سیاسی احلاق مدار را در کشور را مد نظر قرار داده‌ایم که ذیل آن منشوری تحت عنوان منشور اخلاقیارائه شده است.
 
وی اضافه کرد: با کمال افتخار اعلام می‌کنم که کوچکترین مسئله‌ای در کشور با انصراف من از کاندیداتوریاتفاق نیفتاد که این جهت‌گیری بزرگترین افتخار زندگی من است.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنای اسلام و رمز پیروزی و ماندگاری انقلاب را اخلاقبرشمرد و گفت: باید تلاش کنیم که دولت در زمینه مطالبات مردم و پاسخگویی به نیازهای مردم و اتکا به مردم از تدابیر رهبری و پتانسیل‌های کشور استفاده کند؛ چرا که دولتی که با رای 73 درصدی مردم روی کار آمده، باید پیروز شود.
 
عارف در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دانشجویان، تأکید کرد: دانشجو باید دغدغه چالش‌های اجتماعی داشته باشد و نسبت یه جامعه احساس مسئولیت کند؛ چرا که اسناد بالا دستی فراوانی پیش رو است که مسئولیت آن در آینده به دست دانشجویان است که باید با نقد منصفانه برای پیشرفت بیشتر کشور راهکار بدهند نه اینکه تخریب کنند.
 
وی خواستار تقویت تشکل‌های فرهنگی و صنفی برای دانشگاه‎ها شد و یادآرو شد: گفتمان حاکمیت بر ارزش‌ها و مردم سالاری مهمترین رویکرد اصلاحات است.
 
رئیس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به سوالات دانشجویان گفت: تکلیف ما اصلاح طلبان بر این است که در خدمت نظام باشیم و نشان دهیم که اگر اصلاح طلب واقعی هستیم برای ما نوع سنگر هیچ فرقی ندارد.
 
عارف در خصوص انتخابات محلس در سال آینده بیان کرد: ما باید مانند خرداد92، در انتخابات محلس 94 نیز پیروز شویم.
 
رئیس بنیاد امید ایرانیان در دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم از اردوگاه اصلاح طلبان تنها یک لیست برای انتخابات مجلس بیرون بیرون بیاید و از هم اکنون برنامه‌های راهبردی خود را آغاز کرده‌ایم؛ چرا که ما باید مانند خرداد 92، در انتخابات مجلس 94 نیز پیروز شویم.
 
وی در خصوص سؤال دانشجویی مبنی بر جگونگی پوشش و حجاب زن ایشان، اظهار کرد: من افتخار می‌کنم که با یکی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه شیراز ازدواج کرده‌ام که ایشان یک پزشک است و فاز سیاسی ندارد و هر وقت ضرورت انقلاب ایجاب کرده فعالیت سیاسی انجام داده است.
 
عارف همچنین بر نقد مشفقانه اشاره و گفت: به دنبال مچ‌گیری و تضعیف هیچ دولتی نبوده‌ام، در هشت سال دولت احمدی نژاد هیچگاه در هیچ مکان و رسانه‌ای دولت منتحب مردم را تخریب نکردم اما مانند همین دولت نقدهایی را داشته‌ام، تخریب هیچ دولتی در جمهوری اسلامی شرعی نیست.
 
رئیس بنیاد امید ایرانیان در خصوص مذاکرات هسته‌ای نیز بیان کرد: با کمال افتخار می‌گوییم که در استفاده از فناوری صلح آمیزی هسته‌ای هیچ اختلافی بین افراد نظام و دولت‌ها در سی سال گذشته در کشور وجود نداشته گرچه رویکرد تاکیتیکی دولت‌ها ممکن است متفاوت باشد.
در حاشیه ی سخنان عارف؛ به خصوص در زمان هایی که وی از سال 88 صحبت می کرد؛ گروهی چند ده نفره، «یاحسین...میرحسین» و « زندانی سیاسی آزاد باید گردد...» قصد ایجاد مجدد التهاب در سالن را داشتند که با شعارها «مرگ بر فتنه گر» جمعی از حضار، این گروه دست از شعار دادن برداشتند. این اتفاق در چند مقطع، در حین سخنان عارف تکرار شد.
پس از آن که تعداد زیادی از دانشجویان معترض خواستارپرسیدن سوال شفاهی از دکتر عارف شدند؛ علی هوایی به عنوان نماینده ی دانشجویان معترض پشت تریبون رفت.
وی سخنان خود را با این جمله ی دکتر روحانی شروع کرد « پناه می برم به خدا از استبداد رای و بستن دهان منتقدان»
پس از این جمله حضار به تشویق وی پرداختند.
وی سپس به سمت عارف رفت تا سر وی را ببوسد. عارف و دانشجوی منتقد یکدیگر را درمیان تشویق های شدید حضار درآغوش کشیدند.
 
وی ادامه داد: من از سال 86 در این دانشگاه تحصیل کرده ام و الان هم دانشجوی ارشد هستم. از این سنخ جلسات زیاد دیده ام. در یکی از این جلسات یک نفر گفت که از احمدی نژاد(رییس جمهور رسمی و قانونی ایران) متنفرم. فضای دانشگاه فضای آزاد اندیشی ست. فضای گفتگوست. این دانشجویانی که متهم شدند که حقوق را ضایع می کنند. در این قضیه خودشان، داعیه دارند.
وی افزود: هیچ کس با ایجاد فضای گفتگو در دانشگاه مشکلی ندارد.. ما با افرادی مشکل داریم، که ظلم بزرگ را به فضای گفتگو کردند؛ البته راه توبه بسته نیست. این افراد دانشگاه را به تشنج کشیدند. من به آقای غنی علاقه مندم. گرچه با هم اختلاف عقیده ی سیاسی داریم. حرف من با آن دسته افرادی ست که نظام را متهم به تقلب کردند. جناب آقای توفیقی شما به عنوان یک معلم و استاد مورد احترام ما هستید؛ اما مواضع و صوت شما در دانشگاه تهران نشان می دهد که شما قانون را قبول ندارید. آقای عارف جایش روی چشم تمام بچه حزب اللهی هاست. اما کسی که قانون را قبول ندارد؛ خیر. ما کسانی که نظام را قبول ندارند مشکل داریم. حرف ما این است که اگر کسی نظام را قبول ندارد باید از کشور برود و علیه نظام کار کند
هوایی افزود: اخلاق زمانی زیر پا گذاشته شد؛ که موکت ها و کتابخانه ی نمازخانه را به آتش کشیدند. آن هم به اسم دموکراسی.
پس از هوایی، کاکایی، فرزند رییس دانشکده ی الهیات به پشت تریبون رفت، که با واکنش دانشجویان معترض پس از دقایقی پایین آمد. دانشجویان معترض، به صحبت کردن یک غیر دانشجو، در جمع دانشجویان اعتراض کرد.
از حاشیه های دیگر این نشست می توان به برخورد توهین آمیز انتظامات دانشجویی سالن با خبرنگار یکی از سایت های خبری، اشاره کرد. وی که با مجوز روابط عمومی در جلسه حاضر شده بود؛ با دستور انتظامات از جلسه اخراج شد و در نهایت با پادرمیانی جمعی از دانشجویان، به جلسه وارد شد.
twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 0
  • :
  • 6
  • :
  • 0
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید بیمه پارساگاد نمایندگی محمد بیگی نیا
Page Generated in 0/0836 sec