سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 8438 منتشر شده در مورخ: 1393/4/7 ساعت: 09:44 گروه: اقتصادی  
چه شد که جیره بندی آب فعلا منتفی شد؟

چه شد که جیره بندی آب فعلا منتفی شد؟

در حالی که کسری تأمین ۳۰۰ لیتر بر ثانیه آب در استان البرز به دلیل بروز برخی مشکلات فنی در خطوط انتقال آب حاصل شد، قطع برنامه ریزی شده چند ساعته آب به صورت نوبتی در بخش های مختلف استان البرز اعلام شد اما این تمام داستان نبود.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم به نقل خبرگزاری تسنیم، دوشنبه دوم تیرماه اطلاعیه ای رسمی از سوی شرکت آبفای استان البرز به نمایندگی های استانی خبرگزاری های کشور از جمله خبرکزاری تسنیم ارسال شد مبنی بر اطلاع رسانی همگانی در خصوص ساعات قطع آب شرب کلانشهر کرج و دیگر نقاط استان البرز.

طبق این اطلاعیه قرار بود از دوم تیرماه تا سی و یکم این ماه به ترتیب زیر، بخش های مختلف این استان شاهد قطع نوبتی آب باشند:

کرج: مناطق جنگلبانی وکوهپایه ها،اسلام آباد،خیابان چالوس،بالای خیابان برغان،محدوده زیر بلوار 45 متری کاج،اردلان ها،منطقه نبوت تا بلوار ملک شاه،بعثت،قسمتی از شهرک امام رضا(ع)وخیابانهای تربیت از ساعت 14 تا 19.

رجایی شهر: مناطق شهرک بهارستان،انتهای بلوار اشتراکی،باغستان شرقی وغربی،خیابانهای بالای رجایی شهر وفازیک، 2 و 3 رجایی شهر وخیابان های داریوش،شاهین ویلا تا سر خیابان هیجدهم قلم،شاهین ویلاشامل مناطق بهمن شمالی،مدرس شمالی واز خیابانهای هفدهم قلم تا میدان شهید باهنر،شاهین ویلااز خیابان یکم به پایین ومیدان امام حسین،منطقه اوقافی،شهرک یاس،حصارک بالا،حیدر آبادشرقی وغربی ومناطق پایین باغستان غربی از ساعت 15 تا 19.

مهرشهر:حصارک ضلع غربی خیابان برزنت تا میدان حصارک از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر.

پیرو این اطلاعیه صبح چهارشنبه، شاهین پاک روح در حاشیه معارفه مدیرعامل آبفای روستایی استان اردبیل در جمع خبرنگاران اعلام کرد: خطر جیره بندی آب در 12 کلانشهر کشور وجود دارد و در تعدادی از آنها جیره بندی آغاز شده است.

خبرگزاری تسنیم روز چهارشنبه با جمع بندی آخرین وضعیت روز کشور و همچنین برنامه های وزارت نیرو با انتشار خبری از آغاز جیره بندی آب در کشور خبر داد.

پیرو این اطلاع رسانی، خبر "جیره‌بندی آب آغاز شد" بازتاب گسترده ای داشت و رسانه های مختلف در تلاش برای انتشار جزئیات بیشتر و تنویر افکار عمومی برآمدند. از آنجا که رئیس جمهور در نشست شورای عالی آب کشور از وزارت نیرو خواسته بود به گونه ای عمل کند تا جیره بندی آب در تابستان سال جاری نداشته باشیم، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با گردهم آوردن مدیران آبفای استان تهران، آبفای البرز و کارشناسان صنعت آب کشور ظرف دو روز گذشته جلساتی برای حل این مشکل و منتفی شدن جیره بندی برگزار کرد.

اصل ماجرا چه بود؟

خط انتقال آب طالقان به کرج که هم اکنون ظرفیتی بالغ بر 1100 لیتر بر ثانیه انتقال آب به کلانشهر کرج را دارد، پیش از آغاز تابستان سال جاری با مشکلاتی فنی مواجه شد و عملا ظرفیت انتقال 300 لیتر بر ثانیه این خط از دسترس خارج شد.

شرکت آبفای استان البرز برای حل این مشکل بدون ریسک پذیری برای تأمین آب تابستانه مردم و برهم خوردن پایداری فشار شبکه، اقدام به اعلام زمان بندی قطع آب در بخش های مختلف استان کرد تا این مشکل فنی تا پایان تیرماه حل شده و دوباره تأمین آب در تمامی بخش های استان 24 ساعته شود.

اما در ادامه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر آن شد تا این مشکل را به نوعی دیگر حل کند. برقراری ایستگاه پمپاژ اضطراری آب برای جبران این 300 لیتر بر ثانیه راهکاری بود که با اجماع نظر کارشناسان پیاده سازی شد و امروز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به استان البرز رفت تا از نزدیک از این طرح بازدید کند.

محمد‌‌ خلیلی، سخنگوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این خصوص به تسنیم گفت‌: قطعا با مشکل پیش آمده برنامه زمان بندی قطع آب رویکرد مناسبی برای برخورد با مشکل بود اما اینبار کارشناسان صنعت آب کشور با مدیریت آبفای کل کشور و همکاری آبفای تهران و البرز، این مشکل به وجود آمده در خط انتقال آب طالقان به کرج را با نصب ایستگاه پمپاژ حل کردند.

خلیلی از رفع کامل مشکل کاهش ظرفیت انتقال آب طالقان به کرج خبر داد و گفت:‌ از نظر ظرفیت انتقال آبرسانی وضعیت را به حالت پیشین برگرداندیم اما این به معنای این نیست که مردم در پیک تابستانه صرفه جویی را در دستور کار خود قرار ندهند.

سخنگوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: صرفه جویی در مصرف آب از سوی مردم به طور قطع بهترین راهکار برای کمک به تأمین مطلوب آب شرب برای تمامی هموطنانمان به صورت 24 ساعته خواهد بود.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 17
  • :
  • 42
  • :
  • 7
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/0982 sec