شناسه خبر: 9349 | منتشر شده در مورخ: 1393/5/20 | ساعت: 09:50 | گروه: اجتماعی |
ایشان با مهارت خود هواپیمای بدون موتور را به منطقه ای غیر مسکونی هدایت میکند/
خلبان هواپیمای سقوط کرده که بود؟؟ |
به گزارش شبکه خبری هزاره سوم یک منبع آگاه گفت: هواپیمای ایران 140 یکی از پرندههای مطمئن و سیف بود. در ابتدای طراحی آن یک مشکلی در سیستم سوخت آن وجود داشت که موجب شد چند حادثه برای این هواپیما اتفاق بیافتد.
کارشناس صنایع هواپیماسازی ایران درباره نوع ایراد فنی سیستم سوخت بیان داشت: سامانه "کنترل یونیت" این هواپیما دچار ایراد فنی بود که موجب میشد مغز الکترونیک "red2000 " فرمان خطا صادر کرده و یکی از موتورها را خاموش کند. ابتدا چندبار این سیسیتم تعویض شد و به صورت پکیج کامل از اوکراین وارد شد. اما هیچکدام پاسخگو نبود و در پروازهای آزمایشی و مسافربری دچار نقصان میشد.
این کارشناس برجسته پرواز با تاکید بر آنکه مدتها بود این هواپیما دچار سانحه نشده افزود: متخصصان و کارشناسان فنی توانستند سیستم کنترل یونیت را ایرادیابی کرده و مشکل آن را برطرف نمایند. بعد از آن هم دیگر این هواپیما سانحه نداشت و به یکی از پرنده های سیف در خطوط پروازی کشور تبدیل شد که بنده خود در چندین پرواز خلبان آن بودم و مطمئن باشید اگر مشکلی وجود داشت با جان خود و مسافران بازی نمیکردم.
اما در سانحه تاسف برانگیز امروز یک رخداد عجیب وجود دارد. طبق اطلاع بنده مشکل رخداده برای این هواپیما مجددا از اشتباه عملکرد کنترل یونیت بوده که اینبار 2موتور را خاموش میکند و خلبان دیگر هیچ کاری از دستش بر نمی آمده. خاموش شدن 2موتور همزمان برای این هواپیما بی سابقه است.
این منبع آگاه با اشاره به مهارت استاد خلبان این پرواز می گوید: کاپیتان ایزدپناه یکی از بهترین استاد خلبان های کشور بود که در گذشته افتخارات زیادی را در ارتش جمهوری اسلامی به نام خود ثبت کرده است. ایشان خود رییس عملیات پروازی بوده و کمتر کسی را در مهارت خلبانی مانند ایشان داشتیم. همین نکته که این هواپیما در یک منطقه مسکونی دچار مشکل فنی شده اما ایشان با مهارت خود، هواپیمای بدون موتور را به منطقه ای غیر مسکونی هدایت میکند نشان از همین موضوع دارد.