سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 9760 منتشر شده در مورخ: 1393/6/11 ساعت: 09:22 گروه: صفحه نخست  
برادرزن رفسنجانی راهکار انقلابی را غلط دانست!/امام خمینی: امروز احتیاج به شور انقلابی از دیروز بیشتر است
افشای تفکر کارگزارانی

برادرزن رفسنجانی راهکار انقلابی را غلط دانست!/امام خمینی: امروز احتیاج به شور انقلابی از دیروز بیشتر است

چنین سخنانی، افشاکننده افکار این جماعت است و مشت آنها را نزد مردم باز می کند

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم به نقل از خیبر آنلاین، حسین مرعشی در گفتگو با یک خبرگزاری حامی دولت مطالب عجیبی را به زبان آورد که این گفته ها می تواند ماهیت درونی جریان همسو با این فرد را افشا کند.

برادرزن رفسنجانی در بخش نخست مصاحبه اش با ایلنا، ضمن بیان انتقاداتی علیه دولت یازدهم که حکایت از بروز اختلاف جدی میان حامیان دولت محسوب می شود، پیرامون روحیات انقلابی و نفی آنها نیز نکات تاسف برانگیزی مطرح کرده است.

مرعشی گفته است: "باید بررسی کرد که آیا منافع ملی ما این است که در منطقه یک کشور پیشتاز انقلابی باشیم یا یک کشور اقتصادی. این دو اولویت کاملا با یکدیگر متضاد است که در برخی موارد نمی‌توان آنها را با یکدیگر جمع کرد"!

وی همچنین در بخشی دیگر از مصاحبه اش افاضه کرده: "نباید مردم را به سمت و سویی ببریم که آنها انتظار داشته باشند که مسائل واقعی کشور انقلابی حل شود. اگر ما فکر کنیم واقعیت‌‌ها را می‌توان با راهکارهای انقلابی و با یک مصوبه دولت یا مجلس حل کرد، مسیر غلطی را به مردم داده و انتظارات آنها را افزایش داده‌ایم"!

اظهارات حسین مرعشی به عنوان سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی را می توان راهبرد نهایی فعالان حاضر در این حزب دانست؛ حزبی که اطرافیان رفسنجانی در آن عضویت دارند.

الگوی معرفی شده توسط مرعشی را می توان در کشور عربستان سعودی و برخی ممالک ذره بینی حاشیه خلیج فارس مشاهده کرد. کشورهایی که از اسلام نزد سران آنها تنها برخی ظواهر باقی مانده و همه چیز را به پای نفت و دلارهای آمریکایی قربانی می کنند.

درواقع به نظر می رسد طیف فکری همسو با مرعشی که متاسفانه با نزدیک شدن به رفسنجانی در برخی پست های مدیریتی دولت یازدهم نیز رخنه کرده اند، درصدد هستند تا روحیه انقلابیگری را مخالف با پیشرفت اقتصادی معرفی کرده و برخی مشکلات موجود را ناشی از رفتار انقلابی مردم و نظام اعلام کنند.

این طیف، که بعضا دهها سال در عرصه های مدیریتی جمهوری اسلامی جاخوش کرده بودند و با نهایت تاسف، با روی کارآمدن دولت یازدهم فرصت دوباره ای برای بازگشت مجددشان به قدرت فراهم شده است، هیچگاه به مردم نگفته اند که چه میزان از معضلات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور ناشی از سوءمدیریت و ناکارآمدی آنان و تفکرات تکنوکرات و سکولاریسمی بوده که از فرهنگ غربی اقتباس شده است.

 


به عنوان نمونه، همین حسین مرعشی (برادرزن رفسنجانی) طی سال های پس از انقلاب در پست های مدیریتی ذیل حضور آشکار داشته است: سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، نماینده دوره‌های پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی، استاندار کرمان در دولت میرحسین موسوی و  هاشمی رفسنجانی، رییس دفتر هاشمی رفسنجانی در دوره دوم ریاست جمهوری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دولت خاتمی. و البته باید به این لیست، اقدامات مختلف سیاسی و اقتصادی غیرآشکار وی را نیز اضافه کرد.

فردی با چنین رزومه ای، چرا نمی گوید که کدام مشکل کشور و مردم از تفکرات و اقدامات وی و همفکرانش نشات گرفته شده است و چرا همه چیز را به روحیه انقلابی مرتبط می داند؟ چرا نمی گوید که ازقضا هرزمان که با روحیات انقلابی در مدیران شکل گرفت، موفقیت ها هم بیشتر شد؟

پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بر رژیم مورد حمایت آمریکا و اسراییل، عبور از بحران های متوالی اوایل انقلاب از جمله ترورها و فتنه های ضدانقلاب و منافقین، 8 سال دفاع مقدس، موفقیت ها و پیشرفت های هسته ای و علمی کشور، ایجاد روحیه خدمت بی منت در دولت گذشته به ویژه دولت نهم و... تنها گوشه ای از خدماتی است که مدیران با روحیه انقلابی به مردم ارایه نمودند.

با این همه، اگرچه از امثال مرعشی توقع بیش از این نمی رود اما بیان چنین سخنانی، درواقع افشاکننده افکار این جماعت است و  مشت آنها را نزد مردم باز می کند تا ضمن رصد دقیق مسایل، در صحنه های حساس تصمیم گیری، با چشمانی بازتر و با بصیرت بیشتر انتخابی برمبنای حیات طیبه را رقم بزنند.

شاید بهترین پاسخ به این قبیل سخنان برخلاف روحیه انقلابی از سوی امامان امت داده شده است.

امام خامنه ای که بارها بر حفظ روحیه انقلابی تاکید کرده و در فواصل مختلف مطرح نموده اند که منظورشان از فرهنگ، همان فرهنگی انقلابی است، در سیاست خارجی یک انقلابی هستند نه دیپلمات به معنای مرسوم غربی آن، اقتصاد مقاومتی و انقلابی را پایه گذاری کرده اند، در دیدار خود با معلمان که اردیبهشت سال جاری برگزار شد، فرمودند: "با این روحیّه‌ تدیّن و انقلابیگرى است که می شود این راه را پیش رفت؛ سنگلاخ هم باشد می شود پیش رفت، مانع هم باشد از روى آن مانع می شود پرید؛ به شرط اینکه روحیّه‌ انقلابى و تدیّن و پایبندى به تعهّد دینى و انقلابى وجود داشته باشد".

همچنین، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) که تا آخرین لحظات عمر پربرکتشان بر روحیات انقلابیشان افزوده می شد، طی بیاناتی در دیدار با اهالی ارومیه در تاریخ 18 دی 1358 فرمودند: "برادران من، در فکر اسلام باشید. اسلام امانتی است که الآن به دست ما رسیده. اسلام خونها دیده است و جنایتها بر اسلام و بر پیکر اسلام واقع شده است تا به دست ما رسیده است و ما باید آن را حفظ کنیم. باید نگذاریم که این اسلام عزیز در خارج به دست اشخاصی که غرض‌مند هستند و می‏ خواهند اسلام را طور دیگر عرضه کنند و وانمود کنند، باید همۀ ما با هم طوری عمل کنیم که نقشه‏ های آنها خنثی شود. باید از این اختلافاتی که هست و ایجاد می‏ کنند و در هرجا و در هرگوشه از این مملکت مشغول ایجاد اختلاف هستند، باید خود ملت جلوگیری کند و نگذارد این توطئه‏ ها ثمر پیدا بکنند. لازم است همۀ شما برادرهای عزیز در هرجا که هستید و با هرشغلی که هستید، همان انقلاب اوّلی و شور انقلابی اوّلی را که داشتند، حفظ کنید که امروز احتیاج به آن شور انقلابی از دیروز بیشتر است. ما به منزل نرسیده‏ ایم و در بین منزل و در گردنه‏ های این منزل طولانی، دزدهایی هستند که می‏ خواهند ما را نگذارند به منزل برسیم. باید به دست شما جوانهای غیور و همۀ قشرهای ملت توطئه‏ ها شکسته شود".

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
منبع: خیبر آنلاین
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 11
  • :
  • 44
  • :
  • 2
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/2717 sec